• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

6 uur vogelsh*t plekken op VW Golf 5 : niet meer weg te krijgen

Juffer1

Detailing guru
Tester of Bling
27 okt 2008
3.030
193
45
Een goede vriend van ons heeft vorige week een zwarte Golf 5 gekocht.

Nu is hij gisteren morgen naar zijn werk gegaan (op de fiets) en toen was er nog niks aan de hand.
Bij thuiskomst lag er echter op 50% van zijn dak vogelsh*t 8o

Hij heeft het er direct afgespoeld maar het bleek al te laat. De welbekende plekken waren toen al zichtbaar.
We hebben direct de auto gewassen en het hele dak geclayed. Daarna voorzicht gepolijst (DAP900 icm Monello Final op licht groen & oranje, daarna Mezzo op licht groen en oranje geprobeerd) maar wat we ook doen, de plekken worden niet kleiner.

De auto heeft de hele dag redelijk onder de bomen gestaan en het vermoeden bestaat dat het van een zeemeeuw oid afkomstig is gezien de groote van de plekken.

Hoe moet ik dit gaan aanpakken ? Kan toch niet zo zijn dat in 6 uurtjes tijd je hele dak naar de galamiezen gaat door zoiets ?
Heb eventueel ook Inizio en een gele pad maar vindt dat een nogal heftige combi voor zo'n jonge auto...

Gr. Arjan
 
Yep, in 6 uurtjes, kan de lak verziekt zijn, zeker als het meeuwen geweest zijn.... :p
Je kunt bij de Action (geloof ik) een klein microscoopje halen met een lampje er in, ik heb er ook zo een, die kun je heel goed gebruiken als lakmicroscoop, , bekijk daar die plekken eens mee, je zult schrikken met wat shit met de lak doet! 8o
 
Ik heb hetzelfde wel eens gehad!
's Avonds heb ik de auto geheel gewassen en er bleef een donkere vlek achter..
Daarna niets bijzonders mee gedaan, gewoon nagelopen met Spray & Wipe.


Twee dagen later was de vlek verdwenen!
Dus er is nog hoop :cool:
 
Zwijg mij van die vieze beesten ]-0

Heb ook eens de pech gehad target te zijn van zijn bombardement, heb de plek direct nadat ik het gemerkt had weggedaan (ongeveer een 4 uur later)
Ik heb er nog niet met klei, of polish aan gewerkt, maar gisteren na aanbrengen sealant en wax, viel de vlek na mijn inspectieronde weer hard op.
Lak is van Audi, van het jaar 2009.

Misschien toch eens proberen te polijsten, maar vrees dat het niet veel uit gaat halen :sob:
 
vogels zijn zo ongeveer vijand #1 van detailers????? :p
wel dik klote joh en dan ook nog het hele dak =S

ik check me auto regelmatig ff als ik thuis/op het werk ben...
en vogelstront gaat er meteen af ;O
 
Heb het een keer binnen een uur gehad dat er een plek was overgebleven die niet meer weg te krijgen was.
Enigste optie toen was spuiten.
Ligt er schijnbaar ook aan welk seizoen vanwege de vruchten aan de bomen die ze eten.
 
Dennis121 zei:
vogels zijn zo ongeveer vijand #1 van detailers????? :p
wel dik klote joh en dan ook nog het hele dak =S

ik check me auto regelmatig ff als ik thuis/op het werk ben...
en vogelstront gaat er meteen af ;O
Als je een plek hebt zullen we die vanavond eens aanvallen met een DAP :D

Vogelstront is echt een ellende, kleine tip: neem altijd een klein spuitflesje met Spray & Wipe mee plus een MF doek. Zodra je wat ziet direct even schoonmaken. Zo doe ik dat vaak. Als ik vanaf een klant kom en eerst nog 2 uur moet rijden in de hete zon of in de regen (regen zorgt ervoor dat het zuur weer actief wordt) dan is het vaak te laat.
 
[MOD]Gaarne niet onnodig quoten! Dankje![/MOD]

haha nou gelukkig heb ik geen vogelstront plekken in de auto!! :D

Ik had eerst altijd megs Quick Detailer en een MF doek in me auto nu zijn die omgewisseld voor een fles spray & Wipe en een GOEIE MF doek!!
altijd voorbereid zijn hah! ;P
 
Wat ga ik hier nu nog aan kunnen doen ?


Inizio met gele pad ?
Iemand zoeken met een rotary ?
Laten bijspuiten ?
 
Juffer1 zei:
Wat ga ik hier nu nog aan kunnen doen ?


Inizio met gele pad ?
Iemand zoeken met een rotary ?
Laten bijspuiten ?


Met een rotary is het denk ik net haalbaar. Met een Dap - Geel - Inizio / SYN1 op Volvo lak iig geen enkel resultaat:sob: . VAG lak is denk ik bijna net zo kei hard
 
ericon zei:
...Ligt er schijnbaar ook aan welk seizoen vanwege de vruchten aan de bomen die ze eten.

Bij meeuwen gaat het vooral om slachtafval en vis.
In zeeland tref je meeuwen aan die vanuit ZeeuwsVlaanderen / Belgie komen en daar gegeten hebben (zien kenners aan de botjes die ze ook droppen)
Meeuwen "droppings" zijn net polyester, en zitten dus vol zouten en zuren (van het eiwit)

Hans