• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alternatief step 1

Arjan Verkade

Detailing chief
16 jun 2009
319
85
Even een korte vraag, mijn Meg step 1 is bijna op. Ik zat te kijken naar een alternatief, van PB.

Is dat: Professional Polish?

Of gewoon lekker bij step 1 blijven?
 
In principe is ieder polijstmiddel een cleaner en kan dus als "Step 1" dienen. De Pro Polish zal hier dus ook in voldoen. Step 1 en Pro Polish zijn beide chemische polishes andere polijstmiddelen bevatten een schuurkorrel.
 
Oké thanks!

Is er nog 1 van de 2 beter in gebruikers gemak of resultaat?
PB is wel weer iets duurder, dus het moet wel wat toegevoegde waarde hebben natuurlijk.

Of is het beter 1 te kiezen met schuurkorrel? Dat lijkt me wat aggresiever?
 
Heb ze beide gebruikt, mijn voorkeur gaat naar de PP: vond het erg prettig werken, voldeed zijn werk goed en bijkomend voordeel is dat ie wat veelzijdiger is :)
 
Arjan Verkade zei:
In welk opzicht veelzijdiger? ;)

• Bevat geen wax • Bevat geen siliconen • Bevat geen UV bescherming • Veilig voor blanke lakken • Voor een ultiem heldere afwerking • Ontworpen voor perfectionisten, professionele detailers en bodyshops • Perfect voor: oldtimers, Show auto’s, vrachtwagens, motorfietsen, musclecars, racewagens en boten. • Geschikt voor metaal • Geschikt voor chroom • Geschikt voor plastic • Zowel te gebruiken in de zon als in de schaduw • Verwijdert oxidatie, lichte vervaging, kleine krasjes, poetskringen, teer, insecten, oude productresten en meer • Verwijdert vogelpoep en watervlekken (zure regen) • Maakt zo goed als een einde aan waterkringen.

Daarom veelzijdiger dus. :ja
 
Arjan Verkade zei:
PP = PB?

In welk opzicht veelzijdiger? ;)

pp is afkorting van profesional polish..
is inderdaad ook een product van poorboys world..

voluit genomen heet het: poorboy's world professional polish
 
veelzijdig als in: ook geschikt voor:
chroom
glas
plastic

veelzijdig als in: gebruiksgemak:
ook in de zon te gebruiken
gemakkelijker af te nemen
 
aron225 zei:
pp is afkorting van profesional polish..
is inderdaad ook een product van poorboys world..

voluit genomen heet het: poorboy's world professional polish

Je heb gelijk ;)
Ik ben hier nog niet zo goed bekend met alle afkortingen.

Ik denk dat het PB PP gaat worden, dat het in de zon te gebruiken is vind ik ook een groot voordeel tov megs
 
Zoals ik in een ander topic ook aangegeven heb:

Luitjes, probeer minder afkortingen te gebruiken, het is erg verwarrend voor de beginnende mededetailert. ;)
 
Sorry, zal het proberen ( was als navolging van eerste stukje waarin de afkorting PB al werd gebruikt met daaronder Professional Polish .... leek zo logisch :( )