• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

algemene vraag ivm swirls

Ice^

Detailing trainee
17 mrt 2011
2
32
Hey,

eerst en vooral geweldig forum heb nu reeds 1/2 jaar alle informatie hier van gehaald + fantastische winkel ik hang vast :slotje

nu mijn probleem ik heb altijd met de hand gewerkt en daarvoor gebruikte ik autoglym SRP + autoglym extra gloss en als wax meg m16

nu heb ik mijn wagen 2dehands en als ik aan de rechter kant kijk vanuit een bepaalde hoek staan er een hoop swirls op lijkt erop of iemand gepolierd heeft maar niet na gepolierd met een mindere korrel
nu heb ik vorig weekend mijn DAP ontvangen :heart_eyes: en zou ik dus willen overschakelen op andere producten


100713 Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Wash
101424 Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit)
100720 Poorboys World - SSR2 Medium Abrasive Swirl Remover (met oranjepad of witte?)
100719 Poorboys World - SSR1 Light Abrasive Swirl Remover (met groene pad)
100723 Poorboys World - Professional Polish (met groen indien ik niet SSR1 gebruik)
100900 Poorboys World - Black Hole (met zwarte pad)


ik dacht aan deze combo.

indien ik dus 1 maal de ssr gebruikt heb en de swirls en krabben zijn er uit dan zou ik de volgende keer (indien er niks nieuw is, en dan word het spot)
enkel de Professional Polish worden gevolgde door black hole en M16.

nu enkel de vraag wat is het verschil tussen de oranje en witte pad? of kan ik beter andere pads gebruiken.

grtz
 
Verschil tussen oranje en wit is de cuttingfactor ("hardheid") van de pads..
Oranje is harder dan wit, echter is het onmogelijk om vooraf vast te stellen welke je nodig gaat hebben...
 
What he says.

Altijd eerst even een testspot maken om te kijken wat je nou nodig hebt. Beginnen met een lichte combinatie en als dat niet voldoende resultaat geeft, verdergaan met een zwaardere combo.
Je zou dus SSR1 op groen kunnen proberen (alhoewel dat wel erg licht is) en een stapje zwaarder is dan SSR2 op wit.
 
Misschien is het ook wel handig om te weten wat voor auto je hebt, voor de hardheid van de lak. Over het algemeen zijn de VAG-lakken harder dan van andere merken. Als je dus een VAG-lak hebt, kan je misschien beter naar de Monello polijstmiddelen kijken. Deze zijn gemaakt voor de hardere lakken.
 
Wanneer je geen oranje pad(s) hebt, kun je ook meerdere hits met de witte pad overwegen. Het gaat tenslotte alleen om de rechterzijde als ik het goed heb en niet over de hele auto.
 
Ik heb vandaag van een golf 6, behoorlijk hologrammen en swirls verwijderd met monello mezzo op oranje en daarna final op groen. 1 hit was voldoende met de dap900. Was mijn eerste keer dat ik een auto onder handen heb genomen met het 5 stappen plan. Het polijsten was echt een verademing met een verbluffend resultaat.

Met het kleien kwam er bij mij nog behoorlijk wat vuil af! Tip niet in de zon doen. Ik ben snel gevlucht de schaduw in :D