• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

'99 Astra G

Juffer1

Detailing guru
Tester of Bling
27 okt 2008
3.009
193
45
Wegens drukte de laatste tijd heb ik onze eigen Astra een beetje verwaarloosd, daarom gisteren deze eens grondig onder handen genomen.

Als eerste heb ik alle wax lagen (voor zover mogelijk) gestript. Dit heb ik gedaan door de auto eerst te foamen met een hoge concentratie Bilthamer Foam icm de Gilmour Foamaster.
Vervolgens de auto afgespoeld en opnieuw gewassen met Valma Wash & Shine (even 2 kopjes bij de buren geleend).
Vervolgens alle kieren en naden schoongemaakt met APC en een huishoudkwast, de velgen schoongemaakt met Swissvax Wheel en na het afspoelen daarvan de auto voor de laatste keer gewassen met Dodo Born to be Mild en afgedroogd met de Miracle Dryer.

Toen de auto helemaal droog was deze de achtertuin in gereden en alle losse delen gedemonteerd :

Grille eruit
P1060979.jpg


Richtingaanwijzers uit het zijpaneel
P1060986.jpg


P1060987.jpg


Achterlichten eruit
P1060988.jpg


P1060989.jpg


Vervolgens de auto deel voor deel behandeld. Eerst volgende stap was het clayen met een nieuw stuk PB clay icm PB's Spray & Wipe.
Hierna de motorkap behandeld met Swissvax Cleaner Fluid icm een licht groene Monello Pad.
Na het uitpoetsen hiervan met een koraaldoek deze vervolgens beschermd met eerst een laagje Dodo Light Fantastic en daarna getopt met een laagje Swissvax wax.

Resultaat :
P1060992.jpg


P1060993.jpg



Alle plekjes zijn geclayed & gewaxt, dus ook achter de achterlichten

P1060995.jpg


P1060996.jpg



Achterlichten even met Mezzo en daarna met Finale behandeld

P1060997.jpg


P1060998.jpg



Eindresultaat :

P1060999.jpg


P1070001.jpg


P1070002.jpg


P1070003.jpg


P1070004.jpg


P1070005.jpg


P1070006.jpg


P1070007.jpg


P1070008.jpg


P1070009.jpg


P1070010.jpg


P1070016.jpg


P1070020.jpg


P1070021.jpg


P1070023.jpg



Stappenplan :

- Foamen met Bilthamer Foam icm Gilmour Foamaster
- Wassen met Valma Wash & Shine (2 emmer systeem met washmitt 1)
- Alle kieren en naden nagelopen met APC 1:10 icm een huishoudkwast
- Velgen nagelopen met Swissvax Wheel
- Wassen met Dodo Born to be Mild (2 emmer systeem met washmitt 2)
- Clayen met PB's Clay in combinatie met PB's Spray & Wipe & MF doek
- Lak gereinigd met Swissvax Cleaner Fluid in combinatie met een licht groene Monello Pad & koraaldoek
- Auto voorzien van Dodo Light Fantastic wax laag icm koraal doek
- Auto voorzien van Swissvax wax laag icm koraal doek
- Alle kunstof delen behandeld met Swissvax Pneu
- Banden behandeld met Swissvax Pneu
- Wielkasten behandeld met APC en PB's Trim restorer
- Velgen voorzien van Swissvax Autobahn wax
- Ramen gereinigd met Mequiars Glass Cleaner Concentrate

Ondanks de hoge leeftijd van 11 jaar en 247.000 km op de teller mag ze er nog steeds zijn
Bedankt voor het lezen !

Gr. Arjan
 
Die is weer mooi geworden Arjan! En nieuwe velgen zo te zien? De Irmschers staan goed bij de auto! :)^ Gebruikt je de andere velgen nu voor de winterbanden? Deze velgen waxen is een tijdrovend klusje met al die spaken ;)
 
Ziet er inderdaad weer schitterend uit Arjan en Wilma natuurlijk, je ziet de leeftijd + de kilometerstand er niet van af. Ook ik vind de Irmschers er goed onderstaan, beter dan de orginele sport velgen.
 
Kei vet Arjen ! dat ziet er geweldig uit !


Vind die Signa's echt kei goed staan onder je Astra :heart_eyes:

En een mooie originele Opel/GM accu :)^






Groetjes,
Sjors
 
Dank jullie wel voor de leuke reacties :)^

De Irmscher zitten er nu net een week onder dus erg vuil waren ze nog niet.
Op dit moment ben ik nog druk op zoek naar andere naafkapjes van I-line of met Irmscher logo om het helemaal compleet te maken.

Het bijhouden van de velgen zal best meevallen, een goede vriend van ons heeft een eigen bedrijf (met brug & as-steunen) waar we af en toe de auto eens op kunnen zetten zodat we er wat beter bij kunnen ;)

Gr. Arjan
 
8-()) Wauw!!! Top resultaat!!!!

Na het zien van de foto's begin ik mijn Astra G weer te missen....:broken_heart:
 
Haha prachtig dit, achterlichten eruit, zijpinkers eruit :ja Met recht een detailer !

Leuke flake pop-up in de lak van de motorkap by the way ! Welke wax van Swissvax heb je gebruikt ?
 
Mooi werk hoor.:)^ :)^

Alleen snap ik het achterlicht uithaal actie niet zo, gezien ik de lampen altijd mee polijst.
Wat is de achterliggende reden er voor?
 
Arjan polijst de lampen normaal ook altijd mee hoor.
Maar bij de astra loopt de carroserie iets schuin naar binnen toe waardoor je met de machine net niet overal bij kan als je de lamp laat zitten.
Eén keer in de zoveel tijd gaan de lampen er dus uit en wordt meteen de lak erachter meegenomen.

Vandaag stonden we bij DAF in Assen met onze club en hebben we de 4 zilveren astra's die meewaren naast elkaar gezet. Wij waren hiervan degenen die het meest met de lak bezig zijn en naast zijn broertjes valt echt op hoe mooi je de flakes omhoog kunt halen en hoe diep de glans en reflectie wordt van een goede behandeling.
Ik was echt superblij hoe de astra er bij stond dankzij Arjan:heart_eyes:
 
wees maar blij met zonne kerel wilma... enne arjan, ben jij ook maar blij met wilma... zijn niet veel mannen die kunnen zeggen dat hun "vrouwke" mee in hun hobby betrokken worden (en dat zelf ook graag doen.. ) ;)

topteam jullie samen hoor...
 
Ziet er weer super uit Arjan,

Is opzich ook maar een kleine moeite om bijv de grill eruit te halen, maar het geeft zoveel meer voldoening !



wilco zei:
wees maar blij met zonne kerel wilma... enne arjan, ben jij ook maar blij met wilma... zijn niet veel mannen die kunnen zeggen dat hun "vrouwke" mee in hun hobby betrokken worden (en dat zelf ook graag doen.. ) ;)

topteam jullie samen hoor...


Ik heb er ook zo één, mits het niet meer als 2 keer per jaar is :-"