• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Autoglym SRP in combinatie met Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant??

Zesser

Detailing addict
28 mrt 2011
77
55
Ik zou deze combinatie willen proberen, wat vinden jullie hiervan?
Heb een Deep Black 2010 Golf Variant met redelijk wat swirls.
Bedoeling is dus deze (manueel) op te vullen en dan de standtijd serieus de verhogen met de sealant.
Heeft er iemand goede of slechte ervaringen hiermee?
Welke pads raden jullie aan voor beide producten?
Bij deze temperaturen (+20 graden), kan het curen dan teruggebracht worden tot 30 min. denken jullie?
Bedankt alvast voor jullie feedback...
 
Ik denk niet dat er problemen zullen optreden, aangezien SRP een goede basis is voor vele waxen en sealants.
 
het zal wel kunnen, ik vrees wel dat de dgps iets minder lang gaat houden dan dat je hem op een zuivere lak zou aanbrengen
 
Ja klopt.

Ik denk dat je 2 keuzes hebt:
SRP (=cleaner+glaze+sealant) + Deep Gloss Paint Sealant (DGPS). Dan heb je een schone lak, vullers met de sealant erbovenop.
of
Een toegewijde cleaner + DGPS. Dan heb je een schone lak en de sealant erbovenop. Maar dan heb je alleen geen vullers die lichte swirls verbergen.

Ik weet niet hoe erg de glaze van SRP de sealant zal beïnvloeden in z'n standtijd, maar ik verwacht niet dat het veel zal zijn, doordat SRP op basis van acryl is en een sealant hier goed op kan.
 
Ik zag toevallig dit topic. Zou een wax (bijvoorbeeld Nattys van Poorboys) minder goed "houden" op de SRP?

Wil namelijk ook SRP gaan gebruiken maar twijfel nog of ik die ga toppen met EX-P of Natty's. Omdat ik in september of oktober waarschijnlijk toch weer opnieuw "aan de gang ga" neig ik nu naar de Nattys (heb dan noormaal gesproken de lange standtijd van EX-P nu niet nodig).
 
post nr2 ;) :
GMToyota zei:
Ik denk niet dat er problemen zullen optreden, aangezien SRP een goede basis is voor vele waxen en sealants.
Hieronder valt ook Natty's.

Er zijn bepaalde glazes/AIO's op basis van acryl/polymeren: Prima Amigo, SRP, Carlack Nano Systematic Care /Jeff's Werkstat, Chemical Guys EZ Creme en nog een aantal. Deze leveren allen een goede basis voor een wax of sealant.