• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Barry stelt zich ook voor

alle onderdelen, van o.a. de motor zullen allemaal weer voorzien worden van een nieuwe kleur, blok maak ik ook schoon en geef ik ook een fris kleurtje ;)

nou hier een update van vandaag.

een werkplaatskraan bij de boels gehuurd, en wat is zo'n ding lood zwaar!!!!
P110001_30-06-09.jpg


alvast een klein begin gemaakt met schuren van de auto, kon niet wachten :D :D
P1100_30-06-09.jpg


P1109_30-06-09.jpg


P140901_30-06-09.jpg


P1409_30-06-09.jpg


P143401_30-06-09.jpg


en met de werkplaatskraan de motor verwijderd, ging wel heel erg makkelijk, rick was er vandaag ook bij, dus was helemaal goed.

P114001_30-06-09.jpg


P1140_30-06-09.jpg


P1144_30-06-09.jpg


en hier t motor ruim na de verwijdering. allemaal wat oppervlakkig roest gelukkig

P114701_30-06-09.jpg


P1147_30-06-09.jpg


en nog effe een laatste keertje sturen LOL
P1151_30-06-09.jpg


hier al een deel ontvet van het ruim, rick was erg goed bezig met wasbenzine
P1211_30-06-09.jpg


en waarom moeilijk doen, als het makkelijk kan :D :D
P135601_30-06-09.jpg


P1356_30-06-09.jpg


effe front ontvet, geschuurd en met tectyl 190 black, weer netjes gemaakt.
P1429_30-06-09.jpg


P1430_30-06-09.jpg


en rick weer aant schoonmaken, hij was echt heel goed bezig!!!!!
P1433_30-06-09.jpg


P1434_30-06-09.jpg


en meteen maar de bovenkant geschuurd, geprimerd en een paar lagen spuitplamuur, kan t lekker drogen.
P1528_30-06-09.jpg



zo dat was t weer, denk donderdag weer verder ;)

zijn er mensen die willen helpen overdag, je bent welkom ;)
 
vandaag weer twee uurtjes tijd gehad , dus naar de schuur en klussen ;)

alles geschuurd in het ruim,ontvet en alle leidingen afgeplakt
P1605_01-07-09.jpg


en heb vandaag, maar is een keer bruine primer gekocht (lijkt oranje op de foto's LOL)
dus motorruimte had een leuke kleur
P161801_01-07-09.jpg


P161802_01-07-09.jpg


en van de week gekocht een goedgekeurd masker voor spuitdampen, werkt erg goed, ik rook geen verf lucht!!!!
P1618_01-07-09.jpg



T was zo warm dat alles gigantisch snel droogde.

dus kon snel beginnen met lakken
en de kleur is metallic zwart geworden, in real life staat t heel erg goed!!! net dat beetje extra luxe uitstraling.
P1637_01-07-09.jpg


P163801_01-07-09.jpg


P1638_01-07-09.jpg


P163901_01-07-09.jpg


P163902_01-07-09.jpg


P1639_01-07-09.jpg


en is pas de eerste laag (2 spuitbussen) morgen effe nog 2 halen en 4 blanke lak. wil er wel 3 lagen blank op hebben
alle losse onderdelen worden ook deze kleur zwart gemaakt, blok zilver, en kleppendeksel wordt de kleur van de auto, maar das nog geheim LOL LOL

ook blok effe ontvet met Dasty van de action, werkte erg goed

before:
P1642_01-07-09.jpg


after: (nog wel een beetje nat, maar geen vet meer ;)
P165401_01-07-09.jpg


P1654_01-07-09.jpg



morgenochtend , misschien effe de nog een laag zwart en blanke lak doen, kan ik me dan op het blok concentreren
 
en is nog erg leuk om te doen ook, het werkt erg rustgevend ;)

nou vanochtend nog tot 11 uur gewerkt, extra verf gehaald en effe naar huis toe.

uur of 12 weer naar de schuur geweest en wat dingetjes gedaan, moest om 2 uur weer thuis zijn, omdat miran moet werken.
wat heb ik vandaag gedaan.

het ruim nog een laag zwart

P1156_02-07-09.jpg


en na twee lagen blanke lak

P130001_02-07-09.jpg


P130002_02-07-09.jpg


wat dingen gedemonteerd aan het blok. v.n.l. beugels en dynamo beugel

P122901_02-07-09.jpg


goed ontvet, geschuurd en weer ontvet, toen effe snel wat haken gemaakt in de spuitcabine

P1300_02-07-09.jpg


P1259_02-07-09.jpg


na 2 lagen primer

P130401_02-07-09.jpg


P130402_02-07-09.jpg


P1304_02-07-09.jpg


en toen 2 lagen zwart metallic

P1310_02-07-09.jpg


P1311_02-07-09.jpg


afgewerkt met 2 lagen blankl

P132801_02-07-09.jpg


P1328_02-07-09.jpg


P132802_02-07-09.jpg


ook nog van de week een led lamp gemaakt, zodat je kan zien dat het licht in de cabine aanstaat

P132803_02-07-09.jpg


dat was t weer,

morgenochtend effe wat vuil wegbrengen, dan 40 TL armaturen (incl buis, stekker enz enz) ophalen
begin van de middag jaimie wegbrengen en daarna verf uitzoeken, de kleur dan ;)
en dan eind van de middag en sávonds weer knutselen
 
oude koppeling verwijderd-nieuwe plaats ik van de week effe

dit is de ruimte waar de koppeling inzit. was er echt zo uit
100.jpg


dit is de nieuwe koppeling, was even vergelijken met oude hoe alles zat, maar gaat helemaal goed komen.
99.jpg


kippie die de oude ring had gevonden, konden even niet vinden waar de nieuwe ring voor was, maar effe zoeken en zagen waar de oude zat.
98.jpg


kleppendeksel verwijderd en alles ziet er nog erg goed uit na 30 jaar.
101.jpg


102.jpg


ding verwijderd die de klepstoters met de kleppen verbind.
klepstoters verwijderd en bouten verwijderd. de kop ligt dus nu los
103.jpg


104.jpg


en na t verwijderen van de kop, wat overigens erg makkelijk ging.
cilinders waren een beetje zwart , dus even gecleaned met wasbenzine en zijn weer schoon.
cilinderwanden zijn super glad en totaal geen fijna krassen of iets dergelijks, dus top staat en dat na 30 jaar.
108.jpg


ook nog vandaag de kabelboom van de motor verwijderd, de start motor
in en uitlaat spruistuk + carburateur.
benzine leidingen.

denk morgen de rest verwijderen en dan blok cleanen met WD40 en daarna wasbenzine.
kan die in kleur worden gezet.

ook vanmiddag nog effe langs dick geweest, maar was helaas niet aanwezig.

dit m.b.t. van het vlakken van de cilinderkop.

als alles weer netjes is, kan het blok weer worden opgebouwd en eindelijk de weber erop.
kan niet wachten.

volgens mij heeft kippie meer foto's van de werkzaamheden gemaakt,

tot slot: het aantal afgebroken bouten/tapeinden van vandaag: 0

ging allemaal weer erg lekker los gelukkig. of het blok net uit de fabriek komt rollen.
 
vandaag weer een kleine update.

gisteren al het blok gereinigd met remmenreiniger, een kwast en aantal poetsdoeken. is nu redelijk schoon
was goed smerig en zwart, dus al heel verschil

hier een oude pic nog van vies blok
P1140_30-06-09.jpg


en hier schoon
P122002_09-07-09.jpg


P1221_09-07-09.jpg


vandaag ook nog wat schuur en plamuurwerk gedaan, wat kleine dingetjes dus.
peet bedankt voor t schuren. ;)

ook nog wat dingen ontvet en schoongemaakt

oude situatie van kofferbak, vele jaren viezigheid
http://i240.photobucket.com/albums/ff109/astranium/P1346_10-07-09.jpg[/URL]

nieuwe situatie van kofferbak
[img width=450 height=600]http://i240.photobucket.com/albums/ff109/astranium/P1348_10-07-09.jpg[/URL]

ook kwam nog t idee om te dempen, dus...... kofferbak ontvetten en plakken !!!!!!!
had nog een 1 1/2 meter vibraflex liggen, dus mooi
kwam helaas te kort om t af temaken, maar heb nog 2m bij robi liggen, dus als ik dat heb kan ik verder.

peter aant ontvetten
[ATTACH=full]57798[/ATTACH]

redelijk schoon, en vet vrij
[ATTACH=full]57799[/ATTACH]

reserve wielkast halverwege met plakken
[ATTACH=full]57800[/ATTACH]

peter effe aant plakken, had t wel naar z'n zin
[ATTACH=full]57801[/ATTACH]

en klaar, tenminste vibrafelx was op, dus de rest eerdaags maar afmaken, al het metaal in de kofferbak krijgt een laagje.
kan is groot, dat de rest van de auto ook een laagje krijgt. klinkt t helemaal als een limo.
reserve wielkast klinkt na al of er een dikke laag beton in zit O0 O0 :cheer:

[ATTACH=full]57802[/ATTACH]

[ATTACH=full]57803[/ATTACH]
 
nou een kleine update weer

net even de electronische ontsteking besteld. scheelt weer ontsteking puntjes en afstellen ;)

dit is de unit die de puntjes vervangt. Pertronix Ignitor 1741

chart.gif


For over thirty years, the Ignitor has proven itself in applications ranging from race cars
to tractors. The Ignitor replaces breaker point and troublesome factory electronic ignitions
with a dependable, self contained and maintenance free electronic ignition system. The
Ignitor has been called the "stealth" ignition because of its quick installation
and nearly undetectable presence under your distributor cap.

FEATURES

  • [li]Delivers twice the voltage to the spark plugs, increasing horsepower, fuel
    economy, and spark plug life.[/li]
    [li]2:1 improvement over “points” in current fall time for increased coil output.[/li]
    [li]Rotating cobalt magnets trigger a Hall Effect integrated circuit . ...no
    points to burn, ...no moving parts to wear out.[/li]
    [li]Epoxy molding makes our module impervious to dirt, oil, grease and
    moisture.[/li]
    [li]Fits entirely inside the distributor. No "black box” to clutter the engine
    compartment.[/li]
    [li]Stable timing ...no need for any adjustments.[/li]
    [li]Will trigger most multi-spark CD ignitions.[/li]
    [li]Use with Flame-Thrower® 40,000 volt coil for optimal performance.[/li]
    [li]Available for 6 and 12-volt negative and positive ground systems.[/li]
    [li]Legal in all 50 states and Canada (C.A.R.B. E.O. #D-57-2).[/li]
    [li]Guaranteed for 30 months... We Stand Behind It![/li]

en deze Pertronix Flame thrower 40.000 3ohm

14206_233586.jpg


is wel voorbeeld van een V8, maar gaat om t idee ;)
coil_info_chart.jpg


While it’s the perfect coil to go with the PerTronix Ignitor breakerless
ignition, our 40,000 volt Flame-Thrower canister coil can benefit virtually
any distributor type inductive system. Its higher voltage allows larger spark
plug gaps for added power, smoother response and better fuel economy.
These coils are internally resisted so they are compatible with many
ignition systems. Our oil filled coils offer great heat control for street driven
vehicles, while our epoxy filled coils provide superior winding support for
high vibration environments in offroad vehicles and boats.

FEATURES


  • [li]40,000 volts[/li]
    [li]Available chrome plated or black for that “stock look”.[/li]
    [li]For use with inductive ignition systems.[/li]
    [li]1.5 or 3.0 Ohm primary resistance values available.[/li]
    [li]Legal in all 50 states and Canada. (C.A.R.B. E.O. #D-57-10)[/li]
    [li]Warranty: 90 Days[/li]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
vanavond effe wezen klussen

motorkap even op schragen gelegd
P2000_13-08-09.jpg


toen de motorkap goed opgeschuurd en ontvet
P2015_13-08-09.jpg


toen alle delen een keer behandeld met tectyl 190 black
P2018_13-08-09.jpg


toen maar gaan dempen, is de lichtere soort vibraflex. sxp of iets dergelijks
P2042_13-08-09.jpg


en helemaal beplakt, nu issie weer geluids dood ;)
P2118_13-08-09.jpg


effe de motorkap terug geplaatst
P2234_13-08-09.jpg


en t nieuwe zijscherm gepast, moet m een beetje bijwerken
P223401_13-08-09.jpg


P223402_13-08-09.jpg


en wat aan de motor gedaan.
-oude koppakking verwijderd
-korrel 600 opgeschuurd
-nieuwe koppakking geplaatst
-kop helemaal schoon gemaakt met remmenreiniger
-kop geplaatst
-rocker weer gemonteerd

P2144_13-08-09.jpg


P2145_13-08-09.jpg


dit was mijn zelf gemaakte houder voor de klepstoters en de kopbouten
had ik meteen de goede plek waar alles hoorde
P2146_13-08-09.jpg


P2202_13-08-09.jpg



en dan van de week weer verder
 
en weer een kleine update

vanochtend wat kleine dingen gedaan

-voorschermen gepast - passen nu ;)
-voordeuren verwijderd
-wat lichte deukjes geschuurd en geplamuurd
-veerpoten voor vast gezet
-en bijna de hele auto opgeschuurd, met de festool en korrel 180

t schuren was nog veel werk aangezien er geen sinaasappelhuid opzat maar een ananashuid :D :D :D

en hier wat pics

IMG_2465.jpg

IMG_2466.jpg

IMG_2467.jpg

IMG_2468.jpg

IMG_2469.jpg

IMG_2470.jpg

IMG_2471.jpg

IMG_2472.jpg

IMG_2473.jpg

IMG_2476.jpg

IMG_2477.jpg

IMG_2475.jpg

IMG_2474.jpg

IMG_2478.jpg

IMG_2479.jpg

IMG_2480.jpg

IMG_2481.jpg

IMG_2482.jpg

[imghttp://i240.photobucket.com/albums/ff109/astranium/Datsun%20120A/IMG_2483.jpg[/URL]
IMG_2484.jpg

IMG_2485.jpg

IMG_2486.jpg

IMG_2487.jpg

IMG_2488.jpg

IMG_2489.jpg

IMG_2490.jpg

IMG_2491.jpg

IMG_2492.jpg

IMG_2493.jpg

IMG_2494.jpg

IMG_2495.jpg

IMG_2496.jpg


morgen nog effe wat kleine dingen plamuren en dan schuren. dan issie bijna klaar voor primer
 
vanochtend effe zin gemaakt om te klussen

eerst maar de deuren helemaal uitelkaar gehaald, dus handreep, spiegel , slot , deurslot , opener, ramen en rubbers verwijderd
daarna opschuurd.

IMG_2506.jpg

IMG_2507.jpg

IMG_2508.jpg

IMG_2509.jpg


en spullen van links en rechts in een aparte krat gedaan
IMG_2520.jpg


daarna samen met wesley de achterklep verwijderd, en sjezus wat was die zwaar
IMG_2518.jpg

IMG_2519.jpg

IMG_2521.jpg


Toen wildde ik eigenlijk wel de ramen eruit hebben, kun je t beter afwerken en roest weghalen
ik durfde niet echt, maar kippie wel, dus even wezen kaloten, maar ging helemaal goed, 15 minuten allebei de ramen eruit
hier de achterklep zonder raam
IMG_2522.jpg

IMG_2523.jpg

IMG_2524.jpg

IMG_2525.jpg


en hier de voorkant zonder raam en 0% roest onder de rubbers, wel een hele nare plak kit, dus was nog effe poetsen met wasbenzine om t te verwijderen
IMG_2526.jpg

IMG_2527.jpg

IMG_2529.jpg

IMG_2530.jpg

IMG_2531.jpg




overal tussendoor nog geschuurd en geplamuurd.
van de week effe de raamlijsten schuren, dan ontvetten en dan kan de primer erop.......eindelijk!!!!!!
 
En vandaag eindelijk de verf binnen gehad :party: :party: :party: :party: :party: :party:


dus hier de spy pics.

effe snel de doos open maken, was goed gevuld ;)
HerschaaldekopievanIMG_2546.jpg




effe overzicht foto gemaakt
HerschaaldekopievanIMG_2547.jpg




en natuurlijk effe een blikkie kleur open trekken om real life te zien, ennuh is echt een hele gave kleur. lekker veel metallic
kleur wordt officieel geleverd op de Ranault Alpine V6 uit de begin jaren '80






HerschaaldekopievanIMG_2548.jpg

HerschaaldekopievanIMG_2549.jpg

HerschaaldekopievanIMG_2550.jpg




kan niet wachten tot ik aan de kleur kan beginnen.


[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Nou vandaag maar is weer wat concreets gedaan aan de datsun

hij was namelijk toe aan de spuitplamuur:) :) :) :) t voorwerk was allemaal gedaan O0

en natuurlijk weer bergen met foto's gemaakt ;) ;D :D



eerst wat steunen gemaakt in de spuitcabine om de deuren en klep aan op te hangen
IMG_2728.jpg

IMG_2729.jpg


zo stond mijn autootje erbij vanochtend
IMG_2730.jpg

IMG_2740.jpg


toen de deuren en klep afnemen met ontvetter en afplakken
IMG_2732.jpg

IMG_2733.jpg


meteen weer opgehangen en spuiten met 2K spuitplamuur, eindelijk een last van mijn schouders, begint nu wat te worden
IMG_2734.jpg

IMG_2735.jpg

IMG_2736.jpg

IMG_2737.jpg


Toen begonnen aan t afwerken van de grote spuitcabine, alle balken ingepakt met zeil om stof tegen te gaan.
de zijkanten heb ik van de week al gemaakt, deze hangen opgerold boven aan en kan ik zo laten zakken
ook heb ik er nu 9 TL bakken hangen van 65 watt.
IMG_2738.jpg

IMG_2739.jpg

IMG_2742.jpg

IMG_2743.jpg


toen begonnen met afplakken van de auto. wat een kolere werk ;)
IMG_2744.jpg

IMG_2745.jpg

IMG_2746.jpg

IMG_2747.jpg


daarna de gehele auto ontvet.

en toen de zijkanten laten zakken, taadaa een spuitcabine
IMG_2748.jpg

IMG_2749.jpg

IMG_2750.jpg

IMG_2751.jpg



Toen weer spuitplamuur aangemaakt en het grote moment, de auto krijgt een laagje
hier het resultaat!!!! en ziet er al weer goed uit, en superstrak natuurlijk ;)
IMG_2752.jpg

IMG_2753.jpg

IMG_2754.jpg

IMG_2756.jpg

IMG_2757.jpg

IMG_2758.jpg

IMG_2759.jpg

IMG_2760.jpg

IMG_2761.jpg

IMG_2762.jpg

IMG_2763.jpg


ziet er nog vlekkerig uit, maar komt doordat het nog nat was, zondag weer schuren ;)




dat was m weer, denk zondag weer een update.
 
maar planning is om 10 okt. sóchtends de kleur te spuiten ;)


en hier weer wat foto's, deze zijn van van de week

auto helemaal geschuurd, was toch wel wat sinaasappelhuidje, dus effe goed geschuurd


P215901_21-09-09.jpg

P215902_21-09-09.jpg

P215903_21-09-09.jpg

P2159_21-09-09.jpg

P221601_21-09-09.jpg


en weer voorzien van een verse laag, extra verdunt, vloeit ie lekker.
P2216_21-09-09.jpg






en dit zijn de foto's van vandaag

hele lichte sinaasappelhuid, dus verdunnen heeft geholpen, dis is zo weg te schuren
P214901_23-09-09.jpg


dak geschuurd
P2201_23-09-09.jpg


close ups
P214902_23-09-09.jpg

P2150_23-09-09.jpg

P222501_23-09-09.jpg


en de zijkant nog iets geschuurd, zaterdag ochtend effe verder met schuren, hulp is welkom ;)
P2224_23-09-09.jpg

P222502_23-09-09.jpg

P2225_23-09-09.jpg

P2149_23-09-09.jpg
 
vanmiddag effe wat uurtjes vrij, dus naar de schuur toe, zondag op vakantie, dus kon nog effe wat dingen doen

helemaal strak geschuurd, hij glimt zelfs nu al :D :D :D

P1453_25-09-09.jpg


P145301_25-09-09.jpg



toen nog effe de deuren van 2 lagen primer voorzien, was dat helemaal vergeten LOL en t tank klepje had ik nog helemaal niet geschuurd, dus dat gedaan en geprimerd

P160701_25-09-09.jpg


P160702_25-09-09.jpg


P1607_25-09-09.jpg



zo. na de vakantie nog wat kleine dingen doen, en dan kan die in de kleurlak :cheer: :cheer: :wedgie1:
 
en hier de secret mods, kon voor niet al teveel geld overnemen

is allemaal splinternieuw en de beste man, gaat zelf van een A12 naar een A14 om als basis te dienen voor zijn auto
dus vandaar dit over

gaat om.......Cosworth A12 zuiger en drijfstangen :) :) :party: :party:
zien er heel erg lekker uit, stukken beter als orgineel

DSC04642.jpg


DSC04643.jpg



nu op naar de volgende mods, en dan lekker t blokkie laten opbouwen
planning is eind jan/feb om m weer terug te plaatsen
 
nou vanochtend was de dag... de kleur zou erop komen.

freek was er rond 10 uur, en de eerste opmerking was, niet goed geschuurd.
moest helaas nog gladder!!!!, dus we hebben eerst nog een 4 uur geschuurd, tot hij echt spiegelglad was.

freek aant schuren
HPIM1650.jpg

HPIM1651.jpg

HPIM1652.jpg

HPIM1653.jpg

HPIM1654.jpg

HPIM1655.jpg

HPIM1656.jpg

HPIM1658.jpg

HPIM1659.jpg

HPIM1661.jpg


pak aan en spuitpistool klaar maken
HPIM1657.jpg

HPIM1660.jpg


was weer een gezellig zooitje ;)
HPIM1662.jpg

HPIM1663.jpg


kleurtje aanmaken, en zag er al heel goed uit
HPIM1664.jpg

HPIM1665.jpg

HPIM1666.jpg


Freek see's dead people
HPIM1667.jpg

HPIM1668.jpg


even een proef spuit stukje
HPIM1669.jpg


eerst de deur gespoten
HPIM1670.jpg

HPIM1671.jpg

HPIM1672.jpg


geschuurde achterklep
HPIM1673.jpg


en toen was de auto aan de beurt, en binnen no time, een ontzettend mooie kleur, die onder bepaalde hoek, donkerpaars, donkerblauw of lichtblauw is.
HPIM1674.jpg

HPIM1675.jpg

HPIM1676.jpg

HPIM1677.jpg

HPIM1678.jpg

HPIM1679.jpg

HPIM1680.jpg

HPIM1681.jpg

HPIM1682.jpg

HPIM1683.jpg

HPIM1684.jpg

HPIM1685.jpg

HPIM1686.jpg

HPIM1687.jpg

HPIM1690.jpg

HPIM1691.jpg

HPIM1692.jpg

HPIM1693.jpg

HPIM1694.jpg

HPIM1695.jpg

HPIM1696.jpg

HPIM1697.jpg



van de week nog een deur, de achterklep en wat klein spul spuiten

 
Super om te lezen, echt interessant. Zou zelf ook wel zo'n projectje willen.
Een tip voor tijdens het spuiten. Als je de kans hebt spuit dan heel je vloer nat net voor je gaat spuiten.
De laag water op de grond zal dan het stof aantrekken dat toch nog in de lucht zou zitten, hierdoor komt het minder snel in je natte lak terecht.
 
Mooie reportage en toch wel jaloers op de ruimte om te spuiten.
Ik kan haast niet wachten op de rest van de foto's