• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Archie's VW Golf mk1 "flieber" cabriolet

Archiebald

Detailing chief
20 jan 2012
376
85
Allen,

Vanmiddag hebben we de vervanger van onze E30 gekocht. Een 1983 Golf mk1 Cabriolet met quartetset. Een 1.8 met 210.000km op de klok. Een nieuw laklaagje, tenminste, van 5 jaar oud en verder behoorlijk standaard. Op de lelijke wielen na.

Morgenochtend kunnen we hem ophalen en dan krijg hij eerst eens een lekkere wasbeurt :)

Hier vast 1 fotootje!

15x1uhe.jpg



p.s Flieber staat trouwens voor de kleur. Volgens de RDW is dit grijs. Wat klopt, in de schaduw, in de zon is hij echt roze en alles er tussenin.
 
Velgen zien er inderdaad niet uit. Vervangen voor ATS Cup velgen
post-18114-1203272771.jpg


Toevallig staat er een setje te koop op marktplaats voor €125,-
 
Hoppaa, 2 mooie Golfjes!
Andere velgen zullen hem zeer goed staan, ik zou voor BBS RA of RM gaan.
iig veel plezier en succes met de cabrio
 
Het zat allemaal een beetje tegen met de Cabrio... We hebben hem afgelopen zaterdag opgehaald. Maar tijdens het naar huis rijden veranderde de bak opeens in een kom soep.

Langs de kant gestopt en even onder de motorkap kijken maakte het euvel al snel kenbaar. Een schakelstangetje was stuk (of eigenlijk, het koppelstukje daarvan). Die er weer opgeklikt en door gereden. Maar na 2km weer hetzelfde verhaal. Hierop de verkoper gebeld (Eigenaar van een autobedrijf) en het verhaal uitgelegd. Geen probleem, breng hem maar weer terug, dan zet ik er wel zo'n nieuw stukje op. Top!


neug4m.jpg



Maar eerst gaan we hem nog even wassen (hij had hem al afgespoten). Alleen tot het naar huis rijden had het dak al een hele tijd dichtgezeten. Thuis -> wasbox hebben we hem wel even opgedaan om toch lekker van 't zonnetje te genieten.


11tv4eo.jpg


2d88kz.jpg



We komen aan in de wasbox, ik spuit de auto af, voorzichtig, want we hebben al eens een Cabrio gehad. Lekt ie linksvoor als een malle! Alles drooggemaakt, bakje met water gevuld en dat er overheen gegoten, misschien was ik toch niet zo voorzichtig geweest? Haaks boven het dak dat bakje leeg gegoten. Hoppa, weer een plons water naar binnen.

Weer gebeld met de verkoper, nou je kwam hem toch terug brengen, dan kijk ik dat ook wel even na.

Lang verhaal kort: Het dak/raam-rubber is plat en hard en sluit niet goed meer af. Dus ik ben net terug van de VW-Wobshop voor een nieuw imitatie-rubber. Deze wordt er asap opgezet door de verkoper net als die schakelstang en dan kunnen we er mee toeren!

Het begin is *******&**(&** maar ik hou de moed erin!




Mocht er interesse in zijn, dit is de to do list:
[] Detailen, wassen/kleien/polijsten/glaze/wax of sealant
[] Verlagen (Schroefset o.i.d, zelfde hoogte als de 5deurs)
[] Velgen, breedset. Waarschijnlijk Lenso's
[] Koplampen, knippers en achterlichten naar smoke
[] Audio upgrade, ontzichtbaar, dus met originele roosters en maten maar wel beter geluid


De eerste 3 [] moeten voor M.I.V.W gebeurd zijn als het aan ons ligt!
 
Tja, het wordt allemaal prima opgelost!

Leuk project zoals het er nu naar uit ziet :D

En tip: ga niet voor Lenso's. Die zie je vaker dan het je lief is....
 
Ik hou van die bbs look. Maar heb geen bbs geld. Dus ja. Borbet maakt ook wel mooie wielen of anders idd Schmidt maar dan de Modern line.
 
Als je van de bbs look houdt zou je eens kunnen kijken voor MSW velgen. Hebben een soort gelijke look. Wellicht tot op M.I.V.W. als de mijne dan klaar is!