• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aan de slag.

Veneno

Detailing rookie
22 mrt 2013
1
0
Hallo iedereen,


Ik ben al jaren gepassioneerd door autos. Ze kuisen is dan ook een van mijn lievelingshobbys.
Een tweetal jaren geleden ben ik begonnen met simoniseren. Met de hand uiteraard, niet goed wetend wat je eigelijk aan het doen bent.
Maar het gevoel van een 'zachte' glanzende auto erna was zo plezant. Uiteraard was dit effect binnen de 2 weken alweer verdwenen.

Daarom heb ik onlangs, als student, mezelf een packet aangeschafd.

Ik heb al enorm veel gezocht op het internet, en gekeken naar filmpjes. Daar ben ik maanden mee bezig geweest, en twee weken geleden heb ik hier ook
op carclean een packet gekocht : monello inizio, mezzo en finale, poorboy EX-P, lime prime.
Nu zit ik met een probleem: ik weet bij mijn machien (tectake) absoluut niet welke pad waar voor dient...

Ik heb 8 witte pads, "soft"
5 oranje pads "medium"
3 wafelijzer pads
3 wolle pads.

De welke moet ik voor wat gebruiken ? En op welke stand? (1 - 6)

Na lang zoeken kom ik hier op uit:

1. wassen en kleien
2. drogen
3. [h]Wolle pad [/h]met monello Compound (inizio)
4. [h]Witte [/h](soft) [h]pad [/h]met Finale
5. [h]Witte [/h][h]pad [/h]met sealant op stand 1 - 2
6. [h]Witte pad [/h]met EX-P op stand 1 - 2.

Maar wanneer gebruik je die wafelijzer vormen dan? Ergens las ik dat ze bedoeld zijn om swirl marks weg te krijgen na compound.
Misschien tussen stap 3 en 4 dan een stap doen met deze pads en mezzo?


En is het beter om sealant en wax met de hand aan te brengen ?



Alvast bedankt voor al jullie antwoorden en mijn excuses dat ik jullie overval !!


Mvg


-Veneno.