• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi Cabriolet '98 full detail

PoetsenPoetsen

Detailing addict
16 mrt 2009
947
62
Voor zaterdag de 25e staat deze auto gepland.

IMAG04972.jpg


IMAG0501.jpg


IMAG0500.jpg


IMAG0499.jpg


IMAG0498.jpg


Ik ga deze auto samen aanpakken met Dennis121. De auto is van mijn fysiotherapeut die ik al 20 jaar ken. Ik mag altijd gratis oefeningen doen in de sportzaal. Toen hij ten gehore kreeg dat ik wel ens auto's poetse vroeg hij mij een oordeel te geven over zijn auto. Ik was meteen enthausiast.

De foto's zijn niet heel erg duidelijk. De lak is net schuurpapier en op de motorkap en de achterkant is al aardige roze verkleuring zichtbaar. Helaas is dit niet goed op de foto's te zien. Het dak hoefde we niks aan te doen (dat wil hij zelf doen). Ik heb nog nooit een dak gedaan en wil het toch eens proberen. Mensen advies welk middel ik daar goed voor kan gebruiken? Het dak zit vol katteharen (die liggen er overdag op).
Na de behandeling komt er een showof met betere foto's.
 
mooie wagen die audi is nog wel een beetje jeugd liefde van mij.:heart_eyes:
Maar zo te zien heb je nog wel ff wat te doen.
Succes ermee en we lezen de show off wel :)^
 
Dit is een leuk projectje. Hier ga je zeker een hoop verbetering aanbrengen.

Laatst onze kap van de cabrio ook aangepakt. Onze katten gebruiken het dak ook als hangmat. De beste manier om de haren van deze lieftallige diertjes eraf te halen is : de kap goed laten drogen, daarna met een stofzuiger met borsteltje (liefst een beetje stevig) de haren van de kap afborstelen. Meestal is heer en weer gaan de beste methode. Waarschijnlijk moet je wel verschillende richtingen op zuigen. Hiermee haal je zo'n 95 procent van de haren die vast zitten in de stof weg en de rest kan je evt. met de hand verwijderen. Dit werkt op onze sonnenlandkap perfect. Daarna kan je hem gewoon schoonmaken. Werkwijze is afhankelijk van hoe vervuild de kap is. Ik heb onze donkerrode kap gedaan met oxi-action en APC (1 op 10). Kap natgemaakt, ingesprayd met APC en Oxi-action, ingewerkt met een zachte borstel, even laten intrekken , daarna nog een keer geborsteld en afgespoeld. Hiermee kreeg ik alle donkere vlekken en alg eruit. Hierna natuurlijk wel goed laten drogen en behandeld zodat hij weer goed waterdicht is. Misschien verstandig om eerst op een onzichtbare plek te kijken of je geen verkleuringen krijgt met deze combinatie. Was bij ons niet het geval. Ik weet dat er ook wel eens een kap met groene biotex wordt gedaan, maar dit was volgens mij voornamelijk om algen te verwijderen door de enzymen die in de biotex zitten.
 
Dat gaat weer een mooie bolide worden. Volgens mij heeft Havanna een kap gereinigd met de extractor.
 
Kattenhaar van je kap kun je eenvoudig doen met zo'n rubber borstel van de Blokker, kost iets van €4,-

Werkt ook prima op bekleding.
 
@marike, dank voor je informatie, hier kan ik wat mee (mocht hij het dak ook willen laten doen)
@Snitser, een extractor heb ik in mijn bezit die kan ik ook gebruiken
@Eelco, ik heb in Frankrijk tijdens mijn vakantie een rubberen borstel gekocht in een supermarkt. Dacht dat lijkt me wel handig, nog niet gebruikt maar kan natuurlijk het dak ermee gaan uittesten.
 
Blijft een mooie wagen zo'n cabrio, wel veel werk zo te horen.
Rood is wel een kleur waar je iets heel moois van kan maken, ben benieuwd!
 
Ah joh... dit is nog niks vergelijken met mijn roze auto.. :-"

Maar succes met jullie klus volgende week! Ik ben benieuwd :)