• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ashoesvet verwijderen

Nijssen

Detailing rookie
17 feb 2009
104
0
Vandaag een aandrijfas van mn auto vervangen en gezien dat er ashoesvet heeft gelekt uit de binnenste homokineet. Oal het oliefilter en die regio zit vol zooi.

Kan ik bijv pure APC in de foamlance stoppen, auto opkrikken en zo goed en zo kwaad als het gaat het vervuilde gebied inspuiten en daarna afspuiten met de Karcher hogedruk?

Zou pure APC sterk genoeg zijn om ashoesvet te verwijderen? Met remmenreiniger gaat het maar moeizaam.
 
Als je pure APC in de foamlance stopt komt er een oplossing uit omdat de foamlance de inhoud van de fles mengt met het water van de HD.
Je kan beter de APC in een sprayer / plantenspuit / drukspuit doen en de vuile gebieden daarmee direct inspuiten.
Veelal werken ontvetters beter bij een wat hogere temperatuur, handwarm water gebruiken is dus aan te raden.
Denk wel een beetje om het milieu als je gaat ontvetten, rijd anders even naar een wasbox met een recyclage.
Beetje helpen met een brede kwast of bokkepoot.

Of je moet afspuiten met een HD of een drukspuit (zo een waar je ook onkruidmiddel mee kan vernevelen) is een persoonlijke keuze.
Als de ontvetter / APC zijn werk doet heb je niet zoveel kracht nodig.
Remmenreiniger is m.i. niet voor dit werk bedoeld.

Hans

Edit; hiermee moet je erbij kunnen komen (ergens van iemand lenen?)
 
simpel sopje met extra veel dreft/dubro of het onovertroffen Dasty ontvetter werkt prima kan ik helaas uit ervaring vertellen.
 
poetsertje zei:
simpel sopje met extra veel dreft/dubro of het onovertroffen Dasty ontvetter werkt prima kan ik helaas uit ervaring vertellen.

Kan alsnog in de foamlance? Want dan kom je tenminste overal lekker bij. Het zit bij mij echt op een rotplek, je zult onder de auto moeten gaan liggen :sob: :sob:
 
Klinkt raar: lampenolie of WD40!
Kettingvet van mijn motor op de velgen haal ik heel simpel er mee weg :)^
 
Als het vet met remmenreiniger al niet verdwijnt gaat dit met APC zeker ook niet gebeuren. Inspuiten met remmenreiniger en vervolgens de HD erop als je het mij vraagt.
 
+1 voor Xizer !
Verder moet je gaan afvragen als je er zo klote bij komt je hebt volgens mij niet eens ziet >>> waar ligt het probleem dan ?
 
nicknameless zei:
Probeer eens Meguiar's Super Degreaser. Topspul om de boel eens goed te ontvetten :)^

Inderdaad, het is niet te geloven hoe goed dat spul ontvet.
Werkt ook heel goed om kunststof delen en banden mee schoon te maken, voordat je ze behandeld met een dressing.
 
Ik heb dit ook es gehad, en heb toen zeer rigoreus de velg schoongemaakt met wasbenzine...
 
Ja, hierzo een maand of 2 geleden het zelfde probleem....dasty did the job!!
 
Xizer zei:
Als het vet met remmenreiniger al niet verdwijnt gaat dit met APC zeker ook niet gebeuren. Inspuiten met remmenreiniger en vervolgens de HD erop als je het mij vraagt.

Precies, remmenreiniger gebruiken.
Ik gebruik het voor alles wat erg vet is en schoon moet, zelfs voor m,n handen en kleding waar vet in/aan zit.