• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto Finesse

Mooie producten hoor.

Maar kan iemand mij vertellen waar ik dit mee kan vergelijken? Ik denk dat er straks wel meer op het forum te vinden is over deze producten, maar is bijvoorbeeld de wax te vergelijken met de wax van Dodo? Of moet ik denken aan andere kwaliteiten? Omdat ik nog steeds een lekkere wax moet gaan kiezen ben ik hier wel benieuwd naar.

Ook naar de rest van de producten natuurlijk. Vind de prijzen wel netjes namelijk.
 
Ik ben al tijden lang Dodo Juice "gebruiker" en trouwe fan! Toch moet ik zeggen dat sommige producten van AF een streepje voor beginnen te krijgen tov mijn Dodo collectie. Ik vind wel lastig om te zeggen wat nou beter is, dat staat of valt natuurlijk met de combinatie van gebruikte producten. Daarbij heb ik de producten van Auto Finesse niet lang genoeg gebruikt om bijvoorbeeld over de duurzaamheid te oordelen.

Als je echt een geur freak bent dan moet je bij Dodo blijven, daar ruikt echt alles aardig lekker. Bij Auto Finesse ruiken sommige producten wat chemisch, ik vind dat weer niet erg want voor mij telt het resultaat (tot op zekere hoogte...). Denk dan niet meteen aan de geur van Iron-x ofzo......dat dan ook weer niet 8d



Wat ervaringen per product, heb ik eerder geschreven voor een ander forum:

Rejuvenate:
Ik heb de paint cleaner, Rejuvenate, ook geprobeerd en moet zeggen dat het spul echt goed z'n werk doet. Ik heb de cleaner met de hand verwerkt op mijn lak nadat ik de lak heb gewassen, teer verwijderd, iron-x behandeling en geclayed. Ondanks deze grondige voorbereiding werd mijn nieuwe microfiber applicator binnen no-time bruin van de vervuiling. Het product is vloeibaar genoeg om gemakkelijk met de hand te verwerken.

Afgelopen meeting @ lelystad heb ik rejuvenate ook machinaal op een zwarte pad aangebracht. Dat ging ook echt perfect (lak was in goede conditie).

Als ik dit product met de pre-wax cleaner Lime Prime van Dodo mag vergelijken, met Lime Prime is mijn ervaring dat de lak intens glad wordt........zo glad alsof er een laagje olie achter gebleven is. Rejuvenate maakt de lak ook glad maar het voelt dan niet alsof er wat op ligt, eerder glad omdat de lak goed schoon is dan dat er wat op ligt. Rejuvenate zou ook een ideale prep zijn waar een sealant over heen kan, Lime Prime door de oliën is daar weer minder geschikt voor.

Tripple:
Dit is een All In One (AIO) product. Polish, glaze (fillers) en protectie in 1 potje. Op de deurposten heb ik Tripple aangebracht met een SN microfiber plush applicator. Het verwerken gaat super makkelijk, dotje op de pad en gaan. Na het afnemen is de lak ongelofelijk glad!

Vervolgens om de deurposten maximaal te beschermen heb ik er een laagje Tough Coat (dedicated paint sealant) over heen gezet. Dit product is echt zuinig in verbruik, twee spraytjes op een gele meg's foam pad en verdelen maar. Afnemen is ook weer erg gemakkelijk met als resultaat snelle sheeting in je deurposten.

Lather:
De shampoo heeft een citrus achtige geur en is aangenaam tijdens het wassen. De kleur van de shampoo lijkt wat transparant / licht geel. Ik heb 20ML op 20L water gebruikt als test. Volgens de specs zou je tot 1 op 2000 moeten kunnen verdunnen, voor mij voelde het water dan niet glad genoeg aan.
De shampoo was glad tijdens het wassen, en de T-bone spons vloog er over heen. Tijdens het afspoelen met een open hose was de sheeting gewoon perfect, de lak trok zo droog.

Revive:
Dit product ruikt behoorlijk chemisch en is blauwig van kleur. De vloeistof is in dunne gel vorm. Ik heb de trims behandeld icm. een microfiber applicator en dat ging eigenlijk prima. Het lijkt ook alsof de dressing een cleaner aan boord heeft.De trims worden er mooi donker van kleur van, niet overdreven maar gewoon mooi donker. Dieper van kleur dan bijvoorbeeld PB trim restore. De beading is ook strak op de trims. De komende periode moet uitwijzen hoe lang het product op de trims blijft zitten en de looks in orde blijft.

Sprit wax:
De lak beschermd voor de winter met de Spirit wax (de meest recente formule in nieuwe pot). De wax heb ik aangebracht met de Supernatural fingermitt, mijn favorite wax applicator
Dat ging super gemakkelijk, even wrijven met de mitt in de pot...en de wax smelt zo de applicator in. Aanbrengen is dan ook een eitje. Ik heb de wax ongeveer 10 (soms 15) minuten laten curen, de swipe test gaf aan dat de wax toen klaar was om afgenomen te worden. Met een carrand max towel de wax afgenomen......dat ging als een speer. Ik kan het bijna vergelijken met de Fuzion, zo simpel als dat.

Tot slot nog even met een Supernatural buffing towel de auto na gelopen, in het geval dat er nog resten achter gebleven waren. De lak werd er mooi glad van..en we hadden weer mooi Flake POP . Duurzaamheid moet zich nog gaan bewijzen, maar for now... top spul.
 
Lime Prime Lite heeft een beetje een gebruiksaanwijzing inderdaad, de Rejuvenate vind ik persoonlijk erg prettig verwerken, zowel opbrengen als uitbuffen!
 
Ik vind Lime Prime Lite eigenlijk heel makkelijk werken, maar is de Rejuventa beter, slechter of gelijkwaardig aan de Lime Prime Lite?
 
dat is natuurlijk ERG persoonlijk.....
Qua geur zou IK PERSOONLIJK gaan voor de Lime Prime (lite), maar qua verwerking en finish wint de Rejuvenate het bij mij...
Maar nogmaals, dit is persoonlijk......
 
Oke, dan denk ik dat ik de Rejuventa toch maar eens op het (wel erg lang geworden :-" ) verlanglijstje zet :grinning: .
 
Er is zojuist een pakketje afgeleverd met iets heel bijzonders! Ik zal vanavond wat foto's maken :heart_eyes:
 
ivo's zei:
Lime Prime Lite heeft een beetje een gebruiksaanwijzing inderdaad, de Rejuvenate vind ik persoonlijk erg prettig verwerken, zowel opbrengen als uitbuffen!
Oke, dan zal ik de Rejuvente eens bestellen!
Wat is de gebruiksaanwijzing van LP lite dan? Is er een trucje voor? $$)
 
LPL -> gebruiksaanwijzing strikt volgen!
Heeeeeel even laten "curen" ;) (werkte bij mij althans wel goed...)
 
Ik gebruik de Lime Prime Lite altijd maar op kleine stukken (niet veel groter dan een halve deur), en dan direct uitpoetsen. Werkt perfect :cool: .
 
Snitser zei:
Kom op skybump,.houd ons niet langer in spanning ;)
Vandaag een pakketje ontvangen met daarin de limited...Desire wax! Ik heb de wax gewonen via de competitie @ Auto Finesse op DW, het lopende topic over de missende pot. Dat is de pot die vandaag bij mij aangekomen is8d

Het is een een potje wax dat gemaakt is in serie van 20 stuks, waarvan tot nu toe nog maar 1 in NL 8d. Zojuist dus de inhoud van de doos bekeken en wat een pot! De geur..... heerlijk man beetje zoetig/strawberry. Zojuist de wax al even snel getest op een spiegeltje....gaat echt heerlijk soepel dat aanbrengen en nabuffen!

Nog wat picca's snel gemaakt;

385026_10150497978950977_172324505976_10856997_888085274_n.jpg


IMG_2495.JPG


IMG_2509.JPG


IMG_2514.JPG
 
Mooi Skybump, uniek hoor. Proficiat. Maar ja...als ambassadeur van Finesse kan het ook niet anders he. :D