• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Autolak vaal na kleien

wernerbr42

Detailing addict
13 apr 2011
81
52
Hallo allemaal,

Ik wilde vandaag voor het eerst beginnen met een grote detail beurt aan me autootje. Tijdens het kleien merkte ik dat de gedane stukken dof en flets werden. Ik gebruik de Turtle Wax Refine & Shine Clay Bar kit. Is dit ernstig of doe ik nu iets goed verkeerd. Heb geprobeerd foto's te maken maar lukte niet.

Graag jullie ervaringen
 
Ik vermoed een gevalletje marring, oftewel de klei maakt de lak dof.

Marring wordt veroorzaakt door een (te) aggresieve of harde klei.

Dit kun je perfect oplossen door te polijsten.

Voorbeeldje van marring.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Aanvulling: kan evt. ook komen door gebruik van te weinig kleivloeistof, dan loopt de klei heel snel stroef over de lak, en kun je bovenstaand ook krijgen.
 
ik heb bij een vale rode auto ook eens gehad dat na het kleien alles wat nog enigszins kon glanzen ook eraf was. de mate vale lak kwam tevoorschijn

tip2 enkel kleien als je ook gaat polijsten!!!

tip3 neem een goede klei
 
Maar is de klei van Turtle zo agressief dan? Het is inderdaad exact zoals de foto laat zien.