• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alfa Romeo 159 la Mechanica

Elke type PU werkt weer een beetje anders.

in basis spuit men een PU af met een RP pistool (reduced pressure) ipv een HVLP deze past men normaal toe met verf en metallics omdat de metallics anders te veel stapelen en je dan zo gezegt wolken kan krijgen (lichte en donkere plekken)

Een PU kan je met een diverse soorten verdunners spuiten wat tot een bepaalde structuur leidt.

als eerste spuit je een medium tack laag voor de 2e laag.
De 2e laag en de hoeveelheid verdunning in de PU en de temperatuur en de natheid druk en afstand die bepalen de structuur (orange peel).

Bij de schade herstel moet een spuiter hiermee kunnen spuiten anders moeten ze bij aflevering de rest van de auto strakpoetsen als het als glas wordt. Ze hebben dan ervaring in hoe nat en hoeveel verdunner erdoor moet om dezelfde structuur of finish te krijgen.

Ik weet dat sommige spuiters de PU op de verwarming leggen om zonder verdunner te spuiten en goed te laten vloeien. Maar hoe meer het vloeit des te trickier het wordt op zakkers. Sommige( :sob: )PU's vloeien ook nog rijkelijk na.

Over bepaalde VOC free varianten heb ik geen kennis ik spuit in de 'schuur' alleen conventioneel.