• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi A4 DTM

Logo op kofferbak was zwart. Dus in de grill ook zwart gemaakt. Straks met de PXE mooi licht polijsten. Motorkap had ik lichtjes gepolijst. Zit er een beetje scheef op, laat ik ook fixen. Motorkap was enige aan auto wat gespoten is geweest.
27194437-9A73-43CF-9BC9-2C4FBAA65370.jpeg
 
Als die DTM badge er origineel op zit zou ik em zeker laten zitten.
Zelfde geld voor de rode naafkapjes en remmen zijn die origineel dan zou ik dat zo houden al vind ik grijs ook echt mooi.
Maar mocht grijs er af fabriek opzitten dan zou ik dat nastreven.

wat voor keus je ook maakt het blijft een mooie auto
 
  • Leuk
Reactions: Stefan O
Volgens mij zat die badge er niet standaard op. Volgens mij stond er aan de ene kant A4 en aan de andere kant de motoraanduiding. De velgen zijn ook niet standaard. Ik vind deze velgen wel mooi, dus dat laat ik zo maar ik ga denk ik wel voor grijs/zwart ipv rood. De originele velgen vind ik niet zo spannend.
Op de grille de letters quattro is ook niet standaard maar dat stoort me, nog, niet.
Thanks @Ric325i
 
Als ik mijn bescheiden mening mag geven…
De rode letters “Quattro“ op de grill kijk ik sta niet naast de auto en wie weet valt het dan mee in het grote geheel maar ik weet nou niet of ik dat op deze manier mooi kan vinden. Ik denk dat ik dat net aan een beetje “te” vind maar goed das mijn mening.

“Standaard“kont en velgen zijn zeker mooi maar de huidige velgen vind ik ook wel wat hebben.
Als het toch een projectje gaat worden wellicht dan ook nog het stuur opnieuw bekleden?
 
@Ric325i dat stuur ga ik proberen op te knappen, mocht dat niet lukken Idd even kijken wie dat aan zou kunnen pakken. Leer is verder ok, alleen de microvezel vlakken.
En dat quattro denk ik nog even over. Eerst maar eens kijken hoe het vast zit. Als het eraf kan zonder schade……
 
  • Leuk
Reactions: Ric325i
Nou, vanmorgen bij Colourlock langs gegaan. Hele zwik spullen meegenomen om het leer en alcantara aan te pakken. Leerverf op kleur gemaakt. Afgeraden werd om het stuur te vernieuwen, dat zie je altijd. Gewoon goed schoonmaken en verder niets…….okidoki.
Nieuwe ruitenwissers laten plaatsen.
Originele mattenset is ook binnen gekomen. Binnenkort de remklauwen aanpakken en op zoek naar andere naafkapjes.
Ennnnn, de afspraak staat om touchscreen in te bouwen met Apple CarPlay. Mocht ik de auto weer verkopen dan kan de nieuwe eigenaar kiezen, originele houdt ik er natuurlijk bij.
F2A0A276-778C-45BF-BB83-BBC21B06E7D7.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Vandaag met interieur aan de slag gegaan. Stuur gereinigd, alcantara en het leer van de stoelen aangepakt.
Stuur is netjes geworden. Ga ik nog een keertje doen, de hoekjes moeten nog een beetje beter. Hoeft dus niet opnieuw bekleed te worden oid. Verbazend welk resultaat het heeft opgeleverd. Kijk ook even naar de pook…..
8D6A915C-763C-45C0-AA36-DA414DB770FD.jpeg
F8DE89BF-60FA-4013-8797-4C234159AF48.jpeg
F6A2B3C6-9D08-4A79-A336-2265ED768780.jpeg
63ECBDF7-4CE5-4CB5-A982-2DB509A565CA.jpeg
8A2A8677-7D46-4832-A6E7-6E6E8F313D3D.jpeg

Bestuurdersstoel een beetje extra liefde gegeven. Om het helemaal naar mijn zin te maken ga ik dat nog een keer doen maar voor nu zeker acceptabel. Nieuwe matten erin gedaan. Toch het DTM embleem van de kont gehaald.
Volgende keer buitenkant aanpakken en 25 november komt het touchscreen erin met Apple CarPlay.
Uiteraard een paar foto’s voor en na
 
Hele mooie vondst, altijd een zwak gehad voor de B6/B7 modellen, en zeker de DTM uitvoering. Mooi opgeknapt ook aan de binnenkant, zowel het stuur als de stoelen.

Wellicht dit draadje verplaatsen naar het projecten gedeelte?
 
  • Leuk
Reactions: Stefan O
@AndyVR ik heb het leer van het stuur gereinigd met leerreiniger van Gyeon.
Met een paardenharenborstel en daarna met een kortharige doek afgenomen.
Meerdere keren herhaald. Het alcantara met een iets hardere borstel gedaan met alcantara reiniger van Colourlock. Daarna afgenomen.
Het stuur ontvet met leerreiniger en het leer licht opgeschuurd met korrel 4000.
Alcantara van de stoelen idem als stuur. Alleen bestuurdersstoel had wat meer liefde nodig.
Gereinigd, ontvet, geschuurd, ontvet, afgeplakt, geverfd, gedroogd en morgen sealen. Alles van Colourlock.
Stiksel van de naad van de stoel afgeplakt met een flinterdun streepje tape, ook via Colourlock.
Ik ga binnenkort deze stoel nog een keer doen, dan is ie wat mij betreft weer helemaal toonbaar. Prachtig interieur voor 18 jaar oud. Als ik hem straks verkoop is er vast een liefhebber voor.
 
Nu het leer is opgedroogd ga ik toch nog een beetje finetunen….ik vind de verf net een tikkeltje te blauw. Gaan we aanpassen. Moet gewoon goed zijn. Is geen probleem bij Colourlock.
 
  • Leuk
Reactions: Ric325i
Vandaag de auto gepolijst, voordat ik hem kocht had ik al gekleid dus dat scheelde nu weer tijd. Op zich ziet de auto er goed uit maar de motorkap, de neus en kofferbakdeksel moet ik eigenlijk een keer wetsanden. Wat ziet die motorkap eruit zeg.…..Ook precies op de randen van de motorkap zitten diepere krassen. Ik heb vandaag wat nieuws geprobeerd. Ik heb polijstmiddelen van Sonax geprobeerd, de 05-05 en 04-06.
Die vielen mij niet tegen. Totaal geen stof en geen siliconen. De 05 heb ik gebruikt met groene thermopad van Zvizzer en de 04-06 heb ik gebruikt met de blauwe pad van Zvizzer. Ik had misschien nog een softere pad kunnen gebruiken maar ik wilde het gewoon eens proberen, en dan kan je dat beter doen op je eigen auto. Daarna ontvet en in de Cancoat gezet. Morgen de voorruit nog in de Glaco en een rondje Cure. Velgen zijn gepoedercoat dus daar had ik niet veel werk aan, wel in de coating gezet. Nog geen foto’s gemaakt, zal ik morgen doen.
Vroeg begonnen, net na eerste ochtendlicht en een heerlijke opkomende zon.
Voor nu weer genoeg geweest. De nieuwe naafdopjes zijn onderweg. Van de week nog de remklauwen zwart maken, wielen nog eens laten balanceren en hij moet uitgelijnd worden.
De 25e audio upgrade en de 9e een paar kleine deukjes eruit laten halen.

En ik heb toch een “clean” ass gemaakt.
C3BEFA1A-18E6-4C05-8828-6A0886ADC497.jpeg
 
Heel mooi resultaat de uren goed besteed, hij staat lekker te blinken :cool:.
Mooi glans en hij kan er voorlopig weer tegen en niet onbelangrijk het schoonmaken een stukje makkelijker.
 
  • Leuk
Reactions: Stefan O