• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bandenwissel, duurzaamheid Turtle Wax .......?

DKBM

Detailing guru
14 jun 2008
2.144
133
45
Sassenheim
Gisteravond zijn de verse winterbanden (Continental Wintercontact TS830) onder de inmiddels weer grijze Corsa gegaan. En daar het weer het vandaag gelukkig toeliet, gelijk de auto en de zomervelgen gewassen. Ondanks dat ik me op het ergste had voorbereid wat betreft de binnenkant van de velgen, viel de aanhechting van vuil me alles mee. De velgen zijn begin september 2009 onder de auto gegaan en hebben er sindsdien 20000km onder gezeten, ook gedurende de afgelopen winter. Bij de montage destijds had de dealer een laagje Turtle wax opgesmeerd aan de binnenkant. Ik was dus wel erg benieuwd hoe de velgen er nu uit zouden zien. Gedurende het afgelopen jaar heb ik de vlegen altijd met een washmitt (ook de achterkant van de spaken) en de Daytona gewassen en de bereikbare plekken een enkele keer gekleid en geregeld voorzien van een laagje wax of sealant

Twee verrassingen:
1) de binnenkant is in een andere kleur gespoten (antraciet) dan de buitenkant
2) en het meeste vuil ging er met een simpel wasbeurtje al vanaf! Zou Turtle wax ...... ;)

Anyway, de foto's (sorry voor de crappy kwaliteit)

DSCN3854.jpg

DSCN3855.jpg

DSCN3858.jpg

DSCN3859.jpg

DSCN3861.jpg

DSCN3866.jpg

DSCN3864.jpg

DSCN3863.jpg


Daar ik geen teerverwijderaar heb (en te weinig tijd had), heb ik de velgen nog niet gekleid. Met name het grte stuk teer zat erg vast, waat ik met m'n nagel diverse kleine puntjes al grotendeels kon verwijderen. Ik ben benieuwd hoe de klei eruit zal zien als die die binnenkant van de velgen heeft gezien.

De auto heb ik na het wassen nog van een extra laagje Purple Haze Pro voorzien en als finishing touch QD+. Polijsten was sowieso niet nodig, want er is haast geen swirls te bekennen op mijn auto.

Black Hole op wielen :grinning: .....
DSCN3872.jpg


... en dat het maar snel weer lente mag worden :D (foto is van een maandje geleden)
DSCN3844.jpg
 
Ik ga inderdaad nog achter de teerverwijderaar aan. Gelukkig heb ik nog de gehele winter. :) Ik vond het toch verbazend hoe gemakkelijk het overige vuil van de velg af te krijgen was.
 
Inderdaad nice..:ja
En complimenten voor de dealer: dat 'ie de velgjes aan de binnenkant alvast in de wax zet..tsjonge..
 
Zwart staal in de winter staat inderdaad gewoon bruut (zeker onder een hele vieze rode Grande Punto (maar ook onder een hele vieze Corsa))
 
Dat is weer netjes!

Ik heb zelf altijd originele wieldoppen op mijn stalen velgen. Staat gewoon netjes. Onder de RS heb ik gepoedercoate Cup 1 velgen met winterbanden als winterset.
 
Turtle wax???? Nou ja, het heeft goed zijn werk gedaan. Het ziet er erg netjes uit.

Als ik de winterbanden om de auto heb liggen, zegt mijn vriendin altijd:

Zo heb je de vier thuiskomertjes er weer onder!!!:D
 
Mijn wintervelgen liggen nog bij de straler. Ben heel benieuwd wanneer ze klaar zijn.
Want wil zo onderhand ook de banden eromheen draaien en ze onder de auto gooien.
Anders breng ik ze ergens anders heen. Zijn nu al bijna 2 maanden weg. Toen had ik er nog niet zo'n haast mee maar wil ze nu wel graag weer terug hebben.