• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Altijd eerst foamen?

piponld

Detailing addict
14 feb 2013
91
55
Heb twee weken terug voor het eerst mn auto voor het wassen eerst in de foam gezet en daarna met twee emmer systeem gewassen.

Vraag me nu af of jullie elke keer voor het wassen met de emmers eerst de auto foamen? Of is dat niet nodig elke keer en pakken jullie dan de HD reiniger zonder te foamen?

Andere vraag die ik heb is deze; heb mn auto vorige keer met Mothers FX gedaan, als ik m nu in de foam zet blijft die FX dan zitten of is het aan te raden sowiezo elke keer na het wassen even de FX te gebruiken?
 
Voor elke wasbeurt foamen is wel aan te raden om het loszittende vuil te verwijderen. Heb je bijna geen km gereden kun je het ook overslaan. Afhankelijk van de mengverhouding van je foam is het wel of niet veilig voor je waxlaag.
 
heb magifoam, eerste keer erg vuile auto en 1:5 gedaan, voor veilige verhouding raad je wat aan?
 
Als je een auto foamt, is de auto dan over het algemeen sneller schoon??
Ik heb mijn auto nog nooit gefoamt. Heb zelf ook geen foamgun.
 
Ja,het active foam lost het vuil op en voert het (deels) af. In laten trekken,afspuiten met hd of gewone slang. En wassen maar.
 
Jeroen Merlijn;318070 zei:
Ja,het active foam lost het vuil op en voert het (deels) af. In laten trekken,afspuiten met hd of gewone slang. En wassen maar.


aha, oke ja er zijn best wel veel mensen hier die zo'n ding gebruiken.
Maar zonder een foamgun te gebruiken, werkt voor mij ook prima, duurt alleen wel langer dan waarschijnlijk.
 
Ik gebruik altijd foam voor het meeste vuil al te verwijderen zodat dit geen waskrassen kan maken,want mijn lak is zeer gevoelig.
 
Is denk ik ook de belangrijkste reden,risico op waskrassen zoveel mogenlijk proberen te beperken en foam helpt hier aardig bij.
 
Leuk om te doen?....ik moet de Autobrite lans, Magifoam en HD reiniger verstoppen omdat zoonlief hier het zo'n leuk speeltje vindt dat hij z'n X-Box volledig links laat liggen.