• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beginnende detailer , eerste bestelling

Svekke

Detailing rookie
31 aug 2010
9
2
Eindelijk ben ik er eens aan toe gekomen om een lijstje op te bouwen. Dank aan bepaalde leden. :)^

Het gaat om volgende auto.
https://forum.Carclean.com/cc_postst7940/Effe-voorstellen.aspx

Dus een grijs metalic kleur met aluminium velgen.
Hierbij het lijstje.Wat denken jullie wat moet er bij? Wat moet eraf?

101684 CSF - Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm
101721 Dodo Juice - Fantastic Fur - 3 pack
100044 Meguiar's - Ultimate Wipe Wash Mitt (Super Thick Microfiber)
100228 Mothers Wax - FX Wheel Cleaner - 710ml

Ik heb 2 kits gevonden die goede beoordelingen heeft. Welke is volgens jullie het beste?

100861 Mothers Wax - Mothers - Ultimate Wax System - kit
100097 Meguiars Gold Class Wash & Wax Kit
 
He svekke ik heb deze( Mothers Wax Mothers Reflections Kit) ook als eerste gekocht , en ben hier toch zeer tevreden over , zit bijna alles in wat je nodig hebt om te beginnen . ;)

https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/Mothers_Reflections_Kit_100860
 
ik zou voor de reflections gaan ja,de beste op zwart(tot nu toe dan mijn mening....dus)blackfire schijnt ook INSANE te zijn
 
sorry een verkeerde wagen voor me,dan zou ik voor een light colour wax gaan van dodod juice-fantastic light of de diamond white
DJDW250.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat Mother's pakket is toch voor het detailen met de hand?
Als je dat blijft doen is dat prima, wil je gaan overstappen naar een DAP is het zonde geld.
Met die flessen doe je wel een tijdje voordat die leeg zijn.
Je kunt ook producten kopen die zowel met de hand als machinaal gebruikt kunnen worden ipv zo een pakket.
Veel poorboy's producten kun je zowel machinaal als met de hand gebruiken om maar een voorbeeld te noemen.
Zonde van al die producten als je besluit een DAP te kopen......en met een VW heb je knetterharde lak, dus swirls verwijderen is met de hand eigelijk niet te doen.

Het is maar een idee...........
 
En wat zou je dan juist aanraden?
Ben normaal van plan nu gewoon het met de hand te doen. Ben dan ook nog beginner :)