• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi A3 8P

BasV

Detailing rookie
15 aug 2016
12
15
8
Tiel
Hallo medeforummers!

Na tijden van meelezen vind ik het wel zo gepast om mijzelf ook maar eens voor te stellen.
Mijn naam is Bas Vogelzang, 25 jaar en woonachtig in Ophemert. Sinds begin dit jaar trotse bezitter van een A3 sportback.
Na diverse sportback's bekeken te hebben kwam ik dit exemplaar tegen in Lunteren, en was eigenlijk toch wel op het eerste moment verliefd.
De auto was netjes dealer onderhouden, opties waren bijna allemaal goed en de auto reed gewoon beter als eerder bekeken exemplaren.

Afijn, foto's zeggen meer;

IMG_0613_zps3epqjjie.jpg

IMG_0615_zpsgira3gpg.jpg

Bij aanschaf van de auto zat ik mijzelf wel erg te irriteren aan de navigatie (niet originele aftermarket alpine navi) dus deze heeft plaats moeten maken voor de originele RNS-E PU.

IMG_0453_zpsp7638jlp.jpg

Toen was het spreekwoordelijke hek van de dam, en begon het "retrofitten" van de auto. Wat ik er tot nu toe aan gedaan heb zijn o.a.:
  • S-line diffuser achterbumper.
  • Org S3 spiegelkappen.
  • Storage tray rechts van de alarmlichtschakelaar (I.P.V. de 3 loze knoppen).
  • Remklauwen ontroest en hoogglans zwart gemaakt.
  • RNS-E PU gemonteerd.
  • AMI werkend gekregen, kreeg dit eerst niet werkend doordat er geen communicatie was tussen RNS-E en AMI. Toen deze storing opgelost was bleek dat ik ook af-fabriek bleutooth had:neutral:.
  • Mistlicht roosters met chromen rand vervangen door volledig zwart exemplaren.
  • Ambiente verlichting geplaatst voor+achter.
  • Originele telefoonoplader midden armsteun.

Binnenkort word er nog een S3 grill geplaatst met zwarte omranding.

De poetscollectie bestaat tot nu toe uit :

  • Dap500
  • Monello Perfetto
  • Monello Lavare
  • Monello Raffini mezzo
  • Monello Raffini finale
  • Monello non ferro
  • Poorboys black hole
  • Smartwax rimwax
  • Natty's Paste wax
  • Div. Monello Peluche verde's
  • Div. Monello Piccolo Nero
  • De Karcher K3
  • Nog div. kleinere spulletjes/hulpmiddeltjes
IMG_0367_zpsbenmqyct.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Ries
Welkom! Zie je nog wel eens rijden in Tiel (woon ik zelf). Als je ergens hulp bij nodig heb of eens wat producten wil uitproberen kan je altijd even een pb sturen.
 
Welkom, ziet er netjes uit je A3! Nu hopen dat je RNS systeem niet eet uit gehaald wordt. Dat is meestal de reden dat na twee of drie keer er een aftermarket systeem in komt...
 
Bedankt mannen!

Ik heb nog een vraag voor de kenner, hoe krijg ik de rubbers rondom mijn zijruiten weer netjes egaal zwart?

IMG_0644_zpsu32maabm.jpg
 
Mooie auto inderdaad!
Voor de rubbers gebruik ik Auto Finesse Trim Revive. Standtijd is niet super. Maar t werkt! :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 
Zou je ook de mogelijkheid hebben om met Trim van Gyeon de stootrubbers mee te behandelen?

Mss, een goei vraagje voor @Ric?

En welkom op het forum @BasV. Je hebt een vette Car.
 
Laatst bewerkt:
Zou je ook de mogelijkheid hebben om met Trim van Gyeon de stootrubbers mee te behandelen?

Mss, een goei vraagje voor @Ric?

En welkom op het forum @BasV. Je hebt een vette Car.
Ik heb hier wat meer info gevonden, Extreem duurzame glascoating voor kunststoffen

Q2 TRIM is het meest technisch geavanceerde product om uw sierlijsten, rubbers en kunststof onderdelen te beschermen. Het doet wonderen op gerenoveerde koplampen en voorkomt oxidatie en verlies van helderheid.



Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:
Welkom hier en veel lees en detailplezier:) Blijven mooie wagens die A3's:heart_eyes: Hoop zelf er ook ooit 1 aan te kunnen schaffen haha;)
 
Nogmaals dank voor het warme welkom!:)

Zojuist weer een leuke update opgehaald:
BBE68968-F6AE-4979-B8E2-D52F87A7D5B9_zpspnwghhqe.jpg

S3 grill in zwart optiek. S3 logo netjes verwijderd en vervangen voor een S-line exemplaar. Moet hem nog even netjes maken, en ga hem proberen deze week nog te monteren op de auto.

Ook heb ik nog mail ontvangen van carclean betreffende de sale a.s zaterdag. Aangezien ik ook nog graag een foam lans wil voor op de Kärcher ga ik proberen om zaterdag even langs te komen.
 
  • Leuk
Reactions: Ries
Ook heb ik nog mail ontvangen van carclean betreffende de sale a.s zaterdag. Aangezien ik ook nog graag een foam lans wil voor op de Kärcher ga ik proberen om zaterdag even langs te komen.
Om de hobby enigszins betaalbaar te houden zou ik nog een weekje wachten @BasV , 3 september is de SSS ;)
Welkom hier.
 
  • Leuk
Reactions: tembaco