• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

3m carbon gewrapt dak

nicocorsa

Detailing rookie
11 feb 2014
11
0
39
hallo iederen . ben hier nieuw op het forum .
en ben in verschillend topic's aan het advies opdoen om mijn auto mooi te kunnen detailen en bij houde .

nu zit ik met volgende vraag ik heb mijn dak en opc line kofferspoiler laten wrappen in 3 m carbon folie met voelbar textuur . zie foto

61584_10152643465793298_1884278813_n.jpg


hoe kan je zoiets het beste onderhouden .
en de volgende vraag ik heb hier perongeluk een paar witte vlekjes in zitten door met polisch aan te zitte . heb deze niet verwijderd omdat ik daar toen geen gedacht van had dat het kwaad kon .

zijn hier hulp red en onderhouds middelen voor . heb dit nog nooit gedaan was mijn auto enkel met gold class van meg
 
Als ik het goed zie is het een matte wrap. Daarom zou je beter kunnen kiezen voor een shampoo zonder glansmiddelen, één geschikt voor matte lakken en wraps dus. Zelf heb ik geen ervaring met dergelijke wraps maar ik zou me kunnen voorstellen dat Poorboys World Professional Polish hier de uitkomst kan bieden. Pro. Polish is een chemische cleaner, dus zonder korrel o.i.d. en waarschijnlijk veilig genoeg i.c.m. een pad zonder cutting factor. Om te beschermen zit ik zelf te denken aan een wax/ sealant ook voor mat, mits het een matte wrap is natuurlijk.
 
hey beste het gaat inderdaad over een matte wrap . zou ik mss dan tips kunnen krijgen inverband mss een merk type of kan ik dit beter vragen aan de mense die deze producten pagina beheren . aan jou uitleg versta ik dan ook wss dat mijn gold class meg niet goed is dan . inverband die pad zonder cutting factor dat begrijp ik og niet 100% maar ben volop aan het zoeken op het net
 
Meguiars Goldclass shampoo bevat glansmiddelen, wat de matte look te niet kan doen. Er zijn applicator pads zonder cutting factor. Bijvoorbeeld de ronde gele van Meguiars of de zwarte handpad van Monello. Een pad met cutting factor is bijvoorbeeld de oranje oad van Monello of de machinepads. Maar ook daar zijn diverse gradaties in. Mooist zou zijn als iemand advies zou geven met ervaring. ;)
 
ik heb mijn auto dit weekend . gewassen met monello . en mijn dak nit meer gewassen zal strak als hij is gedroogd zal ik er een duidelijk foto van maken . ik zelf heb nu een witte polisch spons achtig van monello mar durf niet echt aan de slag er mee . iemand heeftin mijn prive topic geschreven mss proberen met een potlood gom . of een wonder sponsje .
 
ik heb mijn auto dit weekend . gewassen met monello . en mijn dak nit meer gewassen zal strak als hij is gedroogd zal ik er een duidelijk foto van maken . ik zelf heb nu een witte polisch spons achtig van monello mar durf niet echt aan de slag er mee . iemand heeftin mijn prive topic geschreven mss proberen met een potlood gom . of een wonder sponsje .
 
Matte wrap gewoon behandelen als normaal lakwerk, enkel bij wax/sealant even opletten wat je gebruikt. Persoonlijk gebruik ik altijd CarPro Reload, als sealant. Cleanen kan eventueel met Poorboys Pro Polish op een pad zonder cutting factor. Daarmee zul je zeer waarschijnlijk ook de polish vlekken kunnen verwijderen.
 
Ik gebruikte bij mn mazda rx 8 altijd chemical guys - meticulous matte detailer. De motorkap had ook een matte 3d carbon wrap.
Altijd mooi resultaat mee behaald.


Grtz

Sean gc8