Mijn eerste echte grote detail, natuurlijk op onze eigen guilietta. Al met al vind ik het een zeer geslaagd resultaat, moet ook want ik ben ruim 30 uur bezig geweest.
Zo stond de auto er voor de detail bij, al een week of wat niet gewassen, trims waren droog en flets en al met al een voor mijn doen een smerige auto:
Woensdag morgen begon met infoamen met Bilt Hamber toucless foam. Auto afgespoten en ondertussen de velgen met non ferro behandeld en de banden met gyeon tire cleaner.
Daarna de auto gewassen met het welbekende 2 emmer systeem en DDJBTBM.
Toen de auto ingespoten met non ferro om te ontijzeren en deze even zijn werk laten doen. Hierna met de mitt en warm water nog even geheractiveerd. Niet gek veel vervuiling op te merken omdat ik dit een tijdje terug nog gedaan had.
Auto weer afgespoten en toen begonnen met kleien. Hiervoor de monello klei en de DDJ clay lube gebruikt. Behoorlijk nodig ondanks ik dit een tijd geleden nog gedaan heb.
Auto weer even snel gewassen met BTBM en gedroogd en daarna binnen gezet.
Nu begon het polijsten. Sinds maart de dap in huis maar nooit tijd en durf gehad er aan te beginnen maar aangezien de vriendin hoog zwanger is en ik waarschijnlijk iets minder tijd zou hebben wilde ik het voor nu even goed aanpakken.
Eerst begonnen met monello oranje en mezzo maar geen resultaat, toen opgeschaald naar gele pad en veloce maar ook hier na flink zwoegen pas wat correctie. De motorkap en de helft van het dak hebben mij ongeveer 5 uur gekost, dit moest anders dus advies gevraagd en uitgekomen op Sholl S3 met de paarse Spiderpad van Sholl. Deze besteld en voor vandaag was het genoeg geweest.
De 2de dag vol goede moed begonnen en warempel… dit werkt wel goed. 2 hits met de S3 en flink en lang doorgewerkt, dit lijkt erop. Hier de hele dag mee bezig geweest helaas die dag 1 kleine paarse pad gesneuveld dus deze maar snel besteld zodat ik de volgende dag verder kon. (Zaterdag)
Dag 3: bijna rond maar helaas een tegenvaller, post NL stelde de levering uit naar vandaag. Hier ga ik niet op wachten dus maar doorgegaan met 1 kleine pad en deze maar iedere keer schoongemaakt en door. Uiteindelijk de hele auto 2 goede hits S3 gegeven. Nu door met finish op wit. Dit gaf nog net dat beetje extra glans en voor mij na ruim 20 uurtjes polijsten wel mooi geweest. Ik ben tevreden.
Auto uit de tape gehaald en helaas hier sneuvelde een knipperlicht in het voorscherm. Even wat seconde lijm erop en vastgezet. Dit houd het wel voor even.
Savonds gelijk de auto maar gefoamed en gewassen met Nanolex pre-foam zodat ik hem weer binnen kon zetten en zeker wist dat hij de volgende dag droog was.
Al met al viel het polijsten mij wat tegen. Lastige kleur en flink harde lak. Dit is op de mito van ons wel wat anders daar is de lak boterzacht.
Na heel wat uren die er in zitten uiteindelijk trots en tevreden(en ook vergeten)
Dag 4: vandaag beginnen met de glass-coating, Nanolex Si3D, even wat filmpjes bekeken en tips
Opgezocht en gaan met die banaan. Eerst de auto ontvet met de Nanolex EX(super fijn spul, vind hem fijner dan de prep) Toen begonnen aan de coating. Dit werkt mooi, wel wat lastig te zien waar je geweest bent geweest maar kop erbij en dan gaat het goed. Toen het volgende probleem, het was niet koud dus mijn handen begonnen behoorlijk te zweten in de nitrill handschoenen. Het zweet droop er letterlijk uit en de druppels vielen op de verse coating, kak, dit is niet de bedoeling. Gelukkig maar 2 druppels op de front lip. Zweet bandjes niet in huis dus mijn vriendin 2 sokken kapot geknipt en om de opening van de handschoenen aangetrokken. Perfecte oplossing, en weer door.
Na 5 uurtjes ongeveer klaar met 2 lagen Si3d. Hierna begonnen aan de trim. Hiervoor had ik Gyeon trim aangeschaft. Dit is echt ook top spul en wat een resultaat.
Hierna nog de banden in de Gyeon tire, dit is overigens echt de beste banden dressing. Super mooi mat en lange standtijd.
Dag 5: vandaag. Nog even het interieur gedaan en de ramen binnen en buiten met ddj mint.
Hierna de Matten zuigen en auto uitzuigen
Het interieur heb ik gedaan met Gyeon preserve. Voorstoelen nog even ik de dressing van gliptone aangezien ik een week of wat geleden de voorstoelen nog eens schoon had gemaakt.
Uiteindelijk de plaatjes:
Zo stond de auto er voor de detail bij, al een week of wat niet gewassen, trims waren droog en flets en al met al een voor mijn doen een smerige auto:
Woensdag morgen begon met infoamen met Bilt Hamber toucless foam. Auto afgespoten en ondertussen de velgen met non ferro behandeld en de banden met gyeon tire cleaner.
Daarna de auto gewassen met het welbekende 2 emmer systeem en DDJBTBM.
Toen de auto ingespoten met non ferro om te ontijzeren en deze even zijn werk laten doen. Hierna met de mitt en warm water nog even geheractiveerd. Niet gek veel vervuiling op te merken omdat ik dit een tijdje terug nog gedaan had.
Auto weer afgespoten en toen begonnen met kleien. Hiervoor de monello klei en de DDJ clay lube gebruikt. Behoorlijk nodig ondanks ik dit een tijd geleden nog gedaan heb.
Auto weer even snel gewassen met BTBM en gedroogd en daarna binnen gezet.
Nu begon het polijsten. Sinds maart de dap in huis maar nooit tijd en durf gehad er aan te beginnen maar aangezien de vriendin hoog zwanger is en ik waarschijnlijk iets minder tijd zou hebben wilde ik het voor nu even goed aanpakken.
Eerst begonnen met monello oranje en mezzo maar geen resultaat, toen opgeschaald naar gele pad en veloce maar ook hier na flink zwoegen pas wat correctie. De motorkap en de helft van het dak hebben mij ongeveer 5 uur gekost, dit moest anders dus advies gevraagd en uitgekomen op Sholl S3 met de paarse Spiderpad van Sholl. Deze besteld en voor vandaag was het genoeg geweest.
De 2de dag vol goede moed begonnen en warempel… dit werkt wel goed. 2 hits met de S3 en flink en lang doorgewerkt, dit lijkt erop. Hier de hele dag mee bezig geweest helaas die dag 1 kleine paarse pad gesneuveld dus deze maar snel besteld zodat ik de volgende dag verder kon. (Zaterdag)
Dag 3: bijna rond maar helaas een tegenvaller, post NL stelde de levering uit naar vandaag. Hier ga ik niet op wachten dus maar doorgegaan met 1 kleine pad en deze maar iedere keer schoongemaakt en door. Uiteindelijk de hele auto 2 goede hits S3 gegeven. Nu door met finish op wit. Dit gaf nog net dat beetje extra glans en voor mij na ruim 20 uurtjes polijsten wel mooi geweest. Ik ben tevreden.
Auto uit de tape gehaald en helaas hier sneuvelde een knipperlicht in het voorscherm. Even wat seconde lijm erop en vastgezet. Dit houd het wel voor even.
Savonds gelijk de auto maar gefoamed en gewassen met Nanolex pre-foam zodat ik hem weer binnen kon zetten en zeker wist dat hij de volgende dag droog was.
Al met al viel het polijsten mij wat tegen. Lastige kleur en flink harde lak. Dit is op de mito van ons wel wat anders daar is de lak boterzacht.
Na heel wat uren die er in zitten uiteindelijk trots en tevreden(en ook vergeten)
Dag 4: vandaag beginnen met de glass-coating, Nanolex Si3D, even wat filmpjes bekeken en tips
Opgezocht en gaan met die banaan. Eerst de auto ontvet met de Nanolex EX(super fijn spul, vind hem fijner dan de prep) Toen begonnen aan de coating. Dit werkt mooi, wel wat lastig te zien waar je geweest bent geweest maar kop erbij en dan gaat het goed. Toen het volgende probleem, het was niet koud dus mijn handen begonnen behoorlijk te zweten in de nitrill handschoenen. Het zweet droop er letterlijk uit en de druppels vielen op de verse coating, kak, dit is niet de bedoeling. Gelukkig maar 2 druppels op de front lip. Zweet bandjes niet in huis dus mijn vriendin 2 sokken kapot geknipt en om de opening van de handschoenen aangetrokken. Perfecte oplossing, en weer door.
Na 5 uurtjes ongeveer klaar met 2 lagen Si3d. Hierna begonnen aan de trim. Hiervoor had ik Gyeon trim aangeschaft. Dit is echt ook top spul en wat een resultaat.
Hierna nog de banden in de Gyeon tire, dit is overigens echt de beste banden dressing. Super mooi mat en lange standtijd.
Dag 5: vandaag. Nog even het interieur gedaan en de ramen binnen en buiten met ddj mint.
Hierna de Matten zuigen en auto uitzuigen
Het interieur heb ik gedaan met Gyeon preserve. Voorstoelen nog even ik de dressing van gliptone aangezien ik een week of wat geleden de voorstoelen nog eens schoon had gemaakt.
Uiteindelijk de plaatjes:
Bijlagen
-
736DBEFC-BD77-45D5-BA61-DBAE6BCDAAD7.jpeg374,8 KB · Weergaven: 102
-
A8067385-E96D-4921-BEDF-AE59BFB96DB8.jpeg404,5 KB · Weergaven: 92
-
039E7F09-5B6C-425D-A8FC-A02F340EAD93.jpeg407,2 KB · Weergaven: 103
-
9CAAC9C8-C266-4209-9230-59AC64BAFA39.jpeg185,1 KB · Weergaven: 96
-
1E6B4A57-10F9-4808-ACE1-CF67788FBF1B.jpeg228,4 KB · Weergaven: 95
Laatst bewerkt: