Afgelopen weekend stond deze machtige auto gepland voor een exterieur detail. Een aantal jaar geleden had ik deze al een keer onder handen genomen en de eigenaar vond het tijd dat de auto wederom door mij gedaan moest worden.
Al die jaren hebben we regelmatig contact gehouden, tips en tricks en product adviezen uitgewisseld. Toch was de eigenaar niet tevreden met eerder detail beurten door derden en zo werd er besloten de auto door mij onder handen te laten nemen.
De auto bij aanvang:
ondanks dat de eigenaar zéér zuinig is en deze goed onderhoud, zag de auto bij aankomst er net iets viezer uit dan de vele foto's die ik kreeg toegestuurd via Whatsapp, niet gek als de auto een buitenslaper is en de eigenaar dik 2 uur moest rijden naar de mooiste stad achter de duinen, maar de eigenaar had het er voor over omdat de auto in goede handen bij mij is.
Prewash, foamen, wassen:
zoals altijd begin ik met het foamen van de auto, zo kan vuil los weken zonder aangeraakt te worden. Zo minimaliseer je waskrasjes en swirls.
- Kenotek Car Foam extra
- shampoo Poorboys World Slick&Suds
- Monello washmitt
De-ironizen:
de grote! 22 inch velgen werden behandeld met Monello Non-Ferro, er kwam werkelijk 0.0 vuil vanaf of enige reactie, mede omdat er keramische remschijven onder de auto liggen.
Nadat de auto grondig werd afgespoten, alles opgeruimd was, kon de auto naar binnen om daar verder behandeld te worden.
Lak vervuiling:
bij het kleien kwam erg weinig tot geen vuil van de lak af. Zoals eerder gezegd, wordt de auto erg goed bijgehouden door de eigenaar.
- Dodo Juice SN klei
- Poorboys World Spray&Wipe
Lakdiktemeting:
omdat de auto in het verleden al meerdere keren deels en vorig jaar volledig is overgespoten, zit de Audi dik in zijn jasje. De waardes varieerden van +/- 150 micron tot waardes dik over de 500 micron.
Staat van de lak:
de lak kon we de nodige aandacht krijgen, her en der swirls van het wassen, veel opgedroogde kalkvlekken met name op de motorkap, niet gek als daaronder een brullende 6.0 liter W12 ligt met heul veel trappelende paardjes.
Polijsten:
het polijsten is in meerdere stappen gedaan. Als eerste geprobeerd met een aantal Gyeon pads en pasta's, maar dit gaf niet het gewenste resultaat. Besloten om op te schalen naar Rupes pads en pasta's, hiermee kreeg ik de lak wel strak.
Enkele voor en na foto's:
Met een cone geprobeerd de grille te polijsten, of de grille is te klein of de cone te groot, dan maar ouderwets handwerk.
Na vele uren buffelen zit de glans en reflectie er weer goed in.
Onder de motorkap ook de boel weer opgefrist.
Omdat met name de motorkap snel last heeft van kalkvlekken, besloten deze met Gyeon One te behandelen en de rest van de auto met Gyeon Wax.
Na nog (vele) puntjes op de i gezet te hebben waaronder:
- ramen gepolijst met Autoglym car glass polish
- ramen behandeld met Turtle Wax Clearvue Rainkleer
- alle sponningen schoon gemaakt.
- alle hoogglans trims behandeld
Toen kon de auto naar buiten.
Al die jaren hebben we regelmatig contact gehouden, tips en tricks en product adviezen uitgewisseld. Toch was de eigenaar niet tevreden met eerder detail beurten door derden en zo werd er besloten de auto door mij onder handen te laten nemen.
De auto bij aanvang:
ondanks dat de eigenaar zéér zuinig is en deze goed onderhoud, zag de auto bij aankomst er net iets viezer uit dan de vele foto's die ik kreeg toegestuurd via Whatsapp, niet gek als de auto een buitenslaper is en de eigenaar dik 2 uur moest rijden naar de mooiste stad achter de duinen, maar de eigenaar had het er voor over omdat de auto in goede handen bij mij is.
Prewash, foamen, wassen:
zoals altijd begin ik met het foamen van de auto, zo kan vuil los weken zonder aangeraakt te worden. Zo minimaliseer je waskrasjes en swirls.
- Kenotek Car Foam extra
- shampoo Poorboys World Slick&Suds
- Monello washmitt
De-ironizen:
de grote! 22 inch velgen werden behandeld met Monello Non-Ferro, er kwam werkelijk 0.0 vuil vanaf of enige reactie, mede omdat er keramische remschijven onder de auto liggen.
Nadat de auto grondig werd afgespoten, alles opgeruimd was, kon de auto naar binnen om daar verder behandeld te worden.
Lak vervuiling:
bij het kleien kwam erg weinig tot geen vuil van de lak af. Zoals eerder gezegd, wordt de auto erg goed bijgehouden door de eigenaar.
- Dodo Juice SN klei
- Poorboys World Spray&Wipe
Lakdiktemeting:
omdat de auto in het verleden al meerdere keren deels en vorig jaar volledig is overgespoten, zit de Audi dik in zijn jasje. De waardes varieerden van +/- 150 micron tot waardes dik over de 500 micron.
Staat van de lak:
de lak kon we de nodige aandacht krijgen, her en der swirls van het wassen, veel opgedroogde kalkvlekken met name op de motorkap, niet gek als daaronder een brullende 6.0 liter W12 ligt met heul veel trappelende paardjes.
Polijsten:
het polijsten is in meerdere stappen gedaan. Als eerste geprobeerd met een aantal Gyeon pads en pasta's, maar dit gaf niet het gewenste resultaat. Besloten om op te schalen naar Rupes pads en pasta's, hiermee kreeg ik de lak wel strak.
Enkele voor en na foto's:
Met een cone geprobeerd de grille te polijsten, of de grille is te klein of de cone te groot, dan maar ouderwets handwerk.
Na vele uren buffelen zit de glans en reflectie er weer goed in.
Onder de motorkap ook de boel weer opgefrist.
Omdat met name de motorkap snel last heeft van kalkvlekken, besloten deze met Gyeon One te behandelen en de rest van de auto met Gyeon Wax.
Na nog (vele) puntjes op de i gezet te hebben waaronder:
- ramen gepolijst met Autoglym car glass polish
- ramen behandeld met Turtle Wax Clearvue Rainkleer
- alle sponningen schoon gemaakt.
- alle hoogglans trims behandeld
Toen kon de auto naar buiten.
Laatst bewerkt: