• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies gevraagd

BramE38

Detailing rookie
21 aug 2017
5
15
De lente is min of meer begonnen. Binnenkort gaat mijn poetser bezig met het polijsten van de gehele auto. Dit laat ik hem één maal per jaar doen.

Tussentijds wil ik de lak in goede conditie houden. Maar welke wax raden jullie aan voor een BMW in Anthrazit Metallic (397) (zie bijlage) en welke voor of na bereidende stappen kan ik nog extra nemen om de lak echt te laten glimmen?

Ik was mijn auto eigenlijk elke 2 weken. Ik gebruik al jaren Super Slick & Suds van Poorboy's World om te wassen, deze bevalt goed en zal ik ook blijven gebruiken. Daarnaast gebruikte ik op mijn vorige auto's altijd de NXT2.0 Tech wax van Meguiars, maar die bevalt eigenlijk niet zo. Ik vind dat deze auto wel iets meer waard is dan dat.

Mijn voorkeur gaat wel uit naar een wax in vaste vorm. Over de prijs valt natuurlijk ook te discussiëren, een maximum van €50 voor een pot wax lijkt mij redelijk.

Ik heb zelf op de website ook al gekeken, maar ik zag door de bomen het bos niet meer, vandaar mijn vraag.
 

Bijlagen

  • 12345.jpg
    12345.jpg
    242,8 KB · Weergaven: 143
Ik gebruik sinds kort Gyeon Bath, de gewone en niet de bathe+. En om de zoveel tijd Wetcoat ;)
2 toppers van Gyeon....

Voor mij een waanzinnig mooie glans ! :cool:
Tis ook een beetje wat je zelf wil...
 
Om je een beter antwoord te kunnen geven dan ; ik vindt die wax geweldig, wil ik graag weten wat je niet bevalt hieraan.
Wat mij niet beviel was de glans en de korte standtijd van 3 weken. En ik vond de wax nogal smeren, en als het op een plek zat waar het niet had mogen komen dan was het nog een heel karwei om het eraf te krijgen.

Wat mij juist wel beviel was het makkelijk aanbrengen van de wax, de geur en de paarse applicator pad deed zijn werk ook.

Deze wax is nu in de aanbieding; Marque d Elegance Carnauba Paste Wax No. 915 - 340g
Alleen met een wax red je het niet om het maximale er uit te halen.
De waxen van Collinite zie ik steeds terugkomen, ik denk dat ik deze maar eens ga proberen!
 
Ik zou zelf op een lichte kleur de 476s smeren. Het effect van een olierijke(re) wax zie je op donkere kleuren veeeeel beter. ;)

Sterker nog... Fusso Coat! Mooi spul.
 
Wat mij niet beviel was de glans en de korte standtijd van 3 weken. En ik vond de wax nogal smeren, en als het op een plek zat waar het niet had mogen komen dan was het nog een heel karwei om het eraf te krijgen.

Hierin is de zoektocht erg moeilijk geworden. Glans zit niet in het potje wax maar in het polijsten ervoor. Glans komt voort uit een 'gladde' lak, ofwel krasvrij. Standtijd van 3 weken is wel heel erg extreem kort voor een wax. De meeste normale waxen (geen show wax) hebben een standtijd van 3-4 maanden.

Wat mij juist wel beviel was het makkelijk aanbrengen van de wax, de geur en de paarse applicator pad deed zijn werk ook.

Qua makkelijkheid zou je het kunnen zoeken in de waxen van Dodo Juice of Poorboys World. Geur is moeilijk te zeggen wat lekker is.
 
Welke wax ik vaak langs heb zien komen is de barrier reef wax, het blik kost niet de wereld en wat ik lees laat me denken dat deze een van de makkelijkste waxen is mbt verwerking.
Persoonlijk vind ik de meeste Dodo waxen juist niet fijn verwerken maar dat is persoonlijk.
Collinte kan idd altijd (persoonlijk geen fan) en als je meer budget hebt zou ik naar Waxaddict of Zymöl kijken...ook hier weer is deze keuze persoonlijk.
 
Hoe frequent wil je je wagen waxxen? Dat speelt ook mee in de keus. Ieder heeft wel een persoonlijke voorkeur voor een wax, dus lopen de ideeën ook uiteen.

Houd je van een glasachtige glans of een natte glans?
Colli 476s is mijn favoriet aller tijden.
 
Zoals al gememoreerd, glans komt niet uit een potje...

De Surf city is inderdaad wel een aanrader, stapje hoger de waxaddict.

Kunt ook verkooptopic in de gaten houden, worden soms mooie waxen aangeboden voor fraaie prijzen.
 
Bedankt voor de reacties allemaal. Ik heb de Collinite Margue d Elegance besteld en twee rode Monello applicatorpads.

Doeken heb ik al. Ik heb de Monello Peluche Verde Trio twee maal. Als droogdoek heb ik de Fatty Super Dryer Microfiber Towel van Chemical Guys. Dit is een goede doek, neemt na 4 jaar nog steeds veel water op. Als extra doek heb ik de Waffle Weave Drying towel van Poorboy's world maar besteld. De auto heeft best nog wel wat oppervlakte en met een enkele doek lukt het meestal niet om de auto droog te krijgen.

Verder heb ik nog wat andere dingen besteld als emmers, gritguard en de Gyeon Q2m Smoothie.

De poetser vandaag ook nog gesproken. Hij gaat na het polijsten de wax van Collinite aanbrengen.

En glans komt zeer zeker niet uit een potje, dat viel mij vandaag wel op. De motorkap is opnieuw gespoten 8 maanden terug. De spuiter heeft na het spuiten de motorkap nog nabewerkt met schuurpapier en daarna gepolijst en volgens mij een wax aangebracht. Beading is nog steeds te zien, terwijl op de rest van de auto geen beading te zien is omdat daar nog niks op zit.