• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aanschaf advies icm stappenplan -minus polijsten

Zoals Nick al zegt lijkt het lastig. In de praktijk is kleien een eenvoudige stap, maar je moet er een klein beetje gevoel mee houden. Niet teveel druk op de klei zetten, regelmatig de klei dichtvouwen om de vervuiling op te sluiten en goed nat houden met een glijmiddel. Het enige is dat klei soms marring kan achterlaten, dat zijn hele kleine micro krasjes. Vooral wanneer de klei wat droog is en in dw lak "hapt", wanneer er teveel druk wordt gezet of een combi van beide. De ene lak is ook gevoeliger voor marring dan de ander, maar als het er in zit is (licht) polijsten de manier om het er weer uit te krijgen.
 
Persoonlijk zou ik eerst schoonmaken/wassen/kleien, en daarna waxen/ kunstofdressing/banden in de gummi
Verder zie ik dat je eerst de velgen schoon gaat maken met brake cleaner (buster?) en later in stap 9 alles gaat behandelen met non-ferro,
ik zou de velgen schoon maken met non-ferro & brake buster, dan later de auto met non-ferro.
 
Het probleem met de foam gun is opgelost. Heb een (oudere, de groene met doorzichtige fles) Lancia foam op marktplaats op de kop getikt. Wel op de gok dat ik daar een van de huidige koppelstukken voor een lavor aansluiting op kan zetten. Dan kan ik morgen toch eindelijk gaan bestellen. Tenzij er nog last minute tips komen :).

Groet,

Joost

Ps: of is dit reeds een Lavor (parkside) aansluiting?
 

Bijlagen

  • IMG_5720.jpeg
    IMG_5720.jpeg
    131,3 KB · Weergaven: 34
Dat is een nilfisk idd. Dan moet ik enkel een lavor koppeling bestellen? Het tussenstuk van 1/4 heb ik niet nodig toch? Thanks!
 
Nee dat is niet nodig:
De koppeling vervang je het makkelijkste op de volgende manier:

1. Steek de hele aansluiting vanaf de Nilfisk aansluiting tot en met het Monello stickertje in een beker kokend water voor 4-5 minuten zodat de boel goed opwarmt.
2. Zet de aansluiting in een bankschroef. Doe wel een doek er om tegen het beschadigen.
3. Zet steeksleutel 14 op het moertje tussen het Monello stickertje en draai met een andere tang de Nilfisk aansluiting los zodat het tussenstukje blijft zitten. Door de warmte wordt de Loctite zachter.
4. Maak het draad van het tussenstukje schoon en draai de nieuwe connector op het tussenstukje met een stukje telfontape o.i.d. om het draad.

1704360110878.png
 
  • Geweldig
Reactions: Nick Bakker
Ik zou zeker een klei meebestellen. Er gaat dan zeker een wereld voor je open en het geeft ook echt resultaten waar je blij van gaat worden ;)
 
Zo bestelling is de deur uit en door aandringen (het is net alsof jullie carclean verkopers zijn ;)), ook maar een beginnerssetje (monello) klei mee besteld. Spray en wipe was op, heb er maar een flesje Born Slippy bij besteld. Voor de rest hele bovenstaande lijst gehanteerd. Auto levering is uitgesteld naar dinsdag, kan ik dit weekend de auto van mijn vrouw maar eens voorzichtig aanpakken. Dank voor het meedenken allemaal!
 
Nou, als een kind zo blij. Bestelling net uitgepakt. Kreeg er een fles Jet Black (turtle wax) bij. Nu weet ik niet of dit toeval is of dat iemand heeft gezien dat ik een zwarte auto krijg. Anyhow, thanks! Ik ken het product niet, kan ik dit gebruiken als een glaze na het kleien, maar voor het aanbrengen van de collnite? Zo ja is het dan dezelfde methodiek als waxen? Aanbrengen, in laten werken, afnemen?
 
Altijd leuk om er een presentje bij te krijgen.
Jet Black is een spray wax met een glaze om kleine imperfecties te verhullen. Licht opsprayen, uitwrijven met een mf doek. Ik liet hem dan even staan en wreef hem helemaal na met een schone mf doek na 5-10 min. Anders kreeg ik vlekken.
Ik zou hem niet combineren met Collinite. Collinite heeft een veel langere standtijd en de cleaners in de Jet Black zullen de Collinite aantasten.
 
  • Leuk
Reactions: JoostG en Ester
Nee dat is niet nodig:
De koppeling vervang je het makkelijkste op de volgende manier:

1. Steek de hele aansluiting vanaf de Nilfisk aansluiting tot en met het Monello stickertje in een beker kokend water voor 4-5 minuten zodat de boel goed opwarmt.
2. Zet de aansluiting in een bankschroef. Doe wel een doek er om tegen het beschadigen.
3. Zet steeksleutel 14 op het moertje tussen het Monello stickertje en draai met een andere tang de Nilfisk aansluiting los zodat het tussenstukje blijft zitten. Door de warmte wordt de Loctite zachter.
4. Maak het draad van het tussenstukje schoon en draai de nieuwe connector op het tussenstukje met een stukje telfontape o.i.d. om het draad.

Bekijk bijlage 166838
Gelukt, tips waren super! Kwam nu zo los!
 
  • Leuk
Reactions: Dibbuz en Drifter
Hi all,

Auto twee weken geleden met behulp van het stappenplan (zonder kleien) aangepakt. Best tevreden met het eindresultaat.

Volgende week gaan we op wintersport, ik wil de auto dit weekend nog een keer goed schoonmaken en eventueel wat extra bescherming geven.

Heb hem in de wax gezet met collnite, heeft het zin om hier komend weekend met de gekregen fles Jet Black eroverheen te gaan?

Dank alvast!
 

Bijlagen

  • IMG_6189.jpeg
    IMG_6189.jpeg
    439,1 KB · Weergaven: 28
  • IMG_6190.jpeg
    IMG_6190.jpeg
    430,6 KB · Weergaven: 28
  • IMG_6191.jpeg
    IMG_6191.jpeg
    382,3 KB · Weergaven: 28
  • IMG_6192.jpeg
    IMG_6192.jpeg
    329,9 KB · Weergaven: 28
  • Leuk
Reactions: Juffer1
Hm, niet goed gelezen, hierboven kreeg ik al te horen dat de jetblack de collnite zal aantasten. Iets anders wat ik nog kan doen als extra bescherming voor de wintersport?