• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

A8 4.0 TDI voor het eerst machinaal na 6 jaar...

joeltje

Detailing addict
6 okt 2009
110
62
48
Vught
Ik ben normaal gezien een handpoetser, puur om de charme vn het echt voelen wat je met lak doet, maar nu...

Na een eerdere poetsbeurt van deze wagen, door mij handmatig, was ik nu op zoek naar hulp voor deze A8. Ik kon handmatig de lak best opfleuren, maar de lak was in zeer slechte staat, heel veel krassen en swirls, vooral door erg slecht wassen. Krassen waren diep, voelbaar, en de lak op de motorkap en kofferdeksel had niets meer met lak te maken. Dof, geen glans ronduit zielig:

Motorkap:
3977743928_41128b8884.jpg


Kofferdeksel:
3976984119_fdd72cb9b7.jpg


zomaar wat krasjes:
3976984717_94c9ca3410_o.jpg


Met Harold eerst een proefstukje gedaan:
3976988197_3379eac489_o.jpg


best een verbetering, dus we zijn maar vol aan de gang gegaan. Harold werkt met 3M producten, eerst een grvove behandeling, daarna een afwerk behandeling gedaan. Verschil is enorm:

3976986483_b313d4bca1_o.jpg

3976985903_b9a57f2a4b_o.jpg


Terwijl harold de voorbehandeling deed, ben ik met de velgen bezig gegaan. De motorruimte had ik 's-ochtens al onder hande genomen..

helaas hebben we niet alles uit de lak kunnen krijgen. Veel krasje waren echt te diep, en vogelpoep en harsplekken die echt helemaal waren ingetrokken, maar het uiteindelijk resultaat is erg goed, zeker na het aftoppen met Natty's (mijn favorietje!). Eigenaar is helemaal gelukig!

Result:
3976979631_b6019a7464_o.jpg

3977752264_72d7fd22ff_o.jpg

3979368862_ca40c57d7b_o.jpg

3976991095_4d62b2bf70_o.jpg

3976993153_80885cbe8a_o.jpg



uiteindelijk ben ik om 7.30 uur begonnen, harold was er om 9.30, en tegen 16.00 waren we klaar. lekker dagje, Harold is top, en ik heb voor het eerst met de DAP mogen na-bewerken, wat een leuke machine is dat zeg!

Ik heb inmiddels de bestelling voor de DAP binnen, dus ik kan gaan spelen, hoeft Harold alleen nog maar te helpen als een rotary onmisbaar is, zoals bij dit project...
 
Auto ziet er weer puik uit, zo zie je maar wat je met een Flex kan doen ! En swirls ? die komen er vanzelf weer in ! als je maar geduld hebt ! :D (maar dan kan je het in het vervolg zelf, Joeltje !)
 
:party: Flex is zeker flex om mee te werken, genoeg power ook ;)

Mooi resultaat @ audi, lekkere glans ook weer!
 
ik heb de was-cursus gegeven, maar of dat helpt? Ach, heb ik volgend jaar weer wat te doen, en dan dus op eigen houtje..

Eerst de DAP een sloslaten op de Cinq van mijn vrouw, een witte, met uitdaging genoeg ;)

Thanks voor de reacties!
 
Hij ziet er echt weer geweldig uit. Inderdaad een hele mooie glans. Al het werkt is zeker niet voor niets geweest.
Kan me niet anders voorstellen dan dat de eigenaar bijzonder in zijn nopjes moet zijn geweest met dit resultaat. :cool:
 
joeltje zei:
De man in da house.....

hoe was de terug rit nog gegaan?


een stuk sneller als de heenreis, minder als een uurtje rijden.
de glans op die A8 is werkelijk erg mooi als zeg ik het zelf :D

btw
volgende keer doe ik ook een petje op ;)
mijn kruin glanst bijna net zoals de auto ;)