• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stefmag

Detailing rookie
27 jan 2016
12
15
28
Hoi, vorige eigenaar heeft mijn auto fout gewassen en ik wil dit nu rechtzetten. De auto zit heel onder de poetskrassen(swirls). Mijn plan was nu om hem te polijsten met de hand. Dit gaat even goed als met een machine, alleen wat meer tijd :p. De stappen en producten die ik ga gebruiken:

-Wassen: meguiars gold class.
-clayen: turtle refine and shine.
-Polijsten: motip scratch away.
-glaze: poorboy's Black hole.
-Wax: poorboy's natty bleu paste wax

Iemand hier iets op aan te merken of een beter idee/product, Let me know!!!
 
Wel als dat de producten zijn die je al heb, en je heb tijd genoeg kan je zeker goed resultaat krijgen
ik zou zelf na het polijsten de auto afnemen met ipa,
want die motip zit bomvol siliconen.
 
+1 voor Megaman.

Siliconen-spul is een vies goedje, haha! Sommige autodealers smeren een siliconen-houdend goedje op hun auto en als j dit wilt wassen, smeer je water/shampoo in feite over deze laag en verwijder je het niet echt. (Uiteindelijk wel, maar blijft vervelend)

Goed schoonmaken/ontvetten is belangrijk voor je laatste stap. (wax)

Ik zou je graag andere producten willen adviseren, maar als je al dingen in huis hebt is het misschien zonde om meer aan te schaffen.


Greetz
 
Zoek iemand in je buurt met een DAP en spreek bvb af voor een kleine vergoeding om zo'n machine te kunnen "gebruiken"...anders is de lol er snel af vrees ik .
Mogelijk ver uit je buurt maar ik woon in A'pen BE.....;)
 
  • Leuk
Reactions: Stefmag
Is vriendelijk dat je het voorstelT, kan idd wel iemand zoeken, maar ben nu toch al bezig ;p. Had het een beetje onderschat maar ga nu beginnen met de glaze dus komt goed!
 
Als die Golf van je avatar de te polijsten wagen is ben je daaaagen, misschien weken bezig om de, hoogstwaarschijnlijk, knetterharde lak handmatig te polijsten....... Wel een mooie Golf trouwens!

(p.s. dit forum heeft een voorstel-topic voor nieuwe leden ;))
 
Dat is idd mijn golf, ik ben net klaar xp en gelukkig is de auto in 2013 herspoten dus is niet de harde lak van toen :). Ben toch zeker 5 uur bezig geweest maar het resultaat is verbazend goed :). Ben super tevreden van de poorboy's world producten. Een echte aanrader. Voorheen gebruikte ik vooral meguiars.
 
De kwaliteit van mijn camera is nogal magertjes, de swirls zijn weg en op de foto zie je toch de glans. Met het blote oog is het resultaat stukken beter te zien.
DSC_0004.JPG
DSC_0005.JPG
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Ja, met mijn camera van kortbij wordt de foto heel wazig en zie je het niet, en ik ben zeker tevreden. Bedankt voor het advies!!
 
Glanst weer mooi, maar dat zegt volgens mij niks over de swirls.
De Black Hole zal ze waarschijnlijk ook voor een deel verbergen.......
Met een goede inspectielamp kun je nog beoordelen of er nog swirls aanwezig zijn.
In ieder geval ziet de Golf er netjes uit, tip: nu nog een bandenzwart aanbrengen!
 
Als de swirls zo niet zichtbaar zijn is het voor mij goed. Bandenzwart heb ik staan, goed dat je het zegt. Straks even erop smeren
 
Mooi resultaat glanst weer mooi.
Natuurlijk zullen de perfectionisten altijd iets zien aan een auto, maar het gaat er eerst om wat je er zelf van vindt.
Later zul je voor jezelf ook steeds beter willen.

en dan ja.... we weten allemaal hier wat er dan gebeurt.

De verslaving die we allemaal kennen hier "detailing" .
 
  • Leuk
Reactions: Stefmag
Jazeker, het kriebelt wel, de auto 100keer mooier. Je houdt van je auto. Overal waar je parkeert auto achterna kijken. :) heerlijk gevoel. Je doet er moeite voor en je krijgt er super veel voor terug. Doet goed. Ik heb paar dingetjes gezien die me op het moment niet storen. Zal nog wel komen :)