• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

< BATTLE > Poorboy's World Typhoon vs Nanolex Microfiber Wash

Istnogferarie

Detailing guru
9 jan 2016
5.533
223
41
Gouda
Nadat ik vandaag (voor de zoveelste keer) weer bij Carclean stond om spulletjes uit te zoeken (mijn navigatie kent volgens mij 2 adressen, thuis en Carclean) kreeg ik van Johan een flesje Poorboy's World Typhoon Microfiber Clean mee om uit te proberen. Tot nu toe ben ik een tevreden gebruiker van Nanolex Microfiber Wash en wil graag hier een review-tje van maken.

TyC.jpg vs MF Wash.jpg

Mijn bedoeling om de test zo eerlijk mogelijk te maken wil ik doeken in 2-voud vervuilen zodat de test eerlijk gaat verlopen. Ik heb doeken vergelijkbaar met Peluche Verde en deze zullen dan ook gebruikt worden voor deze test.

Dodo Juice Black Window (black hybrid wax)
Dodo Juice Fantastic Plastic (trim dressing)
Dodo Juice Iron Gloss (paint sealant)
Dodo Juice Lime Prime (pre-wax cleanser)
Dodo Juice Tyromania (tire wax)
Gyeon Tire (tire dressing)
Monello Raffini Finale (finishing polish)
Monello Raffini Veloce (compound)
Veeg over de kofferbak klep (1 doek links, 1 doek rechts)

Hierna gaan ze de wasmachine in op het programma Fijne Was 40 gr. 400 toeren met 35 ml wasmiddel en een klein scheutje in de wasverzachter lade en daarna droger op Sportkleding (speciaal microvezel programma)

De inbreng die ik van jullie vraag is waarmee zal ik nog meer doeken vervuilen.
 
Laatst bewerkt:
Vrijdag 13 jan. 20:30 :
Clean Start.JPG

Starten met vervuilen van de doeken :
Test 02.JPG Test 01.JPG

Lekker laten intrekken :
Droging.JPG

Eerst even de beelden. Links Poorboy's World Typhoon, rechts Nanolex Microfiber Wash.
05 Overzicht.JPG

06.JPG
Boven Monello Raffini Veloce, onder Gyeon Q2 Tire. Links Typhoon, rechts Nanolex.
Oordeel : Zowel Nanolex als Poorboy's hebben de doek reuk en residu vrij gemaakt. Ook zijn beide doeken zacht.

07.JPG
Boven Monello Raffini Finale, onder Monello Raffini Mezzo. Links Typhoon, rechts Nanolex.
Oordeel : Zowel Nanolex als Poorboy's hebben de doek reuk en residu vrij gemaakt. Ook zijn beide doeken zacht.

08.JPG
Boven Dodo Juice Tyromania, onder Dodo Juice Fantastic Plastic. Links Typhoon, rechts Nanolex.
Oordeel : Poorboy's heeft de doek reuk en residu vrij gemaakt. Nanolex is niet reuk en zeker niet residu vrij. Wel zijn beide doeken zacht.

09.JPG
Boven Dodo Juice SN Glaze, onder Dodo Juice Black Widow. Links Typhoon, rechts Nanolex.
Oordeel : Poorboy's heeft de doek reuk en residu vrij gemaakt. Nanolex is wel reukvrij maar niet residu vrij. Wel zijn beide doeken zacht.

10.JPG
Boven Dodo Juice Lime Prime, onder Dodo Juice Born to be Mild. Links Typhoon, rechts Nanolex.
Oordeel : Zowel Nanolex als Poorboy's hebben de doek reuk en residu vrij gemaakt. Ook zijn beide doeken zacht.

11.JPG
Boven Dodo Juice Motley Blue, onder Dodo Juice Iron Gloss. Links Typhoon, rechts Nanolex.
Oordeel : Zowel Nanolex als Poorboy's hebben de doek niet reukvrij en zeker niet residu vrij gemaakt. Ook zijn beide doeken nog plakkerig op de Motley Blue vervuiling.

Voordelen van Nanolex Microfiber Wash :
- Goedkoop (in kleinere verpakking)
- Vloeibaar (makkelijker doseren)
Nadelen van Nanolex Microfiber Wash :
- Ruikt erg zuur (azijnig)
- Irriterend voor de huid en etiketten.

Voordelen van Poorboy's World Typhoon :
- Ruikt heel neutraal
- Magistraal reinigend vermogen
Nadelen van Poorboy's World Typhoon :
- Erg duur (kleinere verpakkingen)
- Erg dik (schenkt moeilijk)


Conclusie :

Nanolex Microfiber Wash is zeker goedkoper met €10 (5 liter verpakking) tot €14 (liter verpakking) per liter ten opzicht van Poorboy's World €27 (473 ml) €19 (946 ml) of €11 (3780 ml) per liter maar dit is ook zeker weten zichtbaar.
De Poorboy's maakt beter schoon op zowel residu vlekken en geur residu.
Ik heb tot nu toe met veel plezier en gemak de Nanolex gebruikt maar deze wordt niet opnieuw besteld zolang de Poorboy's er is.

Greetings, Mad Dodo
 
Laatst bewerkt:
Poef, de Tire op je doeken, dat zal wel leuk worden. :) Ik zou zeggen: een olierijke wax, kunststof dressing en als je in bezit bent van, een Si02 product. (Coating)

Verder kan ik niet 1-2-3 wat verzinnen.

Ik moet de PB ook nog steeds proberen. Maar, dat moet binnenkort wel goedkomen, ik ben namelijk al mijn spullen aan het opruimen/schoonmaken/etc.


Greetz
 
Poef, de Tire op je doeken, dat zal wel leuk worden. :) Ik zou zeggen: een olierijke wax, kunststof dressing en als je in bezit bent van, een Si02 product. (Coating)

Ik heb geen coating producten maar ik denk dat dit ook niet schoon te krijgen is...
Kunststof dressing zal ik toevoegen, goeie.
Wax zal ik ook proberen maar ik moet even kijken hoe. Wax doeken doe ik nooit samen met andere doeken in de was omdat wax voor vele nare bijwerkingen op je andere doeken kan zorgen. Droogdoeken die dan niet meer drogen, polijstdoeken die niet meer ontvetten etc..
Ik zal een handwasje doen met de wax doeken dan denk ik

Ik moet de PB ook nog steeds proberen. Maar, dat moet binnenkort wel goedkomen, ik ben namelijk al mijn spullen aan het opruimen/schoonmaken/etc.

Goed bezig Patrick, en wie mag dan de wasmachine aanzetten ??? ;);)
 
Ik heb de PB een paar weken geleden getest en deze werkt goed. Enkel ik kan het niet vergelijken met een andere want heb nog niks anders gehad..;) Ik heb wel alles bij elkaar in gedaan en mijn droogdoeken drogen nog goed! Beter dan ervoor toen ik ze gewoon met wasmiddel waste! Maar ik ben erg benieuwd naar jou test.
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
Voor een goede test zou ik eerst de machine een blanco was laten draaien zodat alle zeepresten verdwenen zijn.
Misschien een scheutje azijn toevoegen?
 
Goeie opmerking @Efsix.
Voordat ik de wasmachine normaliter aanzet spoel ik de lade altijd goed schoon en doe ik 3 scheutjes Microfiber Wash in de wasverzachter gedeelte om zo schoon mogelijk te wassen en spoelen. In huize Kingma krijgt de wasmachine sowieso elke maand een kleine beurt en elke 3 maanden een grote beurt. Uitleg...

Kleine beurt, 95 graden wasprogramma met speciale wasmiddel residu reiniger.
Grote beurt : Kleine beurt + een 95 graden wasprogramma met hygienische reiniger.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
@Istnogferarie wat ik nog mis in je test is een glaze, sealant en grover polijstmiddel, en de wax (carnauba dus) is al door anderen genoemd.

Ik weet niet of de middelen (vervuiling) op je doeken erg contrasteren met de kleur van je doeken, maar dat kan ook helpen om een duidelijker beeld van de reiniging van de doeken te krijgen.
 
wat ik nog mis in je test is een glaze, sealant en grover polijstmiddel, en de wax (carnauba dus) is al door anderen genoemd.

Dodo Juice Iron Gloss toegevoegd.
Monello Raffini Veloce toegevoegd.

Ik weet niet of de middelen (vervuiling) op je doeken erg contrasteren met de kleur van je doeken, maar dat kan ook helpen om een duidelijker beeld van de reiniging van de doeken te krijgen.

Ik probeer inderdaad zo veel mogelijk te contrasteren.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Even een toelichting waarom ik een grover polijstmiddel noemde: ik sluit niet uit dat een grovere polijstkorrel moeilijker of juist makkelijker (komt mogelijk minder diep in de vezels) er uit te wassen is dan een fijn polijstmiddel. Natuurlijk weet ik dat Monello polijstmiddelen afbreken bij het gebruik en dus fijner worden, maar ik denk dat altijd een klein percentage grovere polijstkorrel overblijft.
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
@Istnogferarie
Tot nu toe ben ik een tevreden gebruiker van Nanolex Microfiber Wash en wil graag hier een review-tje van maken.

Een "review-tje" zegt tie gekke dodo dan....
Je ziet nu al dat je er veel energie en tijd in steekt. Dit zijn geen review-tjes meer! Heerlijk om te lezen, bekijken en te volgen hoe je dit aanpakt! Respect!

Ben erg benieuwd naar de eindresultaten van deze test, en dat er een mooie conclusie uit komt!

Dan kunnen we in het vervolg iedereen die ooit nog een vraag heeft over het wassen van zijn doeken naar dit topic verwijzen.
 
Leuke test!
Zelf heb ik nog 1 volle fles en een kwart fles staan van de Nanolex. Vind het een prima product.
Volgende keer misschien ook Poorboys proberen.
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie