• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Afscheid: BMW Z4 Titan silber 2.5iS

Die pijpen staan super! De project topics waar een auto stap voor stap opgebouwd/verfraaid/verbeterd wordt zijn sowieso de leukste topics om te lezen IMO.
 
42259521.jpg


20mm Spoorverbreders en Bosch Aerotwins gemonteerd.
 
Zo soundgenerator van de Z4 3.0 zit nu erin. De BMW dealer meende dat het niet pastte, maar gelukkig heb je daar tegenwoordig internet voor.
En met wat proefritjes toch maar wat foam teruggestoken. Maar HEEEEERLIJK wat een geluid!!!!

Om jullie een idee te geven, dit is , met standaard luchtfilter, standaard uitlaat en standaard motor, het geluid wanneer je alle foam eruit haalt:

https://www.youtube.com/watch?v=VtKX_GFPiUo&feature=youtu.be

Ook meteen maar de nieuwe zomermatjes erin gelegd:



dbc90d05.jpg



EPC van de soundgenerator:

sgparts2.jpg
 
Klinkt inderdaad erg lekker! Heeft BMW Motorsport ook een carbon airbox voor deze motor? Dat klinkt helemaal gruwelijk!
 
Ik hoop het niet , het geluid was oorverdovend zonder de schuimpjes, de video doet er geen recht aan. Nee plannen voor een K&N luchtfilter of Eisenmann uitlaat zijn er nu niet meer. :-"
 
Super mooie Z4 en een erg leuk project heb je ervan gemaakt! :)^

Als ik je een kleine tip mag geven: Ik zou alle logo's verwijderen, dat maakt hem een stuk strakker vind ik. Het is een kwestie van smaak, maar alle logo's gaan van
mijn BMW af tot de tijd dat er een ///M logo opzit en er vier pijpen onder het bumpertje vandaan steken :D

Veel plezier ervan, hopen op een goede zomer!
 
Logo's blijven erop zitten, vind ik mooier , en eronder is het al gepolijst en swirlvrij.

Ik stoorde me aan het gebrek aan afwerking bij een open kap:

da33c69c.jpg


BMW heeft een mooie oplossing hiervoor :

6cc6611b.jpg

7d6fb6e2.jpg


Weer iets strakker....:heart_eyes:
 
Waar zit die soundgenerator eigenlijk gemonteerd?
Op je luchtfilterhuis ofzo?

En heb je er een foto van misschien.