• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alternatief Mequiars Gold Class Endurance High Gloss Tire Protection Gel

heulen

Detailing rookie
14 apr 2023
3
2
Wat is een goed alternatief voor de genoemde tire protection gel? Veel van dezelfde gels in de categorie op de webshop benadrukken juist een extra glans, maar ik ben zelf voornamelijk op zoek naar de UV bescherming.
 
Oplossing
Welkom op het forum.

Zoekfunctie levert je in één klap een hoop informatie op:

--> Bandendressing
--> Banden dressing

Over het algemeen geven bandendressings wat glans, maar men vergeet vaak om het teveel aan product weer af te nemen. Bijkomend kan ook het type rubber, type wang en of er vooraf is gereinigd, ook een ander resultaat geven.
Welkom op het forum.

Zoekfunctie levert je in één klap een hoop informatie op:

--> Bandendressing
--> Banden dressing

Over het algemeen geven bandendressings wat glans, maar men vergeet vaak om het teveel aan product weer af te nemen. Bijkomend kan ook het type rubber, type wang en of er vooraf is gereinigd, ook een ander resultaat geven.
 
  • Leuk
Reactions: heulen en Josie
Oplossing
De meeste bandendressings houden het enkele weken tot een maand ongeveer vol.
Het is niet enkel voor de looks maar ze bieden ook een bescherming (UV, vuil, water,...) al hoef je hier niet extreem veel van te verwachten, de meeste houden het enkele weken tot misschien een maandje vol.
Wil je langdurigere bescherming, dan kan je een coating aanbrengen i.p.v. een dressing.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
@Quantoxx Als ik het goed begrijp is banden dressing dus niet alleen voor de glim, maar ook voor de (lagdurige) bescherming tegen UV e.d.?
Een dressing doe je veelal om de wang zwart te maken. Dit geeft je gehele wiel een frissere uitstraling. Veelal kan je een dressing aanbrengen, even laten intrekken en dan het residu/teveel afnemen om het glimmen te verminderen. (En een vette laag op je banden, daar blijft ook vuil en zand in plakken)

Het product zelf zal invloed van zon en dergelijke inderdaad wat tegen gaan. Echter krijgt een band flink te verduren, dus erg langdurig is het niet.
Meestal was ik de auto om de paar weken en breng dan ook gelijk een nieuw laagje dressing aan op de banden. Zo fris je het weer op en bouw je ook ietwat een laagje op.
 
  • Leuk
Reactions: Josie
@Josie - Ik gebruik al lange tijd de Gyeon - Tire. Ik spuit wat op een kwast en smeer de banden rijkelijk in. (Dekkend) Ik was vaak de auto later op de dag, dus neem de band dan niet af, maar laat het lekker intrekken. De volgende dag als ik de auto weer gebruik, wil ik het nog wel eens nawrijven met een oude doek, maar meestal zit het prima.

(Teveel eraf halen, mocht er uberhaupt nog wat op zitten)
 
  • Leuk
Reactions: kawazxr en Josie
De meeste bandendressings houden het enkele weken tot een maand ongeveer vol.
Het is niet enkel voor de looks maar ze bieden ook een bescherming (UV, vuil, water,...) al hoef je hier niet extreem veel van te verwachten, de meeste houden het enkele weken tot misschien een maandje vol.
Wil je langdurigere bescherming, dan kan je een coating aanbrengen i.p.v. een dressing.
Mee eens maar wel met de kanttekening dat het goed schoonmaken van je band wel echt een vereiste is, althans dat is mijn ervaring. Als je banden nog vuil zijn en je brengt een dressing aan, dan wordt het al gauw zon bruine drap op je band
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR