• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aquartz sealant voordelig testen? We hebben een leuke deal! Edit: code toegevoegd aan topic.

Hoe staat het met de tests?

Ik kom straks nog met een update over Aquartz, de verkrijgbaarheid en de nieuwe Cquartz. Ik heb namelijk inmiddels antwoord gehad van de daadwerkelijke fabriek van Aquartz!

Aquartz blijft inderdaad gewoon beschikbaar, de salesagent voor Europa is alleen langs de kant gezet en is zelf verder gegaan en via andere wegen CQuartz laten ontwikkelen. CQuartz lijkt alleen een heel stuk duurder, volgens mij zag ik prijzen van € 30,- voor 30ml voorbij komen. Dus de producten kunnen heel goed naastelkaar blijven bestaan.
 
Tis me wel wat met dat Aquartz merk.. rommelt een beetje daar. Producten lijken wel erg goed ... iron cut :D
 
Ik denk dat Aquartz zelf, dus de fabriek, het allemaal prima regelt. Maar ik denk dat de sales-agent / distributeur, in dit geval CarPro uit Cyprus, het niet helemaal goed heeft geregeld.
 
Tim zei:
Hoe staat het met de tests?

Ik kom straks nog met een update over Aquartz, de verkrijgbaarheid en de nieuwe Cquartz. Ik heb namelijk inmiddels antwoord gehad van de daadwerkelijke fabriek van Aquartz!

Aquartz blijft inderdaad gewoon beschikbaar, de salesagent voor Europa is alleen langs de kant gezet en is zelf verder gegaan en via andere wegen CQuartz laten ontwikkelen. CQuartz lijkt alleen een heel stuk duurder, volgens mij zag ik prijzen van € 30,- voor 30ml voorbij komen. Dus de producten kunnen heel goed naastelkaar blijven bestaan.


Zonder jou goede handleiding geen tests.....

Volgende week gaat de mijne er aan geloven....

2x de gewone afgetopt met de reload.
 
Het testen op mijn motor duurt nog even ;)
10/10 de laatste motorrit en dan gaat de motor in de woonkamer waar in de spatborden kan demonteren en ze samen met de tank in de aquartz ga zetten.
 
ik heb de aquartz sofast getest en ja het werk ook onder de stoeltje waar bijna geen licht komt,die rottende stink lucht gaat eindelijk weg,over een tijdje nog maar eens een flesje bestellen!!(rook en hond lucht van de ex eigenaren van de clio)
 
Ik heb het 4 a 5 weken geleden aangebracht. Inmiddels 3x gewassen. Heb nog geen reload gebruikt (heb het nu binnen) en ik moet toch eerlijk bekennen dat de glans nog super is. De beading wordt nu dus wat minder echter de sheeting blijft geweldig. Heb het ook op de achteruit aangebracht en dat werkt ook fantastisch. Het water vliegt van de lak en ruit af!
Ik vind het echt een topproduct, nu dus nog ff afwachten hoe lang het mij blijft bekoren!
Vooralsnog zeg ik: een topproduct!!
 
Heb ik wat gemist of ergens overheen gelezen. Wordt de sample nageleverd?
Ik had wat produkten besteld, waaronder deze. Alles binnengekregen maar helaas geen sample. :(
 
FF PM naar TIM!

Sample zijn al uitgeleverd (is al opgebruikt)


---------------------------

Afgelopen dagen de AQuartz gebruikt op de C1, wat een prachtproduct.
Heb werkelijk nog nooit zo'n diep zwarte auto met zo'n wetlook gehad, en dat voor een sealant.

Het lijkt dat hoe langer de auto staat, hoe zwarter hij wordt!

Opbrengen is een verhaal apart, had het kunstje vrij snel door, maar door het gemak van alle producten die ik voorheen gebruikte (DAP maar ook Easy on- Easy Off producten) was het wel even wennen om weer met spierkracht het goedje uit te poetsen. (AQuartz dus met de hadn verwerkt, 2x)
Als je je rustig verdiept in de werking en ervaringen/ tips van andere dan heb je het kunstje snel door. Het resultaat wat je ziet geeft veel moed om door te gaan!

Op zwart is het product waasje goed zichtbaar, kan me goed vorostellen dat het op een witte (of andere lichte kleur) een stuk lastiger is om te controleren of al het product uitgepoetst is.

Daarnaast verbaasd het me hoe mooi kunstof en rubbers worden van de AQaurtz, voor mensen die de gehele auto teveel van het goede vinden, koop een flesje voor je kunstof en rubber en je wordt een gelukkig mens!

Na 2 laagjes de Reload gebruikt, wat een verademing ten opzichte van de gewone AQaurtz, werk eenvoudig en geeft een ongelovelijk glad resultaat.

Wat betreft houdbaarheid, sheeting en beading absoluut nog geen idee, auto staat nog een nachtje binnen, morgenochtend 2e laagje Reload en morgen middag laat mee naar huis.

Kortom:

+ Gelijk resultaat
+ Voor alle ondergronden te gebruikten (glas, lak en kunstof/ rubber)
+ Reload is eenvoudig te verwerken, binnen 15 minuten was ik klaar

- Sprayer van het Sample product valt tegen, gewone flesje werkt fijner.
- Gewone flesje kan niet open, heb dus een restje in het sample flesje wat er niet uit wil.....
- Flesje van de Reload is drama, de kop draait veel te gemakkelijk

Conclusie, als je je verdiept en rustig de tijd neemt bereik je heel veel!
Voorlopig hebben de enige nadelen te maken met de flesjes van de producten......


Tot slot een kijkersvraag:

Hoelang doe je met de Reload? heb het idee dat het best wel hard gaat, misschien gebruik ik gewoon teveel?

Gaat naar mijn idee bijna dubbel zo hard als de AQuartz.......

En is het nodig / aan te raden om 2 laagjes Reload te doen? Of is dit zonde?
 
Reload kan je 2 maal doen, dan ben je ook zeker dat alles bedekt is. Verbruik is iets hoger als een normale QD omdat het vrij snel droogt, ik denk dat ik gemiddeld 2 sprays (grote fles) gebruik voor een motorkap.
 
ff een korte update van het Aquartz sealent avontuur: 6 weken geleden voor het eerst dus opgebracht - nu een tussenstand.
- Sheeting nog steeds super;
- Beading is er nog steeds, wordt wel iets minder;

Auto is 3x gewassen tussentijds.

Vandaag de Leon weer gewassen en voor het eerst de Reload opgebracht conclusie: zeer makkelijk te verwerken.
Standtijd en resultaat gaan we dus de komende weken beoordelen.

Tot nu toe ben ik nog zeer tevreden over de Aquartz produkten.

Ik houd jullie op de hoogte.
:)^
 
Waar is het van gemaakt? Echt diamantslijpsel? 8o

De vraag is natuurlijk wel hoeveel je er van nodig gaat hebben. Als 10ml een kleine auto volledig dekt, valt het wel mee.
30ml voor een auto zou ook nog te overzien zijn, als het zijn beloftes waar maakt natuurlijk, en je er inderdaad 2 jaar 'geen omkijken naar hebt'. Dat is voor sommigen ook wat waard.
 
Je hebt volgens mij gemiddeld per auto 30m nodig en ze adviseren 2 lagen, dus 60ml per auto. Dus dat kost je € 70,- per auto. Als alternatief op lakpantsers zoals Protech, Waxoyl etc zie ik nog steeds een prima markt hiervoor (net als Aquartz).
 
Hmmmmm dit zegt me dus niets he! Vooral de prijs vind ik absurt en onrechtvaardig! Heb de indruk dat ze de prijs zo hoog houden door de standtijd ervan, dus lange standtijd is gelijk aan dure prijs ook al kost het maar een paar euro om te maken. Hoop dat poorboys of een gelijkaardig merk hier een tegenhanger van maakt die prijs kwaliteit iets beter ligt,
Ow en ook 2jaar geen omzien naar? Hmmm zoveel spulletjes gekocht en dan 2jaar niets aan je auto doen is not done! Hahahaha mss dat carclean een echte test kan doen van het product? Dus testpaneeltje ermee behandelen en dan in een vogelkooi leggen zodat de zure bird droppings de echte waarde van het product naar boven kan brengen? Of mss zoals vroeger op tv shopping auto behandelen ermee en een straaljager aangedreven auto er op laten starten? Hahahaha
 
Acc_Focus:

Ik denk ook niet dat een product als dit bedoeld is voor mensen die het leuk vinden om op zaterdagmorgen de auto te vertroetelen en hem eens in de zoveel tijd van een nieuw laagje wax voorzien.
Het is wel weer bijvoorbeeld heel geschikt wanneer je een auto in opdracht doet. Zoals Tim al zei, er zijn genoeg mensen die een Waxoyl of ProTech behandeling laten doen. Deze kan in dat straatje denk ik, alleen met hopelijk/waarschijnlijk nog betere resultaten.