• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi A3 Swirl Walhalla

ja dat weet ik ook wel die ben ik ook allemaal aan het lezen maar
ik kom er zelf niet uit welke ik zou kiezen
flex rupes en een dap
en dan met welke pads en geeft een grotere uitslag ook meer correctie
heb scholl S3 en S30+ polijst middelen
 
ja dat weet ik ook wel

Ik wil je graag wijzen op de forumregels omtrent taalgebruik en hoe het opgevat kan worden ;)
Met mijn opmerking dat er reeds vele topics over bestaan bedoel ik dat er topics bestaan waar je deze vraag kwijt kunt (inhaken in een bestaand topic)
Dit voorkomt dat (wat heel vaak gebeurd) het van de hak op de tak gaat in dit topic.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
bedoelde het ook niet slecht @Al-bundy maar de reden dat ik het hier vraag omdat ik naar mijn gevoel te weinig correctie kreeg op de te harde grijze lak van de swirl walhalla audi
en zo krijg ik er nog een aantal binnenkort
 
ingespoten met overdosis aan dreft en shampoo gyeon bathe om alle vuil beetje los te weken
Ingespoten? Bedoel je foamen?

DJ Sn met geboren om te glijden.
...Glibberig geboren... :p

3e hit met S30 op oranje gedaan is toen kwam de glans pas weer tevoorschijn
maar nog steeds swirls te zien als ik de lak inspecteerde met een lamp.
denk wel dat ik 85% eruit gekregen heb
Met een Finishing Polish als S30 zal je een bepaalde hoogglans krijgen, maar correctie van zwaardere defecten zal niet gaan. Je geeft aan dat de 2 hits met een Spiderpad + S3 hebt gedaan en uiteindelijk toch tot zo'n 85% correctie bent gekomen. Op hardere lakken vind ik dit juist een prima resultaat. :D

Wielen met Dj ferrous dueller ingespoten @Quantoxx @Istnogferarie
moet zeggen dat ik er zeer tevreden ben over de reinigende werking ervan.
Jep, vind dit beide prima spul voor de velgen. :D

nog wel een vraag
ik heb alles gedaan met een DAP500 V1
Had wel het gevoel dat ik te weinig corrigerend vemogen had.
als compleet plaatje bedoel ik dit
zit al tijdje te denken aan een zwaardere machine, PAW900 of DAP900 en dan de normale of de plus.
en dan andere pads die grotere cutting factor hebben

veel zwaarder dan scholl S3 hoef ik niet te gaan maar kwa machine denk ik het meeste te kunnen halen

welke machine zouden jullie adviseren?
bij een DA machine blijven of naar Rotary gaan kijken, daa heb ik alleen nog nooit meegewerkt dus moet ook uitleg bij komen dan van iemand.

Zoals @Al-bundy al aangaf, zijn hier flink wat topics over, maar ik zal in het kort mijn bescheiden mening geven;

Sinds 05-2015 heb ik een DAP900 V3. Hiermee heb ik in zo'n 1,5 jaar tijd wel een aantal auto gedaan en dat waren ook harde lakken zoals BMW/Volvo/Audi. Wanneer het naar jouw idee lang duurt om te corrigeren met de zwaarste combi die je hebt, wil je al snel op zoek naar grovere pads, grovere polijstmiddelen of zelfs ''grovere machines''. Maar, als je GOED kijkt naar wat anderen kunnen behalen met die zelfde combi, ga je wel twee keer nadenken over; ''Hoe doen zij dat dan? Doe ik het dus verkeerd?'' ... Een goede polijstechniek en/of goede kennis van WAT er nou tussen je pad en de lak in gebeurt, dat scheelt ook enorm in je resultaat.

In mijn geval verbeterde ik mijn kennis én techniek en dit resulteerde in goede resultaten. Uiteindelijk heb ik er een tweede machine bij genomen met meer correctie en finish omdat ik ook voor anderen regelmatig wat deed. Ik bleef echter bij de excentrische machines omdat IK dit simpelweg veiliger vind, makkelijker en op zijn beurt dus weer fijner.


Greeeetz