Afgelopen week een Audi A4 van 2009 voorgeschoteld gekregen voor een lakcorrectie en lakbescherming met een behandeling voor het stoffen dak ,
bij aankomst de wagen in de foam gezet (monello artico magico) de vliegroest voor de eerste keer aangepakt met non ferro en grondig gewassen
Veel last van vliegroest .. zoals je dit wel laat zien :
na het wassen ,
- allereerst het dak gereinigd , mits deze niet zwaar vervuild was hebben we dit met zuiver water kunnen zuiver spuiten en een vochtige doek voldoende kunnen reinigen, even een roller voor haren af te nemen erover gehaald en dan behandeld met Gyeon Fabric Coat , dit een nacht
laten drogen, en moest het toch even testen :
daarna :
- de lak geclayed met dodo's clay lube en de supernatural medium clay ,
- na een testspot gedaan te hebben bleek de lak aan de harde kant (typisch audi) en is er gekozen voor de Rupes Bigfoot 21 mm met de
Rupes MF cutting pad met Zephir coarse,
- voor te finished dezelfde 21 met de witte rupes pad en de Zephir Fine,
- een DAP900 V2 met een kleine backing plate en een gele pad sprong bij voor de moeilijkere plekjes
Voor :
Na:
Voor :
Na:
als bescherming is er gekozen voor Gyeon PRIME, eerst twee rondjes PREP en dan twee lagen PRIME aangebracht (twee uur tussen)
24 uur hierna Gyeon CURE aangebracht, de trims behandeld met Autofinesse Revive, en de uitlaten met Autofinesse mercury metal polish
eindresultaten (en ja, er liggen twee verchillende soorten velgen op, hij is van plan om een hele set te laten opmaken , zoals de voorste die erop liggen) :
bij aankomst de wagen in de foam gezet (monello artico magico) de vliegroest voor de eerste keer aangepakt met non ferro en grondig gewassen
Veel last van vliegroest .. zoals je dit wel laat zien :
na het wassen ,
- allereerst het dak gereinigd , mits deze niet zwaar vervuild was hebben we dit met zuiver water kunnen zuiver spuiten en een vochtige doek voldoende kunnen reinigen, even een roller voor haren af te nemen erover gehaald en dan behandeld met Gyeon Fabric Coat , dit een nacht
laten drogen, en moest het toch even testen :
daarna :
- de lak geclayed met dodo's clay lube en de supernatural medium clay ,
- na een testspot gedaan te hebben bleek de lak aan de harde kant (typisch audi) en is er gekozen voor de Rupes Bigfoot 21 mm met de
Rupes MF cutting pad met Zephir coarse,
- voor te finished dezelfde 21 met de witte rupes pad en de Zephir Fine,
- een DAP900 V2 met een kleine backing plate en een gele pad sprong bij voor de moeilijkere plekjes
Voor :
Na:
Voor :
Na:
als bescherming is er gekozen voor Gyeon PRIME, eerst twee rondjes PREP en dan twee lagen PRIME aangebracht (twee uur tussen)
24 uur hierna Gyeon CURE aangebracht, de trims behandeld met Autofinesse Revive, en de uitlaten met Autofinesse mercury metal polish
eindresultaten (en ja, er liggen twee verchillende soorten velgen op, hij is van plan om een hele set te laten opmaken , zoals de voorste die erop liggen) :