• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Achterraam BMW e91 polijsten?

JanMarten

Detailing addict
12 jun 2016
170
63
Leeuwarden
Goedemorgen,

Sinds oktober rijd ik eigenlijk met trots in een BMW e91. Nu ik er meer mee rijd en hier de forums lees begin ik me steeds meer en meer te ergeren aan de diepte kleur in mijn lak, mijn beschadigde velgen en vooral mijn achterruit wat vol met krassen zit.

Nu is mijn vraag is het mogelijk om mijn achterruit te polijsten om zo de krassen te verminderen of misschien zelfs weg te krijgen?

Het gaat om het deel waar mijn ruiterwissen altijd langs gaat en het lijkt er wel helemaal in gesleten te zijn.

Graag jullie advies wat te doen.
 
Ik zag prijzen van rond de €100,- op internet,...

Kunt het ook op je verzekering halen i.v.m. Slecht zicht. Sla je er desnoods een ster in,maar afhankelijk welk pakket en/of je eigen risico hebt en/of hoe hoog je eigen risico is natuurlijk, kun je gaan afwegen wat voordeliger is.
 
Tja, dan lekker verhalen op slecht zicht toch? Ik heb ook €0,- eigen risico, en ook all risk,...
Op mijn vorige auto had ik last van vochtvlekken in het raam, en dan was het alleen zichtbaar op het zwarte deel van het raam. Dus niet in het zichtveld. Werd zonder problemen gewoon vervangen.
 
@Jeroen inderdaad dat zou ook kunnen want voornamelijk s avonds is het zwaar irritant en als het regent. Maar bij jou werd het hele raam vervangen? Had dat geen gevolgen voor je maandelijkse kosten van de verzekering? (ff lekker offtopic)
 
Jup, heel het raam. Verder niets van gemerkt qua kosten. Heb ook no-claim beschermer dus kan 1x per jaar zonder problemen iets verhalen op m'n verzekering, zakte toen ook niets in treden waardoor het duurder zou worden.

Blijven overwegingen hé, of lekker laten polijsten met zo een glasrobot. Of vervangen. Lijkt me beide het overwegen waard. En dan bekijken wat voordeliger kan zijn. Of gewoon door blijven rijden,...
 
Het is in tegenstelling tot wat men veel denkt/beweerd wel mogelijk (ik heb het gedaan).
Het is echter wel een flinke klus waar je een tijdje mee bezig bent en heel bedachtzaam en netjes bij moet werken.
Het is alleen een ding wat ik zeker niet op een voorruit zou uitproberen
 
Toch lijkt me zo'n robot dan een stuk handiger, want je kan lijkt me, mits het überhaupt lukt zonder een robot, toch ook wel een diepteverschil/lichtbreking krijgen. En ieder mens kijkt heel anders tegen diepteverschillen en/of lichtbrekingen,...

Volgens mij wordt dat er dan ook niet bepaald beter op.
 
ik heb het gezien in je projectpagina van @dopestuff maar is echt zeer goed gelukt
maar wel veel werk maar zeker de moeite waard

en dan heb je het zelf gedaan
heb je meer voldoening van
kan je altijd nog nieuwe ruit claimen
 
Heb net nog contact gehad met dat bedrijf in Apeldoorn, maar die kunnen mijn ruit niet slijpen ivm dat het een touring is en een spoiler heeft. Ze raden dan toch vervanging aan. Bij de verzekering was het zo druk dat ze geen tijd hadden om mij te helpen en moest een terugbel verzoek indienen en dat kan nog wel paar dagen duren.... dus er is nog hoop dat ze het verzekeren en anders is het pech en dan kijk ik tzt nog wel of ik het aan durf en of ik het geduld heb om zo lang op een raam te poetsen haha...