• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beginnen met poetsen

Erik92

Detailing trainee
13 sep 2010
17
47
Hoi,

Ik ben 18 jaar en werk al een tijdje bij een autopoetsbedrijf. Hier heb ik een keer onze eigen auto onder handen genomen. Gepolijst en al. Dit was volgens mij met een rotary. Dit was wel even wennen maar het ging me op zich goed af. De auto zag er weer als nieuw uit. Maar dan begint het;) Je komt bij familie en vrienden en je krijgt wel 10x te horen of je hun auto ook een keer onder handen kan nemen. Nu wil ik eens serieus gaan kijken wat het kost als ik een goede complete beginners koop. Hebben jullie nog suggesties voor mij? En is het wel verstandig dit te gaan doen? Daarmee bedoel ik of de kans op beschadigingen niet te groot is.

Alvast bedankt
 
Als je dat al zou gaan doen zou ik een D/A machine pakken (Excentrisch) en geen rotary.
Met een rotary kan je serieuze schade aanbrengen !
 
Ik lees hier veel over de dap500. Dit lijkt mij dan wel een geschikte set om mee te beginnen.
Welke versie zou je moeten nemen zodat je bij de meeste soorten auto's goed uit de voeten kunt?
Wat heb je nog meer nodig zodat je helemaal klaar bent?
 
Ik zeg de Monello set met een serie pads.
Er zijn detailers op het forum die zweren bij de Poorboys SSR serie, anderen bij Monello.
Ik gebruikt Monello en ben daar tevreden over.
Maar je kunt / moet nog doen dan dit alleen kopen.
Klei set is ook een must.
Veel MF doeken is ook een must.
Wax is ook een must (veel keuzemogelijkheden).
Etc etc etc.
Zorg dat je wat gespaard hebt want je zult het hard nodig hebbem maar het resultaat zal er naar zijn.
Vergeet ook niet familie en vrienden te laten betalen voor je detailwerk, los van de tijd die je erin steekt kostende spullen genoeg geld en dat mogen ze best terugbetalen aan je, fair toch?
Neus eens een paar avonden rond op het forum en lees de nodige topics en reviews van de producten en je wordt al een heel stuk wijzer.
Succes ermee
 
Je moet inderdaad eerst een investering doen, die je door je werk zal terug verdienen.
Ik zou voor de meest basic zaken gaan. Wanneer je dan wat verdiend hebt, kun je dat weer investeren in een uitbreiding van je producten.

Wellicht een tip om eerst een lijst te maken van zaken die je wilt hebben of denkt nodig te hebben.
Daarna die lijst scannen (en wij helpen allemaal graag mee) om de meest noodzakelijke zaken eerst aan te schaffen.
Wie weet is het dan goed haalbaar. Ik denk trouwens dat het merendeel hier zo begonnen is hoor, dus troost je.

En voor je opdrachtgevers is het ook mooi, want je kunt ze dan in de toekomst (na uitbreiding van je set) melden dat je weer wat nieuws gevonden en gekocht hebt wat hun auto de volgende keer nog mooier zal maken! Dus aandringen op een vervolgopdracht.

Nogmaals, men zal je hier graag helpen om verder te komen, opdat je geen miskopen begaat of verkeerde investeringen doet.

Tot de volgende keer en welkom,
Aficior
 
Als beginner is dit een hele mooie set :
https://www.Carclean.com/product/Polishing_Power/DAP900_Raffini_Starterskit_Lite_Edition__101803

Zit eigenlijk alles wel in wat je nodig hebt om mee uit de voeten te kunnen.
Zoals Roeland ook al aangaf is Clay absoluut een must !
Daarnaast ga je ook zeker een voorraad doeken nodig hebben, vooral bij een rode auto gaan die erg hard :p

Welke wax je wilt gaan gebruiken hangt voor een groot deel van je smaak en budget af.
Zelf ben ik van mening dat je daar niet op moet bezuinigen, je kan een auto nog zo strak maken maar als er na 3 weken geen wax meer opzit heb jij slecht werk geleverd (wordt dan vaak geredeneerd).
Daarom zou ik een kwalitatief goede wax nemen (Dodo - Collinite)
 
Ik heb even rondgekeken en heb het volgende lijstje samengesteld:
Bilt hamber klei regular 15.99
Polishing Power DAP900 Raffini Starterskit - Lite Edition 179
3x Valma Poetsdoeken - 4 Pack 6.00
Valma Washandschoen Microvezel - Fijne vezel 4.99
Autoglym Extra Gloss Protection - 500 ml 24.98
Autoglym Bodywork Shampoo Conditioner - 1 Liter 14.98
Autoglym Vinyl & Rubber Care - 500ml 8.98

Totaal 254.92

Is dit wat? Mis ik nog wat essentiele dingen?
 
ik ben ook net een maandje begonnen en zie hier :rules mijn start pakket :p
het is nu eenmaal verslavend als je begint en je hebt het toch allemaal nodig als je t goed wilt doen kijkdus maar :party:
 
Erik92 zei:
Ik heb even rondgekeken en heb het volgende lijstje samengesteld:
Bilt hamber klei regular 15.99
Polishing Power DAP900 Raffini Starterskit - Lite Edition 179
3x Valma Poetsdoeken - 4 Pack 6.00
Valma Washandschoen Microvezel - Fijne vezel 4.99
Autoglym Extra Gloss Protection - 500 ml 24.98
Autoglym Bodywork Shampoo Conditioner - 1 Liter 14.98
Autoglym Vinyl & Rubber Care - 500ml 8.98

Totaal 254.92

Is dit wat? Mis ik nog wat essentiele dingen?
ik zou de valma poetsdoeken dumpen en er Poorboys deluxe towels voor nemen of de dodo doeken.
autoglym EGP is top!
Autoglym shampoo zou ik vervangen voor poorboys slick en suds of de Dodo juice born to be mild shampoo.
autoglym Vinyl en rubber care zou ik vervangen voor trim restorer van poorboys.
valma washandschoen zou ik vervangen door een meguiars exemplaar.

je bent dan misschien 20,- meer kwijt maar wel kwalitatief net iets beter en prettiger werken.

voor de bilt hamber klei zou ik wel demi water gebruiken.
:)^
 
Helemaal met Bartezzz eens. Op dit bedrag maakt denk ik die 20 euro ook niet meer zoveel uit ?
Met name de washmitt van Valma ben ik niet erg positief over, die van Mequiars is 20x beter en voor iets wat je vaak gebruikt zou ik daar zeker niet op bezuinigen.

Wat ik overigens (misschien) nog wel mis is een detailerspray. Normaal gebruik je die met clayen maar met de Bilthammer clay kun je daar ook water voor pakken.
Daarnaast is een detail spray erg fijn om nog even na het uitpoetsen van je wax de auto mee af te nemen, of om onderweg vogelsh*t te verwijderen.

Hiervoor kan je bijvoorbeeld Spray & Wipe pakken van poorboys.

Gr. Arjan
 
Tamer heeft nog detailer spray's in de verkoop voor 5,- heb je 500ML voorlopig genoeg :grinning:
forum.Carclean.com/tamer verkoop scherm

verder kun je er voor kiezen de sealant autoglym EGP
te verruilen voor een carnauba wax.
(een sealant heeft duurzaamheid en meestal koude uitstraling)
(wax is leuker aanbrengen(over emotie gesproken:-b ) minder duurzaak maar mooiere uitstraling)
bijvoorbeeld natty's paste wax.
 
Het is een tijdje stil geweest. Ben begonnen met een studie en had dus weinig tijd ook was het weer niet ideaal om te gaan beginnen. Nu wordt het wat rustiger qua studie en het weer wordt weer beter dus ik ben van plan binnenkort wat te gaan bestellen. Ik heb al die tijd wel mee gelezen op het forum en hierdoor ben ik al heel wat wijzer geworden. Ik heb mijn lijstje aangepast.
Bilt hamber klei regular 15.99
Polishing Power DAP900 Raffini Starterskit - Lite Edition 179
2x Poorboys World Deluxe Mega Towel - Geel - 39x39cm 12.00
Meguiars Super Thick Microfiber Wash Mitt 17.99
Collinite Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml 17.49
Meguiars NXT Generation Car Wash Shampoo - 532ml 9.98
Poorboys World Trim Restorer - 473ml 17.99
Monello Raffini Inizio Compound - 500ml - Cut 5/5 Gloss 1.5/5 11.98
Totaal 282.42
Dit is hem geworden. Ik twijfel nog over een paar dingen. De Raffini producten kan ik deze ook in de volle zon gebruiken? Zelf hebben we een BMW en deze staat bekend om zijn harde lak. Daarom heb ik er voor de zekerheid inizio bij gedaan. Zal ik deze echt nodig hebben of kan ik ook zonder een net resultaat halen?
Zijn er verder nog op of aanmerkingen op het lijstje?
Wat is een redelijk bedrag om te vragen voor het behandelen van de auto?
 
Hoe een product zich gedraagt moet je vooral proberen
In de zon is niet hetzelfde als op een warme auto
Dat laatste is niet aan te bevelen.

De prijs die je vraagt moet bij het resultaat passen
Als je begint zou ik eerst maar eens kijken wat de producten kosten
Daar een klein bedrag bij (voor familie en vrienden)
Als je meer ervaring hebt kan je voor anderen wat doen
Let wel op, het kan ook fout gaan en weg is je winst

Hans
 
Het discussiëren over de hoogte van vergoedingen voor detailjobs is in strijd met de reglementen aangezien dit commercieel is. Zie de forumreglementen (link in mijn onderschrift)
 
Met dit mooie weer begint het toch wel behoorlijk te kriebelen. Ik ben dan ook van plan deze week te gaan bestellen.
Ik heb mijn lijstje nog op enkele punten aangepast.

Bilt hamber klei regular 15.99
Polishing Power DAP900 Raffini Starterskit - Lite Edition 179
4x Poorboys World Deluxe Mega Towel - Geel - 39x39cm 24.00
Meguiars Super Thick Microfiber Wash Mitt 17.99
Collinite Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml 17.49
Meguiars NXT Generation Car Wash Shampoo - 532ml 9.98
Poorboys World Trim Restorer - 473ml 17.99
Monello Raffini Inizio Compound - 500ml - Cut 5/5 Gloss 1.5/5 11.98
Monello Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator 3.49
3M 3434 afplaktape - 25mm breed 3.99
Totaal 302

Heeft iemand nog op of aanmerkingen op mijn lijstje of heb ik alle basisbenodigheden nu wel?
 
Ik denk dat ik het bovenstaande lijstje vanavond ga bestellen tenzij er nog op of aanmerkingen zijn?
Ik zal me binnenkort ook even officieel voorstellen;)
 
Ik zou toch nog even kijken naar extra doeken, nog 2 erbij. En de doeken die je al wilt bestellen zou ik in twee kleurtjes bestellen;) Verder zie ik ook geen droogdoek.

Apc zou ik ook zeker naar kijken. Er zijn nog wel dingen die je mist naar mijn mening maar het is aan je zelf hoe gek je het wilt maken.

Veel plezier met het detailen:cool:
 
Ik betrap mezelf er steeds op dat het lijstje steeds langer wordt:s :p
De bedoeling is om als eerste de echte basisbenodigheden aan te schaffen.
De rest komt later wel:D . Zijn er nog bepaalde dingen die ik echt mis?