• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aanvulling Collectie

markprinsen

Detailing rookie
23 nov 2008
355
0
Inmiddels heb ik een leuke collectie opgebouwd. Meguiar's QD met 50gr Claybar, meg's 3 stappen, cobra the bone, gold class car wash. Collinite's 476s, diverse doeken, droogdoek, autoglym bandenzwart, APC, scratchX en dat was het wel zo'n beetje.

Nu wil ik graag weer is wat leuks bij bestellen alleen vraag ik me af wat ik ter aanvulling het beste kan nemen, wat heeft het meeste resultaat?

101251 Bilt-Hamber - Auto-Clay Soft - 200g € 16,99 € 16,99
100912 Chemical Guys - Blitz Acryl Spray Sealant - 473ml € 12,00 € 12,00
100904 Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Koraal - 39x39cm € 5,99 € 5,99
101260 Carrand - The Gripper Microfiber Applicators - 2Pack € 7,98 € 7,98
100907 Poorboys World - Waffle Weave Drying Towel - 60x90cm € 12,99 € 12,99

Zo ziet mijn winkelwagentje er uit, klei omdat die van meg's maar 50 gram is, sealant, want die heb ik nog niet. Die gripper lijkt me wel erg makkelijk omdat ik snel kramp in mijn handen krijg. En een goede droogdoek omdat ik neit zo onder de indruk ben van mijn water magnet.

Iemand tips of aanpassingen op bovenstaande?
 
Doeken kan je nooit genoeg van hebben, doe je alleen je eigen auto of ook voor anderen, dan is de clay een goede keuze, dar kan je ook wel een reserve stukje van hebben, de spray sealant weet ik niet geen ervaring mee
 
Ik zou de Poorboys World - Waffle Weave Drying Towel vervangen door de droogdoek van Carrand ( https://www.Carclean.com/product/Carrand/Microfiber_MAX_Supreme_Drying_Towel_60x90cm_40059AS_101257 ). Ben wel tevreden van de PB-doek maar de Carrand-doek overtreft hem nog eens enorm en kost amper iets meer.
 
Ik doe alleen mijn eigen auto in principe en in de toekomst af en toe is een auto van een bekende. Tip van de carrand doek neem ik mee!
 
Ik zou de Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Koraal vervangen voor een Dodo Juice Fantastic Fur. 1 euro duurder en nog een heel stuk beter.
 
Niet voor polijstmiddel, de Fantastic Fur heeft zoveel haartjes dat ie teveel "vastgrijpt". Hij is wel ideaal voor wax.
 
Ja klopt. Maar toch zou ik voor de DJ FF gaan. Ik doe alles met de Fantastic Fur en de sublieme Cobra Supreme Buff 530. Alleen de echt vuile plekjes doe ik met wegwerp MF doekjes. Zijn echt heerlijke doeken.