• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies, backingplate en pads

PoetsenPoetsen

Detailing addict
16 mrt 2009
947
62
Ik heb een jaar terug de DAP500 V2 Monello kit gekocht, hierbij zitten 5,5 inch pads.
De volgende pads heb ik inmiddels in mijn collectie:

- Lake Country CCS gele pad, 5,5 inch
- Lake Country CCS oranje pad, 5,5 inch
- Lake Country CCS witte pad, 5,5 inch
- Lake Country CCS zwarte pad, 5,5 inch
- Lake Country CCS gouden pad, 5,5 inch

Nu is het lastig om met deze pads bumpers etc te doen. Ik wil hiervoor een nieuwe backingplate en pad kopen.
Maar welke kunnen jullie adviseren? Ik ben een 3,5 inch backingplate nodig met 4 inch pads?
Ook zie ik een 2,8 inch backingplate, maar hoevele inch pads gaan daar op en welke kan ik hiervoor nemen?
 
Oke, dan hoef ik daar niet verder naar te kijken. Qua 4 inch heeft LC alleen maar spot buff pads? De keus wordt dus erg gemakkelijk?
 
Jip wordt erg makkelijk :)
Heb ze zelf gebruikt en werkt reuze handig !
DA 3.5" Spot Buff Backing Plate is de juiste.
 
Bedankt :)^
Ik ben nu de 4 inch pads erbij aan het zoeken, maar wat is nu het verschil tussen een zwarte en een blauwe pad? Beide hebben een cuttingsfactor van 0. Ik lees dat de ene meer geschikt is voor een glaze of sealant. Dat doe ik meestal handmatig. Zwart gebruik ik soms als finishing pad i.c.m. Monello Finale.

Heeft iemand met ervaring met de slim line pads van LC, deze zijn dunner dan de gewone pads.
 
Geen ervaring met de slimlines.
Wat betreft blauw / zwart / rood, naar mijn mening zelfde, je hebt het gemak dat je bv zwart voor finale, rood voor glaze, blauwe voor sealant en goud voor wax