• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aquartz sealant voordelig testen? We hebben een leuke deal! Edit: code toegevoegd aan topic.

Er staan tests op DW waar pure Wheel Brightner op het paneel wordt gespoten en dan verwarmd met de hitte föhn. Daarna kan je het gewoon afwassen.
Ook zie ik niet in waarom de prijs absurd en onrechtvaardig is ? Persoonlijk vindt ik dat je het eerst zelf eens moet geprobeerd hebben voordat je een oordeel kan vellen, ik ben nog steeds tevreden van de orginele. En echt duur is dit nu ook niet, er zijn veel duurdere producten, maar zoals met veel andere zaken betaal je voor wat je krijgt.

Je kan trouwens nog steeds toppen met een wax moest je dat willen.
 
+1 B.K.

Ben ook een erg tevreden gebruiker.

Sheeting is top, Beading is dankzij de Reload ook gewoon in orde.

En ja, misschien zou je zeggen voor een fanatiekeling is er niets aan, maar aan de andere kant.
Ik rij er netjes bij.
Was hem wekelijks
en heb genoeg kenissen waarbij ik de hele auto mag detailen tegen betaling.

Ik begon het zelfs saai te vinden om telkens weer me eigen auto te doen, en nauwelijks verbetering te zien.
(er is nou eenmaal een max niveau)
Geef mij maar een auto waar ibjna niets aan gedaan wordt, kan je verbetering halen. Dat geeft mij veel meer kick.

En wat betreft de prijs, voor een hele auto betaal je € 50,-- hooguit (gebruik makend van de proefflesjes, reload nog 80% vol).
Als je daar de standtijd tegenover zet, en vergelijkt met een wax als Supernatural of Fuzion vind ik het allemaal wel meevallen.

Zeker gezien de voordelen van inbranden, minder kans op swirls door hardere lak, enorme sheeting e.d.
 
Hmmm dus je kan erover waxen etc? Dan word het wel interesanter, ja sorry zit op men gsm te ccen en had geen zin om hele topic te lezen, en het verhard je lak, dus je auto volledig piekfijn polijsten, dit erover en om de 2a3 maand lekker waxje... Dat klinkt lekkerder! En veel aanemelijker. En idd als aanvulling op het waxholl spul. Mss dat ik het dan binnenkort zelf probeer! Hahahahaha thx voor de rustige opheldering mede forummers
 
@ B.K. en andere,

De Aqaurtz is hier nog steeds enorm geliefd!
Maar omdat het toch kriebelt, de praktische vraag:

Na 2 laagjes Aquartz en 2 laagjes Reload wil ik toch een wax aanbrengen (beading...)
Kunnen de volgende waxen op de auto:

DoDo Juice Supernatural 2.0
DoDo Juice Skull Candy
Wolfgang Fuzion

Het laatste wat ik wil is de Aquartz laag aantasten......
Dus vandaar hier de voorzichtige kennersvraag.
 
Geen probleem, zijn alle 3 waxen zonder cleaners. Bij nadere tests is Aquartz zelfs met APC 1:4 niet geheel te verwijderen!
 
Die zijn toevallig net binnen gekomen (moeten nog wel op voorraad gezet worden)
 
Ik heb het draadje even doorgelezen. Valt me op dat dit geen easy on- easy off product is.
Een geweldig product voor klanten van detailers die 1x per maand de auto wassen/afspuiten.

Maar dan blijft de vraag; is bijv de wolfgang sealent geen alternatief?
Dan ben je namelijk wel een stuk goedkoper uit en is makkelijker aan te brengen.
 
StefanCS zei:
Ik heb het draadje even doorgelezen. Valt me op dat dit geen easy on- easy off product is.
Een geweldig product voor klanten van detailers die 1x per maand de auto wassen/afspuiten.

Maar dan blijft de vraag; is bijv de wolfgang sealent geen alternatief?
Dan ben je namelijk wel een stuk goedkoper uit en is makkelijker aan te brengen.

Stefan,

Het product vereist enige oefening ja.
Ik was mijn auto elke week, alleen hoef ik minder te poetsen (tijdgebrek / tijd besteden aan andere auto's )
 
Resultaat = gewoon hetzelfde als SN alleen op de lak, jammere hiervan is dat je niet meer het sheeting effect het van aquartz & reload.
 
Zijn er nog updates omtrent de Aquartz...?
Ik heb afgelopen weekend de Lupo van mijn vriendin in de Aquartz gezet, deze gaan we dus weer op de voet volgen!

vwb de Leon - als test, om te kijken of de lak ook echt beschermd wordt tegen krassen, heb ik hem zelfs een x door de krasstraat }:)w heen getrokken! Wel eerst afgespoten en vervolgens door de meest luxe straat hier.
Hij staat nu mooi in de zon te blinken en geen swirl te zien.... zou het dan toch echt werken??

Ik kan C-Quartz als een goede opvolger beschouwen neem ik aan?
 
Die wasstraattest geeft pas echt uitsluitsel over Aquartz als je hem ook door de wasstraat hebt gehaald voor de Aquartz behandeling.
Mijn vader haalt zijn auto al 2,5 jaar alleen maar door de wasstraat en daar is ook geen swirl op te bekennen. En dat is gewoon een Avensis, zonder verdere bescherming ofzo. Dus het hoeft niet per sé zo te zijn dat elke wasstraat een krasstraat is. Als je de test echt goed had willen doen had je juist door de minst luxe wasstraat moeten gaan met de hardste borstels. Maarja, ik denk dat er maar weinig op dit forum zijn die dat durven ;)
 
De Leon is in het verleden ook al eens door deze wasstraat geweest (door tijdgebrek) en toen kwamen er wel swirls tevoorschijn, dat gegeven gebruikende als referentie levert dus wel een goed vergelijk op. De harde-borstel-wasstraat zal de Leon sowieso nooit zien. Als ik dan voor een krasstraat, gedwongen of niet, moet kiezen dan kies ik voor het beste van het slechtste. Maar goed relevant of niet, de sheeting van de Aquartz is nog redelijk aanwezig al begint het nu wel minder te worden.
Zijn er al mensen die ervaring(en) hebben met C-Quartz?
 
Is er ook al iemand die de Aquartz op zijn/haar ramen heeft gebruikt ?

Lees in een ander topic een test tussen de Cquartz en de Dodo Glass Sealant waar de Cquartz erg goed uitkwam.
Nu heb ik nog een (onaangebroken) 30ml sample van de Aquartz liggen en vraag ik me af of ik dit ook op mijn voorraam kan gebruiken ?