• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beginnen met polijsten met Festools RAP 150 FE SET

BMWE91

Detailing rookie
11 apr 2011
77
0
Hallo allemaal ik heb een aantal weken geleden een polijstmachine gekregen van mijn vader omdat ik altijd de auto's van familie al met de hand poetste. Maar ik zei al dat het niet zo slim was om meteen een dure machine te kopen omdat ik nog niet echt mee durf te poetsen. Ik heb namelijk al heel wat nachtmerries gezien en gelezen op het internet...

Ik heb een cross auto waar ik het al op heb geprobeerd en op zich ziet het er wel goed uit van zware swirls naar hele lichte (morgen nog maar weer even proberen)

Maar wat ik nou wou vragen denken jullie dat het wat wordt ? hoeveel toeren moet ik maken met die machine ? Hij gaat tot 7 Moet je ook druk uitoefenen ? Wat ik tot nu toe gebruikt is:

Festool machine
Riwax Wax Polish ( Die flesjes uit die Festools set word ik niet wijzer van met 8000 en 10000 dacht ik )
Meguiars Next Generation Wax

Riwax Wax Polish is toch wel een goed polijstmiddel ?

De bedoeling is om nog ff te oefenen op de cross auto en dan de peugot van ons dan de Jeep Cherokee en dan als ik het aan durf en alles verder goed is gegaan de BMW 3 serie E91 van mijn vader :ja


Als iemand nog opmerkingen/vragen heeft laat het alstublieft horen. :)^


Alvast heeeel erg bedankt :cool:
 
Misschien is er iemand van het forum die bij je in de buurt woont en je wegwijs kan maken op het gebied van de rotary.

Gelderland is aardig groot, misschien iets specifieker?

Kijk eens of er een forumlid in de buurt woont.

https://forum.Carclean.com/cc_postst8565/Waar-zit-wie.aspx
 
Nick ja ik heb iemand die bij mij in de buurt woont daar ga ik binnenkort heen ( ik heb hem net ff gebeld )

bedankt voor jullie reacties !!
 
met riwax ben ik onbekend.

het lastige bij roterend polijsten is de laatste stap. het finishen van de lak. deze stap moet net zoals de voorgaande stappen goed gaan.
zoniet dan krijg je de banen van het polijsten te zien (hologrammen)

lees een paar handleidingen voor machinaal polijsten door.

PS Nicknameless heet in het echt gewoon patrick, maar niet door vertellen :eek:)
 
Bartezzz
maar het finishen is toch de waslaag aanbrengen ? dit is bij mij de bedoeling om met de hand te doen. ik heb de machine alleen maar om de krassen en swirls te verwijderen.
 
Ook de laatste polijststap (bijvoorbeeld met Finale op de witte, lichtgroene of zwarte pad) hoort bij het finishen en gaat met een DAP makkelijker foutloos dan met een rotary.
 
Ik heb auto's gezien die gepolijst waren met Riwax polijstmiddelen en ik werd er niet vrolijk van. Helaas hoor ik vanuit de markt ook niet veel positieve verhalen. Het is voornamelijk bedoeld voor de grote stappen snel thuis poetser. ;)
 
Ik zou dus beter als beginneling een Meguiars DAP 500 kunnen kopen ? Dat moet toch een heel makkelijk apparaatje zijn als ik het zo op het internet lees.

Iemand een zo goed als nieuw Festools setje kopen ? :grinning: Maar 1 keer gebruikt. :D
 
Tim

Ok maar ik was toch al van plan om SwirlX en ScratchX van meguiars te kopen als ik dan toch bezig ben denk ik dan ook maar en DAP 500. Maar daar moet ik nog even over nadenken. :s
 
Als je toch nadenkt, lijk dan eens naar een complete kit van een DAP in combinatie met het Monello-pakket.
Ik ga niet zeggen dat ScratchX en SwirlX slecht zijn, maar de Monello-reeks is misschien wat beter geschikt.
 
Ok heel erg bedankt al allemaal ! Hoeveel wijzer je wel niet kan worden in 1 avondje. Ik zal eens op internet gaan kijken naar een mooi setje !
 
Hela, mijn link is niet lekker doorgekomen.

Haha, voor een mooie prijs heb ik altijd interesse in zo'n mooie machine, maar ik ga er maar
vanuit dat je die Festool gewoon lekker zelf houdt. ;)
Beetje mee oefenen, dan heb je een fijn apparaat in huis.
 
Meguiar's heeft de G220, Polishing Power heeft de DAP500.

SwirlX en ScratchX zou ik nooit kopen om machinaal mee te polijsten. Als je het voor je BMW wilt gebruiken, dan denk ik dat de Monello Raffini polijstmiddelen een betere keus zijn.
 
Bedankt voor de link gaan we naar kijken ! Ik denk dat ik dat apparaatje in de link ga kopen en dan de Festools houden voor als ik straks proffesional ben. :grinning: :D
 
Tim

Gelukkig dat ik op dit forum aanspoelde, heb al veel geleerd ! Ik zal es ff een mooi setje bij elkaar gaan zoeken bij monello.

Pfff dat poetsen was eigenlijk alleen maar voor mijn eigen auto bedoeld maar ik begin denk ik ook verslaafd te worden. :-"