• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Toppen DJ Black Widow wax voor vakantierit

Stiggy

Detailing trainee
11 feb 2024
44
30
Hi there. 5 weken geleden heb ik mijn auto in de Dodo Juice Black Widow wax gezet, de velgen meerdere maken in de Gyeon Rim en al het glaswerk in Rain-X. Ik zie dat de werking van alle 3 al lichtjes verminderd. De vele regen en de 2x per week wassen zal daar wel iets mee te maken hebben. :D

Eind deze week ga ik op rondreis met de auto naar Italië. Ik was de auto altijd van te voren in de hoop met een blinkende bolide rond te blijven rijden, of op zijn minst redelijk schoon op de bestemming aan te komen. Eigenlijk is dat zinloos; je doorkruist Europa nooit zonder minstens een paar ferme regenbuien (zeker in de bergen) voordat je er bent.

Wat zou ik deze week het beste nog kunnen doen om de auto zo schoon mogelijk te houden tijdens de vakantie?
Ik heb nog een (heel) klein restje Black Window, dun extra laagje aanbrengen? Ik heb ook nog Collinite 845 staan. Of een (ceramic?) sealant er overheen?
 
Mooi vooruitzicht! Mijn focus zou vooral uitgaan naar een fris en schoon interieur om mee op pad te gaan. Voor het exterieur zou ik enkele mf doeken mee nemen, bug remover (o_O), glasreiniger en een quickdetailer. En als het echt de spuigaten uitloopt, de plaatselijke wasbox opzoeken. Maar vooral, lekker genieten! :cool:
 
Tja, wat kan je deze week vóór de vakantie nog doen zodat je tijdens de vakantie zo lang mogelijk een schone auto hebt..?

Ik zou dan denken aan de LSP's een extra laag geven. Het liefsts iets met sealant-eigenschappen. (Afstoten, hechting van vuil verminderen).
De Rim zou het nog prima moeten volhouden, de Rain-X zou je een verse laag kunnen geven.

Wat heb je al in huis om te gebruiken? (Wetcoats, foams, detailers met toevoeging, etc)
 
Dozen vol detail spulletjes, maar wat relevant is voor nu is denk ik een klein beetje Dodo Juice Black Widow, een flinke fles Collinite 845, genoeg Rain-X, Monette Perfetto Detailer. De Black Widow zou een combinatie van wax en high-tech sealant moeten zijn, maar is imo toch meer een wax.
Als er iets is wat makkelijk aan te brengen is kan ik het nog bestellen en donderdagmiddag na het wassen aanbrengen. Zit zelf te denken aan een of andere ceramic sealant in een spuitfles. Bv de Collinate Beadcoat ceramic, maar weet niet of dat een goede combo is met de DJ Black Widow.
 
De Black Widow is een hybride wax, dus zowel natuurlijke als synthetische ingrediënten. Je zou deze dus kunnen aftoppen met de Collinite, maar eigenlijk zou de Black Window zichzelf prima moeten kunnen houden.

Persoonlijk zou ik kijken naar een product dat je niet moet aanbrengen middels pad/doek, want dat kan je vaak niet overal aangebracht krijgen. Kies je voor een product zoals een wetcoat of een foam met bescherming, dan kan je letterlijk alles ermee inspuiten + afspuiten met HD om overal bescherming te krijgen. (Wielkasten, velgen, trims, grills, etc)(Een wetcoat kan je ook meenemen om op vakantie te gebruiken)

Als je alleen de lak extra wilt beschermen, dan zou je inderdaad een spraywax-of-sealant o,i.d kunnen kiezen. Dit soort producten zouden geen negatieve werking op je bestaande waxlaag moeten hebben, dus dat is geen probleem.
 
Bedankt voor de info @Quantoxx !
Wetcoats heb ik eigenlijk nog nooit gebruikt. Ik weet niet wat ik daarvan kan verwachten, maar misschien eens leuk om te proberen.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Als je een sealant gebruikt in combinatie met een wax, zit de sealant normaal direct op de lak (langere standtijd) en de wax daar bovenop om meer glans te krijgen dan van alleen een sealant, maar hou je wel de sealant als langdurige bescherming. Dat is iets wat ook in de wintermaanden vakert wordt gedaan. Als je een sealant over een wax heen zet, verwacht ik wat minder glans (zoals een sealant minder glans geeft dan een wax), maar geen idee wat je qua standtijd mag verwachten.
 
  • Leuk
Reactions: Stiggy
Ik heb donderdagmiddag beperkt tijd en zie de weervoorspellingen met het uur slechter worden. Waarschijnlijk regen. Een product dat eerst goed moet drogen voor het nat wordt is wellicht niet het handigste.
 
Nadat ik een keer in Italië naast een boomgaard heb gestaan welke gesproeid werd inclusief de auto en ik de auto kon polijsten om de ingebrande kalk vlekken eruit te krijgen, neem ik een klein flesje shampoo, mitts en droogdoek mee om op vakantie ergens een keer een wasbox op te zoeken
 
Ik was de auto altijd van te voren in de hoop met een blinkende bolide rond te blijven rijden, of op zijn minst redelijk schoon op de bestemming aan te komen. Eigenlijk is dat zinloos; je doorkruist Europa nooit zonder minstens een paar ferme regenbuien (zeker in de bergen) voordat je er bent.
Je bent hier vast niet de enige met die tik ;). En ja het is best zinloos. Maarja een schone auto rijdt nou eenmaal fijner, toch? Ik doe het zelfs voor de wintersport, nog voor ik de grens bij Venlo over ben zit de pekel alweer op het dak. Achja...

Ik zou voor vertrek de auto nog even goed wassen en na het wassen foamen met iets als Gyeon Bathe+. Als je geen foamgun hebt, kun je 'm ook handmatig aanbrengen of een wetcoat product gebruiken. En verder vooral genieten van je vakantie!
 
  • Leuk
Reactions: Stiggy
De Black Widow kun je prima opnieuw aanbrengen. Als de wax ouder is dan 2 weken zou je ook een spray sealant kunnen overwegen voor het versterken, mijn favo is dan Dodo Juice Red Mist. In spray sealants zitten vaak oplosmiddelen die een verse wax kunnen beïnvloeden (negatief voor de wax). Dodo Juice adviseert zelf om een wax 2 weken te laten curen voor deze af te toppen. De velgen gewoon schoon maken met een shampoo zou voldoende moeten zijn aangezien ze in de Rim staan. Boosten met iets als Bathe+ of Wetcoat kan natuurlijk altijd, ook op de lak. Op de ruiten een nieuw laagje aanbrengen kan nooit verkeerd zijn. Zelf geen ervaring met Rain-X.
 
  • Leuk
Reactions: Ric325i
Als booster kun je overwegen om Red mist of future Armor te gebruiken beide uit de Dodo lijn. Red Mist na het wassen en drogen als detailspray aan brengen. Geeft een ongelovelijke glans ervaring en is makkelijk aan te brengen. Als wetcoat de future armor, let wel oppervlak moet koel zijn! of je kunt hem ook op een droge lak aanbrengen als een spraysealent. Geeft een mindere glans boost maar is wal standvastiger dan de red mist
 
  • Leuk
Reactions: Soepergrover
Bedankt allemaal voor de adviezen!
Voor nu heb ik DJ Apple iFoam Snow Wash besteld en als wetcoat de future armour.
Hopen dat de tijd en het weertje donderdag meezit.
 
  • Leuk
Reactions: Thomaso
De Apple iFoam ruikt in ieder geval heerlijk.
De Red Mist als drooghulp gebruiken kende ik nog niet @Wax Master gewoon een paar sprays op de droogdoek en dan afdrogen zoals met een quick detailer? Ik heb hem wel al als droge spray sealant op de lak gebruikt na de wax 2 weken te laten drogen en ook al direct op vers gepolijst lakwerk.
 
Sjips, op de Future Armour staat "allow to cure up to 24h" en "do not expose to rain before fully cured". Lijkt me niet verstandig dat ik dat dan donderdag aan ga brengen als de kans groot is dat er nog een buitje gaat vallen?
 
De Black Widow kun je prima opnieuw aanbrengen. Als de wax ouder is dan 2 weken zou je ook een spray sealant kunnen overwegen voor het versterken, mijn favo is dan Dodo Juice Red Mist. In spray sealants zitten vaak oplosmiddelen die een verse wax kunnen beïnvloeden (negatief voor de wax). Dodo Juice adviseert zelf om een wax 2 weken te laten curen voor deze af te toppen. De velgen gewoon schoon maken met een shampoo zou voldoende moeten zijn aangezien ze in de Rim staan. Boosten met iets als Bathe+ of Wetcoat kan natuurlijk altijd, ook op de lak. Op de ruiten een nieuw laagje aanbrengen kan nooit verkeerd zijn. Zelf geen ervaring met Rain-X.
Ik heb veel detailsprays/sealents geprobeerd maar daarvan is Red mist wel echt mijn absolute topper qua glans en gebruikers gemak.
Omdat mijn auto’s tegenwoordig in een glascoating staan gebruik ik als vervanger Ceramic detailer (ook echt een topper).
Maar als ik nog een keer aan het waxen sla dan trek ik zeker red mist weer uit de kast.
 
Gisteren na het wassen Red Mist opnieuw aangebracht, maar die glanst toch echt heerlijk hoor. Voegt echt iets toe ook al is het vers gepolijst lakwerk. Ook de beading ervan is beter dan je zou verwachten, standtijd is naar mijn ervaring 2 maanden en dan neemt het af