• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto-gek uit Den Haag

Vikash

Detailing chief
16 mei 2017
70
75
Goedemorgen. Vikash hier.

Ben al sinds 2002 erg verliefd op mijn bolide. Ben sindsdien een trotse bezitter van een Astra G cabrio.
Door de jaren heen veel geld aan besteed aan mijn "heilige koe". Wie kent het niet?!
Sinds 2010 staat alles op een laag pitje.
Toen kwamen er andere dingen op het pad waaronder een eigen woning en ook ergens tussendoor vader geworden van een gelukkige dochter.
Paar zware financiële jaartjes gehad waarbij ik een motorfiets moest inruilen voor een ruime family-car. De gemiddelde vader snapt me wel.

Nu krijg ik weer wat financiële speling en dan kan ik weer mijn geld vergooien in de bodemloze put net als mijn andere hobby (fotografie)

Ik ben me na jaren aan het inlezen over het machinaal detailen.
Dit heb ik ooit eens laten doen door ene John uit Spijkenisse. Hij heeft mijn wagen zo goed gedaan, dat het gewoon een soort chroom-grijze finish had gekregen. Ik wilde er gewoon niet mee rijden. Zo walgelijk goed gedaan. Ik herinner me dat ie carnuba-wax had gebruikt van Sviss wax. En natuurlijk ook de claying en polishing ervoor.
Verder heb ik het toen bijgehouden met de 2 emmer methode. Helaas was John gestopt met het detailen. En toen heb ik er verder ook niks meer mee gedaan.

Maar nu ga ik het toch wagen om volgend maand een dap 900+ te kopen.
Ik lees me even in over de juiste pads, clay, cleaners, polisher, metal/chrome-polish,ontvetter & wax.

Tips voor betere betaalbare droogdoeken en ander microfiber materiaal zijn ook welkom

Ik heb nog een zwarte 2014 Nissan qashqai met een erg magere lakdikte. Zeker bezuinigingen bij de Nissan-fabriek. Dus hiervoor kijk ik ook een polish dat niet teveel aantast.

Dat was het dus wel een beetje.
Ik ben niet echt zo'n forum-poster. Maar meer een die meeleest.
Ik hoop hier een goede "community" te hebben voor fijne communicatie.

Allen een fijne dag toegewenst met veel mooie beading, want hier regent het alweer
 
Laatst bewerkt:
Tnx. Ik ben al reeds in het bezit van een rotary, deze is vanaf een laag al te gebruiken.
Maar wil toch eerst meer ervaring krijgen met een excentrisch machine.
 
Welkom hier!
Speciale reden om de DAP 900 V3 plus te kopen?
Zelf heb ik de normale...
Ik heb me ingelezen dat hiervan de uitslag 12mm is. Dat zou voordeel kunnen geven in tijd bij de behandeling van mijn auto. Overwegend grote panelen. Maar ik hoop dat ik wat wijzer word na een demonstratie hiervan. Ik weet niet of Carclean daar aan doet als ik de showroom bezoek
 
Hallo welkom,

Ik zou toch overwegen een "gewone" DAP te kopen.

De plus is een mooie machine, maar meer een aanvulling op een kleinere machine.

Ik gebruikt zelf een Rupes 15 wat een beetje vergelijkbaar is, maar daarnaast heb ik een mini en gebruik ik toch extreem veel. Op een hoop delen is de 15 of de plus toch erg lomp.

De standaard DAP daarintegen heeft een kleinere uitslag waardoor je iets fijner kan werken, en je kan er ook in een handomdraai een kleienere backing plate opzetten.

Op een motorkap is een grote machine heel leuk, maar een bumper daarintegen.........

Just my 2 cents ;)
 
  • Leuk
Reactions: Vikash
Hallo welkom,

Ik zou toch overwegen een "gewone" DAP te kopen.

De plus is een mooie machine, maar meer een aanvulling op een kleinere machine.

Ik gebruikt zelf een Rupes 15 wat een beetje vergelijkbaar is, maar daarnaast heb ik een mini en gebruik ik toch extreem veel. Op een hoop delen is de 15 of de plus toch erg lomp.

De standaard DAP daarintegen heeft een kleinere uitslag waardoor je iets fijner kan werken, en je kan er ook in een handomdraai een kleienere backing plate opzetten.

Op een motorkap is een grote machine heel leuk, maar een bumper daarintegen.........

Just my 2 cents ;)
Ik zal het dan inderdaad even met eigen handen moeten voelen.
De achterbumper heeft vrij veel grote/bolle vlakken.
Maar de voorbumper heeft weer wat meer details. Hierbij zal ik waarschijnlijk ook niet goed wegkomen met de 500. Bepaalde delen zullen handarbeid blijven.
Maar ik ben er nog niet over uit of de bumpers dus ook veilig genoeg zijn om te doen met de dap? Met een rotary smelt je zo door het lak heen.
 
Ik ben met grof polijsten ook erg voorzichtig met bumpers, rotary laat ik ook echt niet los op mn bumpers.

Maar voorzichtig met een DAP is geen probleem hoor.
 
Ik ben met grof polijsten ook erg voorzichtig met bumpers, rotary laat ik ook echt niet los op mn bumpers.

Maar voorzichtig met een DAP is geen probleem hoor.
Dus de gemiddelde bumper kan behandeld worden met de dap, met wijheid...