• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aquartz sealant voordelig testen? We hebben een leuke deal! Edit: code toegevoegd aan topic.

Ook besteld. Ik ben benieuwd $$)

Ik las het ook trouwens van die nieuwe C. Aquartz.. hopelijk krijgt CC dat ook in het assortiment.
 
Heeft iemand al beading foto'van dit product?
Ik wil het zaterdag eens op mijn Leon gaan proberen, ben zeer benieuwd namelijk!

Groeten,
Bas
 
Beading stelt niet veel voor, maar hij is er wel. Lijkt op een dode wax, sheeting daarintegen is geweldig. Voor beading -----> Reload !
 
Heren,

vandaag de Leon in de Aquartz gezet.
Stappen:
- Gewassen met Poorboys
- Gekleid met de bilthamber klei
- Monello Finale op wit met de Dap500
- Ontvet met de Monello Raffini Spruzzo
- AQuartz Paint & Glass Coating sprayer (2x)

Ik vind het resultaat subliem! De voorbereiding is uiteraard erg belangrijk maar aangezien ik de Leon 5 weken geleden al een goede detailbeurt had gegeven was Finale voldoende om het oppervlak strak te krijgen.
De Aquartz laat zich makkelijk op brengen, houd de 5 minuten wel in acht want het is echt heftig spul om uit te poetsen.
Na de 1e laag nog een laagje gelegd en tevens de achteruit voorzien van een laag. Ben dus erg benieuwd hoe het resultaat zal zijn wanneer het water uit de lucht gaat komen.
Nu staat hij de brandende zon (zoals wordt aangeven in de manual) de lagen kunnen zo mooi uitharden.
Op de foto's is niet veel anders te zien behalve dat hij glimt als een tiet! (dit deed hij anders ook wel...:cool: )

Vraag: Wanneer de auto de volgende keer gewassen wordt voegt het dan wat toe om nadien de lak met spray en gloss na te lopen of breekt dit de opgebouwde laag alleen maar af??
Kan ik hiervoor beter de Reload aanschaffen/gebruiken?

Reload zorgt toch voor beading.... Aquartz sealent voor sheeting...

eind van de middag probeer ik nog een paar goede foto's te maken.
 
Leon Sport zei:
De Aquartz laat zich makkelijk op brengen, houd de 5 minuten wel in acht want het is echt heftig spul om uit te poetsen.

Uhm, volgens mij heb je wel iets verkeerd gedaan. Aquartz moet ingewerkt worden, totdat er niets meer over blijft. Die laag die je dan gezet hebt moet in de zon bakken voor een uurtje ofzo en dan breng je de 2de laag aan.

En ik hoop dat je goed de lak ontvet hebt, normaal gezien had je dit beter gedaan met IPA.

Kan je beter een flesje Reload aanschaffen, die had je trouwens nu ook moeten gebruiken. Want de coating is pas volledig uitgehard na 7 dagen. In de tussentijd mag er geen contact zijn met water. Daarom moet er na de Aquartz de Reload erover, die bied voldoende bescherming tot de coating is uitgehard.
 
ik heb het volgens jouw beschrijving gedaan zoals je eerder hebt beschreven en zoals het ook op hun site staat.
Ik had echter 1 stuk vergeten goed uit te buffen, daar kwam ik gelukkig binnen 5 minuten achter.... maar dat was loodzwaar om weg te poetsen...
Ik had alleen tussen de 2 lagen door de zon z'n werk moeten laten doen, heb nu dus ingepoetst/gebuft... toen nog een keer en daarna in de zon. (leerpuntje dus...)

Tim zei:
Reload heeft beading en houdt tot een maand of 4, geen fillers en maakt het oppervlak niet harder. Aquartz heeft sheeting, fillers, en houdt veel langer.
Eigenlijk zou je dan Aquartz dan nooit alleen moeten verkopen (altijd als duo verkopen), Aquartz heeft altijd reload nodig (de gemiddelde detailer kan een auto niet ff 7 dagen laten staan)...
Als ik de filmpjes op You-tube bekijk zie ik ze Aquartz opbrengen en direct daarna water erover spuiten om de sheeting te tonen. Zou dus ook niet mogen.

Tim zei:
Ontvetten met IPA, Spruzzo of Final Inspection is wel raadzaam, om de hechting te optimaliseren. Je mag ook een Fohn gebruiken om de laag te laten drogen. We zullen nog een uitgebreide how-to schrijven voor Aquartz en dan moet het iedereen lukken.
(wie moet je nu nog geloven...)

Ik ben er van overtuigd dat de lak perfect is ontvet!
 
Ah ok, dan had ik het verkeerd begrepen, dan heb je het buiten het leerpunt dus goed gedaan. Tussen de lagen de tijd laten of de zon z'n werk laten doen. Er is niets mis met de coating maar je hebt nu wellicht 2 keer gedaan en uiteindelijk maar 1 laag als resultaat. Maar zoals gezegd, leerpunt.

Ik snap ook niet waarom er niet is aangegeven dat je reload niet er bij zou moeten hebben. De eerste kits die te koop waren, werden geleverd met Aquartz+, dus toen kon je het flesje niet enkel kopen. Niemand kan een auto 7 dagen laten staan. Daarom werd er de + bijgeleverd, nu dus de Reload.
Ik weet niet welk filmpje je gezien hebt, maar in de instructie bladen staat duidelijk dat er geen contact mag zijn. Nu vermoed ik wel dat het na 24u wel ok zal zijn met enkel watercontact. Maar wassen is zeker niet doenbaar zonder Reload.

Ik zij ook had je 'beter' kunnen doen met IPA, Spruzzo zal ook gelukt zijn, zeker in jouw geval omdat de Final Finish normaal silicone vrij is. Dan is het enkel een kwestie van polijst olie en daar heeft Spruzzo geen problemen mee. Op dat vlak zal je wel goed zitten.
 
viel me op dat bij de fabrikant staat Aquartz nergens meer op de site.....wel Cquartz (een verbeterde versie?).
blijkbaar wel want: [Let dry for 1H , avoid water contact for 4H. optimal protection within 48h]

is aquartz nu niet meer leverbaar (op de voorraad na) en heeft het nog wel nut om dan een 'oud' product te testen?
 
Cquartz, is de nieuwe verbeterde versie. Merknaam is nu ook veranderd blijkbaar.

Omdat het product vergemakkelijkt is in zowel gebruik als cuur-tijd en duurzaamheid zal het oude wellicht niet meer verkocht worden. Nut om te testen, goede vraag. Maar de gewone Aquartz is zeker niet slecht.
 
Ik heb van de week vernomen dat het te maken heeft met een merken probleem, de fabriek is er vandoor met de merknamen en ze zitten nu bij een andere fabriek.

CQuartz blijkt een noodstap te zijn en is een compleet ander product qua samenstelling.

Aquartz blijft een mooi product, dus ik denk dat het de moeite waard blijft om het te testen.
 
Akkoord Tim, het is absoluut de moeite om te testen. Ik vindt het wel erg jammer dat ze nu afkomen (niet veel later als Aquartz zelf) met iets dat nog beter en makkelijker is als het eerste.
 
B.K. zei:
Akkoord Tim, het is absoluut de moeite om te testen. Ik vindt het wel erg jammer dat ze nu afkomen (niet veel later als Aquartz zelf) met iets dat nog beter en makkelijker is als het eerste.

Volgens mij konden ze niet anders, omdat de fabriek met het recept er vandoor is. :eek:
 
Denk ik ook, maar volgens Avi zelf hadden ze het niet helemaal. Zoals met de Reload hadden ze maar 90% van het recept, hier konden ze dus niets mee doen, de reden dat Reload dezelfde naam blijft houden?
 
ff een korte update over de 1e ervaring nadat ik zaterdag Aquartz had opgebracht.
Ondanks dat ik niet helemaal het juiste protocol had gevolgd voor het opbrengen verbaas ik me werkelijk over de sheeting die dit product achterlaat op mijn Leon. Al het water wat er tot nu toe is gevallen vliegt werkelijk waar de lak af. Ik vind het verbazingwekkend. Ook de beading van het product valt mij niet tegen!
Voor mij nu al een toppertje!

Ik ga het de komende weken nauwlettend in de gaten houden.
 
Ik heb de Aquartz net aangebracht op een achterklep van een Triumph Spitfire die een tijdje geleden is gepolijst.
De polijstresidue afgenomen met IPA en daarna nog nagewreven.

De Aquartz brengt op alsof het een glaze is, bij het uitwerken merk je dat het langzaam dikker wordt.
Op de lak van de Spitfire (1978, dus oud en zonder blanke deklaag) zie je ook een effect alsof je een glaze aanbrengt.
De glans wordt duidelijk dieper. Over het effect op krasjes kan ik niet veel zeggen, wachten op de tweede laag.

Hans