• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto 99% krasvrij, beste methode?

Dagobert Duck

Detailing rookie
6 jul 2016
10
2
Indien men een duitse auto heeft die 99% krasvrij en swirlvrij is, laten we zeggen dat er maar 3 a 4 hele lichte krasjes/vegen aanwezig zijn. Wat is dan de beste methode?

Monello finale op wit (of zwart? Wat is juist and why?)
Mothers step 2 op zwart
Wax
Juist/onjuist, tips?
 
Dit is niet te zeggen. Je zult echt moeten proberen. Ik denk dat Finale op Wit niet genoeg zal zijn. Duitse auto's hebben meestal een hele harde lak en dan zul je denk ik Veloce moeten gebruiken op Oranje (ik ga ervan uit dat je met de hand werkt) daarna Finale op Wit.

Oranje heeft een lichte cutting factor en Wit een lichte polijst factor (zie onderstaande tabel)

Polijsttabel Monello.jpg
 
Scholl S20 met blauwe spiderpad. Heb ik afgelopen week ook gebruikt op mijn nagenoeg kras en swirlvrije MB. Perfect resultaat in 1 hit.

Voor het resultaat en gebruikte methode: https://forum.Carclean.com/threads/mercedes-s204.17270/
 
Dank voor de info!
Zijn er detailers die direct na veloce/geel of mezzo/oranje overgaan op de wax? Of moet ten alle tijde "fijner" afgebouwd worden richting finale/zwart?
 
Eindigen met Veloce geeft weinig glans. Dit is een compound (zwaar polijsten dus) en zou ik altijd afschalen met Finale (finishing polish).
Eindigen met Mezzo (premium polijstmiddel) kan, het geeft in sommige gevallen minder glans
 
Dank voor de info!
Zijn er detailers die direct na veloce/geel of mezzo/oranje overgaan op de wax? Of moet ten alle tijde "fijner" afgebouwd worden richting finale/zwart?
Ik ga voor mijn eigen auto altijd voor een goede finish bv eerst finale en dan nog een keer Rupes wit combo want er zitten weinig tot geen defecten op.
Op elke andere auto schat ik de klus in op de wensen van de eigenaar en daar baseer ik een plan op maar in principe is het streven om ALTIJD een goede finish af te leveren.
 
Veloce geeft geen glans?? Als je Veloce + Geel mooi doorwerkt, heb je zeer zeker veel glans.

Ik heb ooit op eebln testpaneel de verschillen katen zien en die zijn amper merkbaar. Veloce is een coumpound met een afbrekende korrel en finisht prima.

Uiteraard is verdere verfijning gewenst, maar mijn avatar is een foto van mijn allereerste polijstbeurt en toen heb ik alleen Veloce + Geel gebruikt. (Wist niet dat afschalen eigenlijk moest, haha!)


Greetz
 
Ooh okeey. Weer wat geleerd.

Het kleine beetje wat ik heb gedaan werd de lak een soort van dof achtig na Veloce. Moeilijk uit te leggen maar hij ging extreem veel meer glanzen na Finale. Op de Colt van vrouwlief was dit juist erg zichtbaar.
Zal wel een gevoelige lak zijn geweest dan....

Enne ik probeer deze aardige man de basis regels te leren over hoe het moet :p
 
Als ik locaal S3 polijst op mijn auto is er echt verschil te zien met de rest, ik zal zelf altijd finishen
 
Helemaal mee eens Emi.
Ga zaterdag en zondag mijn eigen auto de liefde geven die Truus verdient. Mijn handen gaan steeds meer jeuken.....
 
Ooh okeey. Weer wat geleerd.

Het kleine beetje wat ik heb gedaan werd de lak een soort van dof achtig na Veloce. Moeilijk uit te leggen maar hij ging extreem veel meer glanzen na Finale. Op de Colt van vrouwlief was dit juist erg zichtbaar.
Zal wel een gevoelige lak zijn geweest dan....

Enne ik probeer deze aardige man de basis regels te leren over hoe het moet :p
komt dat niet omdat er in finale veel meer olieen zitten als in veloce ?
 
Het is wel zo dat er in Finale meer olie-en zitten maar dat is niet alleen de oorzaak van meer glans.
Zelfs als je heel erg goed afneemt met Gyeon Prep dan glimt het nog steeds meer.

Veloce is een compound en Finale een polish. Hier zit een wezenlijk verschil in.
Maar vandaag heb ik ervaren wat Q. zei. De Passat heeft keiharde lak en is inderdaad te finishen met Veloce.
Uit autistisch gedrag ga ik toch altijd eindigen met Finale maar op de lak van de Passat is het veel mooier dan op de Colt na Veloce.