• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beginnen met polijsten met Festools RAP 150 FE SET

Mijn eerste machinale polijstervaringen heb ik ook ineens met een Festool rotary gedaan simpelweg omdat ik die al had voor andere doeleinden. Mits omzichtig te zijn ( in voldoende stappen werken ) en met de goede middelen te werken is het zeker en vast te doen om perfecte resultaten te bekomen. Koop je enkele monello flessen ( de 3 stappen met als afsluiter Finale ), een oranje of gele pad, witte pad en zwarte om te finishen met finale en alles komt wel goed ,^^
Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik ook eerst de 5 jaar oude opel van m'n vrouw tekeer ben gegaan omdat ik pas een nagelnieuwe Audi in de garage had staan, die laatste pak ik nu zonder schrik ook aan intussen.
 
Ik heb even op internet gezocht en heb het volgende bijna in bestelling: Monello Orange Pad Monello White Pad Monello Black Finishing Pad Monello Raffini Mezzo Polish Monello Raffini Finale Finishing Is dit wat ? En waar is die witte pad voor ? Willen jullie even zeggen als ik wat vergeet ik wil op de volgende manier mijn auto onder handen nemen: 1 Wassen ( duhh logisch ) 2 Kleien 3 Polijsten met oranje pad en Monello Raffini Mezzo Polish 4 Zwarte pad en Monello Finish dinges.

Maar waar is die witte dan toch voor ?


PS Dit ben ik van plan te doen op mijn Jeep Cherokee uit 1997 met de Festools. ( BMW van mijn vader nog maar niet )
 
Oranje pad is grover dan de witte.
Oranje pad + Mezzo is medium cut
Witte pad + Mezzo is polishing
Zwarte pad + Finale is finishing

Toch alles met de rotary proberen?
 
Owhhhhh en vergeet je testspot niet te doen
Voor hetzelfde geld is de oranje combinatie te zwaar :auw
 
Ivo's en Reny

Ja net nog ff geprobeerd op cross auto ( af en toe wel fijn een dagje geen werk ) en dat ging goed. Ik ga bij mijn auto eerst ff op de motorkap proberen die moet toch al gespoten worden. ( zit allemaal steenslag op ) :-"

Geloof me de Cherokee heeft die Oranje wel nodig denk ik. :)_[]

En met het polijsten en Finishen moet ik dan een beetje duwen of is het gewicht van de machine genoeg ?
 
gewicht van je hand is in de meeste gevallen genoeg...
klein beetje druk mag, maar dat vind ik persoonlijk niet nodig (en niet fijn werken)
 
Ok en met finishen hoef je ook niet op de machine te drukken ? Ik denk zelf van niet maar wil het graag zeker weten.
 
Ik ben net ff bezig geweest op de Cherokee met pads en polijstspul van de Festools set met de hand en dat ging erg goed ! De swirls zijn weg ! :party: :party: Maar toch wel zwaar :confused:
Ik zal zo ff een paar foto's maken van het materiaal waar ik het mee gedaan heb en het resultaat. Als het zonnetje nog schijnt...