• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail Audi R8

MazdaDave

Detailing chief
11 jun 2012
327
85
46
Rotterdam / Jabeek
Recent een telefoontje ontvangen of ik zin had om een Audi R8 aan te pakken. Eerlijk gezegd niet heel erg lang over na moeten denken. Eerst maar eens de auto gaan bekijken. Auto werd tot nu toe alleen maar afgespoten met water bij wasboxen. Qua swirls viel het op het eerste gezicht wel mee. Wel enkele krassen verdeeld over de auto maar dat was te doen. Wat wel opviel was de grote hoeveelheid watervlekken over de hele auto. Zegt dus iets over de reiniger die bij de wasboxen gebruikt wordt. De auto was er niet slecht aan toe maar had nou niet bepaald de glans en uitstraling die deze auto moet hebben.

Velgen
Velgen niet gedemonteerd omdat dit de winterset betreft die nog gewisseld moet worden. De zomerset krijg ik binnenkort nog geleverd en krijgen dan een uitgebreidere behandeling voor de rest van de zomer.
Deze set goed gewassen met o.a. Poorboys S&S en Monello Non Ferro. Teerplekjes aangestipt met Valet Pro tar remover en deze plekken apart opnieuw gewassen. Daarna buitenzijde velg uitvoerig gekleid, ontvet en in de Cancoat gezet. Toch weer een paar uur zoet mee geweest.

Buitenzijde
Auto eerst gefoamed met Monello Artico. Wielkasten gereinigd met APC en uiteindelijk in de AutoGlym Vinyl & Rubber care gezet.
Auto daarna uitgebreid gewassen met Poorboys S&S en afgespoeld. Dit herhaald met Non Ferro, opnieuw ingewreven en grondig gewassen. Auto is gekleid met Monello klei en Dodo Juice Born Slippy. Voor mij een perfecte combi. Daarna de auto opnieuw goed gewassen met Gyeon Bathe+. Vaker gelezen dat men dat vreemd vind omdat de auto toch nog gepolijst moet worden. Ik vind het gewoon sneller en prettiger drogen! Qua kosten vind ik dat verwaarloosbaar.
Tijdje geleden een LED-bouwlamp gekocht waarmee er, in combinatie met de Faro, toch nog wat swirls tevoorschijn kwamen. Een 5-tal langere krassen verdeeld over de auto en schaafschade aan de achterbumper maakten het niet fraaier. Eerst de auto maar eens gaan afplakken.

Met de DAP900 en de PAW aan de slag gegaan i.c.m. met Scholl S3. Ik word een steeds grotere liefhebber van dit merk. Verwerking is mooi (olieachtig?) en de correctie gaat mooi geleidelijk. De grote krassen gingen er niet zo snel uit als ik dacht. Lak was snoeihard. Na een eerste hit werd ook duidelijk dat het kofferdeksel aan de voorzijde al een keer overgespoten was. De 'stofjes' die ik tegenkwam, zijn in mijn ogen niet acceptabel voor zo'n auto. Met meerdere hits rondom een acceptabel resultaat behaald. Daarna afgebouwd met Scholl S17 om tot een prachtige glans te komen. De flakes die tevoorschijn kwamen waren bizar!

Nadat de auto tweemaal ontvet was, toch maar gekozen voor Cancoat. Hiervan zijn uiteindelijk twee lagen aangebracht. Ik blijf me verbazen dat de lak dan toch altijd een stuk stroever aanvoelt. De dag erna heb ik de auto een mooi laagje Ibrido cadeau gedaan. Gewoon omdat het kan....

Motorruimte
De motorruimte heb ik met borsteltjes eerst voorzichtig ontdaan van aangekoekt vuil. Overige delen met een stoomcleaner gereinigd. Daarna enkele delen goed gereinigd met Professional Polish en beschermd met Gyeon Cure. Kunststofdelen met Autoglym Vinyl & Rubber care.

Interieur
Na het gebruikelijke stofzuigen, kiertjes en roostertjes uitborstelen, het hele interieur gereinigd met Nanolex Interior Cleaner. Daarna kunststofdelen met Poorboys Natural Look behandeld.
Het lederen interieur (dus ook de deurpanelen) eerst uitvoerig gereinigd met de Liquid Leather cleaner. Hierna nogmaals met een droge doek afgenomen en behandeld met twee lagen Liquid Leather Protection Conditioner.

Overig
De rubbers, trims en koelopeningen (en die heeft hij genoeg) gereinigd met APC 1:10 en goed nagespoeld. Daarna met Gyeon Prep ontvet en beschermd met Nanolex Rubber & Tire Restorer. Mooie matglans afwerking! Altijd fan geweest van Auto Finesse maar die blijft maar afgeven na een regenbui. De Nanolex krijgt steeds meer mijn voorkeur. De ramen hebben allemaal een laagje Rain Repellant gekregen.

Bedankt voor het lezen....


1.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG
IMG_9338.JPG
IMG_9340.JPG
IMG_9407.JPG
IMG_9415.JPG
IMG_9421.JPG
IMG_9434.JPG
IMG_9437.JPG
IMG_9439.JPG
IMG_9440.JPG
IMG_9460.JPG
IMG_9458.JPG