• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

3M Paintdefender

Wat is het exacte idee achter dit product? Beschermen van de lak tegen steenslag? Is detailen dan nog nodig, beschermen met een wax/ sealant?
 
Het is een spraybare steenslagfolie. Ik heb wat foto's van applicatie op een Aston Martin DB9.

De voorbereiding:

IMG_20140410_120436.jpg


IMG_20140410_122715.jpg


En na de applicatie:
IMG_20140410_124638.jpg

IMG_20140410_124625.jpg


En na het drogingsproces:

IMG-20140411-WA0003.jpg

IMG-20140411-WA0002.jpg
 
De folie is niet 100% onzichtbaar, maar ik moet zeggen, zelfs op de geschuurde lak van een Aston Martin, moet je het echt weten dat het er zit. Er zit iets sinaasappel in, maar het is helemaal helder en er is geen kleur of glansverschil merkbaar.

De folie zal na verloop van tijd wel minder van kwaliteit worden. Is vatbaarder voor swirls en imperfecties, want het is aanmerkelijk zachter dan lak en daarom ook steenslagwerend.
 
Lijkt me wel een goed product voor als je veel last hebt van steenslag etc. Als de voorbumper herspoten is, ga ik het eens uitproberen, want met de vele snelwegkilometers is steenslag echt een ramp tegenwoordig...
 
Ziet er goed uit uit wel. Een uitkomst voor mensen die veel kilometers maken en minder last van steenslag willen in de lak.
 
Wat dacht je ook als tijdelijke oplossing: je gaat met de auto op vakantie naar Italië en je wilt graag de voorkant extra beschermen? Of je wilt even de topsnelheid testen je auto op de Autobahn, dan is het spul ook erg welkom!
 
Dan biedt het inderdaad een uitkomst! Denk dat ik dan toch voor een makkelijker middel zou kiezen. Een goede sealant bijvoorbeeld. Maar dat biedt dan weer niets tegen steenslag.