• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Auto volledige beurt geven

Steven

Detailing rookie
23 apr 2009
79
0
Beste mensen,
Ik ben nieuw op dit forum maar ben eigenlijk best een freak op m'n auto (seat ibiza). 6 jaar oud maar blinkt mooi. Ondertussen toch wat vuil, teer, insectenresten, hars,... Graag wil ik m'n auto volledig onder handen nemen. Het 'kleien' wat ik hier lees is me onbekend. Wax of polish ja dan na het kleien,... of...? Graag wat meer uitleg, waar kan ik de produkten kopen (auto 5?)... Wie wil me stap voor stap vertellen wat te doen om alle resten op de metallic(zwarte) lak weg te krijgen en alle kleine krasjes te laten verdwijnen? Alvast héél erg bedankt!
 
"Waar kan je de producten kopen????" :confused:

Ik hoop dat je een grapje maakt.... Wat dacht je van de Carclean.com shop :-" als je daar niet vind wat je zoekt, vind je het nergens!!

Vandaag bestelling 2 binnen gekregen (en dat binnen 10 dagen, vakantiegeld is nu al gehalveerd :-b ) en ik kan je de service van Carclean.com alleen maar aanraden!!!
 
Denk dat er geen tweede is waar je met zoveel advies krijgt, zoveel verschillende merken kan krijgen en zo'n goede service als bij Carclean. Kortom, de eerste en misschien wel belangrijkste stap naar een complete detailbeurt heb je al gezet. Je bent op het juiste adres aangekomen.

Succes!
 
Beste mensen,
Als nieuweling ben ik van plan binnen enkele weken van start te gaan.
Ik kreeg onlangs via Arjan (waarvoor dank trouwens) een super link door.
Denk dat ik de volgende stappen ga nemen:

Stap 1: Wassen Doe ik met shampoo van TurtleWax

Stap 2: ClayenZou ik met het onderstaande product willen doen
https://www.Carclean.com/product/Meguiars/Quik_Clay_Detailing_System_473_ml_met_50gr_Clay_Bar_G1116EU_100050

Stap 3: Paintcleanen
Meguiar's Deep Crystal Paint Cleaner
https://www.Carclean.com/product/Meguiars/Deep_Crystal_Paint_Cleaner_Step_1_473ml_A3016EU_100047

Stap 4: Polishen
Meguiars Deep Crystal Polish
https://www.Carclean.com/product/Meguiars/Deep_Crystal_Polish_Step_2_473ml_A2116EU_100054

Stap 5 Wax:
Is deze stap super belangrijk? Denk nog een wax van TurtleWax te hebben... Kan ik deze ook gebruiken?

Voila mannen, dit zou het moeten zijn. Toch nog enkele vragen/
- Krijg ik deze stappen op één dag klaar?
- Zal alles met de hand moeten doen. Raadgevingen?
- Welke soort 'doeken' zal ik het best gebruiken?

Alvast heel erg bedankt voor jullie antwoorden!
 
Of de wax super belangrijk is...? De voorbereiding vóór het waxen zijn super belangrijk, de wax iets minder, maar nog steeds belangrijk. Maar om nu je goede voorbereidingen nu te eindigen met een turtlewax? Nee, zou ik niet doen. Het hoeft geen dure wax te zijn, maar wel een goede, een natty´s bijvoorbeeld.
 
De wax is ZEKERS belangrijk, want die zorgt voor de bescherming van alle voorgaande stappen.

Maar ik snap wel wat je bedoelt, Stimpy... :D

Een wax alleen doet niet veel. Alle stappen zijn eigenlijk even belangrijk om een goed en duurzaam resultaat te behalen.
De Natty's wax kan ik zeker aanbevelen, een heel goede wax voor een alleszins schappelijke prijs...


En verder hier heeeeel veel lezen! :rules



meuh
 
Zou je kleikit vervangen voor deze klikkerdeklik
Je krijgt 110 gram klei meer een a micro vezel doek :)^
Als wax raad ik je deze aanklikkerdeklik
Heeft een zeer lange stand tijd.
 
De Collinite 845 staat hier idd ook als een heel goede wax/sealant bekend.

Aangezien het om een zwart metallic lak gaat zou je de Collinite misschien nog kunnen toppen met de Natty's Blue, voor nog net wat meer glans en diepte op je donkere lak.

Ook zou je ipv Meg's step 1&2 eens kunnen kijken naar Poorboys SSR 1, gevolgd door PB Black Hole. Deze laatste is een glaze (in Meguiars termen een polish:-" ), speciaal voor donkere lakken.

Poorboys SSR 1 en BH vind ik toch net weer wat beter qua verwerking en resultaat als de Meg's step 1&2.

Tip: neem voor elke stap een aparte doek. Dit om "kruisbestuiving" te voorkomen. Zowel Poorboys als Cobra hebben fijne doeken.
Opbrengen en inwerken van de producten kan je prima doen met de ovale of ronde Lake Country CCS handpads: een witte voor de SSR1 of Step 1, een zwarte voor de BH/step 2 en een rode voor de wax. De Lake country pads werken beter dan de gele ronde pads van Meguiars, omdat elke kleur pad een andere grofheid heeft. Voor de SSR heb je wat meer cutting (= polijstende werking) nodig, terwijl je voor het aanbrengen van de wax juist geen cutting moet hebben.

Succes er mee!



meuh
 
Beste mensen,

Weeral erg bedankt voor jullie antwoorden!
Ik ben hier om raad te vragen en dat krijg ik... Ik ga inderdaad kiezen voor deze kleikit (goede keuze?):
https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/California_Gold_Clay_Bar_Paint_Saving_System_Verbeterd!_7240_101424

Als wax zou ik graag kiezen voor de Collinite 845 ... Ook een goede keuze?

Vrienden, als ik al jullie termen lees ivm de pads, kleuren, soort doeken, is het niet altijd eenvoudig om dit te kunnen begrijpen.
Kan iemand mij even een aantal pads aanbevelen zoals "Kootje" deed maar misschien met een link bij enz...? Ik heb wel geen machine, dus moet met de hand kunnen hé boys!

Nogmaals nen dikke dikke mercie voor jullie antwoorden!

Ne stevige groet!
Steven
 
Ai, de link van de kleikit kwam niet goed door... Nogmaals proberen:
https://www.Carclean.com/product/Mo...ar_Paint_Saving_System_Verbeterd!_7240_101424

Voila!
 
Prima kleikit! Zoek eens op "euro" dan krijg je alle handpads
 
Inderdaad Dennis!

De Lake Country CCS handpads zijn ovaal van vorm en iets groter dan de ronde LC Euro pads (dus zonder "CCS" in de omschrijving.)
Deze ovale LC CCS handpads vind ik wat beter in de hand liggen dan de ronde, zijn ook wat groter.
Ze zijn er alleen helaas niet in zwart (voor de Black Hole bijv.), dus voor die kleur zul je de ronde uitvoering moeten bestellen.



meuh
 
Beste vrienden,

Ik vind het bijna vervelend om te zeggen en schaam me een beetje maar al jullie termen die voor jullie heel evident zullen zijn roepen bij mij erg veel vraagtekens op.
Kunnen jullie me helpen in beginners bewoordingen?

Merciekes!:)^
 
Stap 1: Wassen Doe ik met shampoo van TurtleWax

Prima shampoo ,maar er zijn betere ,in principe is iedere shampoo goed zolang je je maar aan de juiste mengverhouding houdt ,bij de turtle wax is dit ook aangegeven maar houd je ook er aan ,want anders zal je waxlaag snel weg zijn.

Stap 2: ClayenZou ik met het onderstaande product willen doen
Mothers Wax California Gold Clay Bar Paint Saving System

Stap 3: Paintcleanen
Meguiar's Deep Crystal Paint Cleaner

Prima ,maar ook vindt ik persoonlijk dat er betere producten zijn ,als je nu Dodo Lime Prime zou kopen doe je stap 3 & 4 in één ,met meestal betere resultaten. En het werkt een stuk makkelijker.
Dodo Juice Lime Prime pre-wax cleanser
Gebruik dan deze met een zwarte Lake Country handpad.
Lake Country Black Soft Finishing Euro Foam Hand Applicator

Doe je liever gewoon de Megs combo ,dan kan je best doen met een..
Lake Country White Polishing CCS Euro Foam Hand Applicator


Stap 4: Polishen
Meguiars Deep Crystal Polish

Afahankelijk van stap 3 dan ,ander gebruik je gewoon de zwarte CCS pad zoals hierboven vermeld samen met dit product.

Stap 5 Wax:
Is deze stap super belangrijk? Denk nog een wax van TurtleWax te hebben... Kan ik deze ook gebruiken?

Ja deze stap is zeker belangrijk ,je gaat je werk van hierboven goed insluiten ,en natuurlijk hoe duurzamer het product hoe makkelijker dat je het gaat hebben bij het onderhoud van de lak.

Lake Country Red UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator

Of

Lake Country Red UltraSoft Finishing CCS Euro Foam Hand Applicator

In combinatie met ,

Collinite Liquid Insulator Wax #845




Voila mannen, dit zou het moeten zijn. Toch nog enkele vragen/
- Krijg ik deze stappen op één dag klaar?
Vroeg opstaan en goed doorwerken ,dan makkelijk..
- Zal alles met de hand moeten doen. Raadgevingen?
Niets speciaal ,spierballen kweken.
- Welke soort 'doeken' zal ik het best gebruiken?
Goede kwaliteits doeken ,dit is persoonlijke voorkeur ,maar de Poorboys doeken zijn kwalitatief zeer goed.
Poorboys World Deluxe Mega Towel