• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beginner stappen plan hulp nodig

Rikky

Detailing chief
28 apr 2010
141
85
34
Boxmeer
Hallo,

ik wil aanstaande zaterdag mijn auto een was klei polijst en wax beurt geven...

Nu heb ik de volgende volg orde.

- wassen
- kleien
- polijsten scratch X2.0
- polijsten step 1
- polijsten step 2
- waxen

Kan iemand mij linken geven hoe ik bij elk ding te werk ga... Ik zie bij.v dat mensen hun auto afplakken om te polijsten... Waarom??

Ik heb gezocht op het forum... Maar ik ben goed met auto's maar niet met de pc en internet:schaam

Bedankt alvast:cool:
 
Waarom afplakken : om twee redenen :
1- de polijstprodukten laten op zwarte trims witte vegen na, die moeilijk te verwijderen zijn. (llees : niet prettig)
2- logo's en dergelijke kunnen scherpe randen hebben waardoor je pads kunnen beschadigd raken.

Ps : als je met de hand werkt lijkt die scratch X me wat te flauwtjes....als je dan toch bij Meguiars wil blijven is Ultimate Compound met de hand effectiever.
 
corsawim zei:
Waarom afplakken : om twee redenen :
1- de polijstprodukten laten op zwarte trims witte vegen na, die moeilijk te verwijderen zijn. (llees : niet prettig)
2- logo's en dergelijke kunnen scherpe randen hebben waardoor je pads kunnen beschadigd raken.

Oke dat geeft een goede rede om te gaan afplakken bedankt:cool:
 
Wat Wim al aangaf.
Het is voornamelijk van belang bij machinaal werken, omdat er dan weleens wat product van de
pad af kan 'slingeren'. Als je met het handje werkt (zo te zien aan de producten die je wilt gebruiken),
dan heb je daar minder last van. Maar goed, ook met het handje kun je weleens per ongeluk ongespoten
kunststof randen raken.
 
Soepergrover zei:
Wat Wim al aangaf.
Het is voornamelijk van belang bij machinaal werken, omdat er dan weleens wat product van de
pad af kan 'slingeren'. Als je met het handje werkt (zo te zien aan de producten die je wilt gebruiken),
dan heb je daar minder last van. Maar goed, ook met het handje kun je weleens per ongeluk ongespoten
kunststof randen raken.


inderdaad aftapen is vooral machinaal belangrijk. Ik vermoed dat je integra ook niet zoveel zwarte ongespoten kunstofdelen heeft...
 
corsawim zei:
inderdaad aftapen is vooral machinaal belangrijk. Ik vermoed dat je integra ook niet zoveel zwarte ongespoten kunstofdelen heeft...

Na mijn weten zijn dat er 2... grill onder in de bumper en stukje tussen achterbumper en lip...

Verder alleen rubbers...

Ik heb zelf wel wat ervaring met polijsten... Maar als ik ga kijken hoe goed en hoe ver jullie hier gaan ben ik echt nog een leek... Maar ik denk dat het wel goed gaat komen...

Om af te polijsten dus step "2" zijn daar de gele pads van Meguiar's goed voor of moet ik dan die stoffe witte hebben??

Groetjes,
 
- Je parafaan ( tussen motorklep en je raam ( waar je wissers zitten en de gaatjes waar het regenwater door verdwijnt na van je raam te zijn afgevallen )) is denk ik ook ongespoten )

- polijsten met een witte, geel zal geen resultaat geven

- wat is ver; stel een voor jou op dat moment haalbaar doel in, deze kan je later, indien meer spulletjes en ervaring hebt, vanzelf weer stapje hoger afstellen.

Ik gebruik de foto's en ervaringen van anderen als handvat niet als doel, zie het zelfde als de verzamelingen alhier: sommige doen het al jaren en / of hebben net even wat meer te besteden .... dan snel mega verzameling:
samengevat: laat je niet gek maken door andere leden, doe wat goed bij je past, lees ( en leer ) en vanaf daar kalmpjes aan steeds een stapje verder
( toen je geboren werd kon je ook niet meteen fietsen ;) )
 
mk-us zei:
- Je parafaan ( tussen motorklep en je raam ( waar je wissers zitten en de gaatjes waar het regenwater door verdwijnt na van je raam te zijn afgevallen )) is denk ik ook ongespoten )

- polijsten met een witte, geel zal geen resultaat geven

- wat is ver; stel een voor jou op dat moment haalbaar doel in, deze kan je later, indien meer spulletjes en ervaring hebt, vanzelf weer stapje hoger afstellen.

Ik gebruik de foto's en ervaringen van anderen als handvat niet als doel, zie het zelfde als de verzamelingen alhier: sommige doen het al jaren en / of hebben net even wat meer te besteden .... dan snel mega verzameling:
samengevat: laat je niet gek maken door andere leden, doe wat goed bij je past, lees ( en leer ) en vanaf daar kalmpjes aan steeds een stapje verder
( toen je geboren werd kon je ook niet meteen fietsen ;) )

Haha daar heb je zeker een paar hele goede punten:cool:
Parafaan raak ik niet met polijsten poetsen... Omdat deze onder de motorkap valt maar ik zal hem voor de voorzichtigheid toch afplakken ja...

Hoezo krijg je met geel geen resultaat?? Dus met deze https://www.Carclean.com/product/Meguiars/Gold_Class_Even_Coat_Applicator_Pads_2_Pack_X3080_100095 moet ik een beter resultaat krijgen?

Zo ja dan haal ik die voor zaterdag nog eventjes,^^

Bedankt voor de duidelijke uitleg... En ik wil professioneel beginnen met machine enzovoort... (maar dat duurt nog even)

En met de Integra moet ik uitkijken kwa lak want die zit er maar heel erg dun op en is heel erg zacht (gewichtsbesparende lak:D ) Honda ging is sommige dingen net te ver...
 
Ik denk dat mk-us een witte monello/lake country pad bedoelt. De meguiar pads hebben naar mijn weten geen cutting factor dus zal het polijstmiddel weinig effect hebben.
vooral omdat de megs step1 een chemische polish is die het vooral van de cutting factor van de pad moet hebben.
 
GWBoes zei:
Ik denk dat mk-us een witte monello/lake country pad bedoelt. De meguiar pads hebben naar mijn weten geen cutting factor dus zal het polijstmiddel weinig effect hebben.


Oke ik heb deze https://www.Carclean.com/product/Meguiars/Gold_Class_High_Tech_Applicator_Pad__Soft_Foam__2_Pack_X3070_100094 liggen... Valt hier goed mee te polijsten?
 
lees de quote...
Meguiar's pads hebben GEEN cutting factor, dus polijstende (schurende) werking zal volledig uit het polijstmiddel moeten komen.
er is wel mee te polijsten, maar een witte(lichte polishing) of oranje (licht cutting) monello/lake country handpad zal beter werken...
 
ivo's zei:
lees de quote...
Meguiar's pads hebben GEEN cutting factor, dus polijstende (schurende) werking zal volledig uit het polijstmiddel moeten komen.
er is wel mee te polijsten, maar een witte(lichte polishing) of oranje (licht cutting) monello/lake country handpad zal beter werken...


Ik had de zin verkeerd gelezen sorry... Nederlands is niet mijn sterkste vak:schaam
 
rikky zei:
- polijsten scratch X2.0
- polijsten step 1
- polijsten step 2
Even kijken wat je 'polijsten' noemt. Met ScratchX heb je een middel met polijstkorrel. Hiervoor zou je een pad
kunnen pakken met cutting factor.

Step 1 is meer een chemische cleaner. Het lijkt me dat je hiervoor geen pads met cutting factor nodig hebt.

Step 2 is een glaze.
 
Scratch X gebruik ik alleen om op bepaalde plekken wat diepere krassen weg te werken...

Dan zat ik toch een heel eind goed met die pad's en waar staat "glaze" voor??

Groetjes,
 
Een glaze is een voedend product voor de lak en brengt de kleur/diepte weer terug in de lak, maar biedt geen enkele bescherming.
 
Oke:cool:

Ik ga er zaterdag aan beginnen en zondag maak ik het af... Bedankt allemaal voor alle informatie en ik hou jullie op de hoogte met foto's.

Groetjes,
 
Heb je net ff een berichtje gestuurd...kijk in je inbox..
Ik had/heb dezelfde moeite als jij met sommige dingen vinden op dit forum..

Indertijd heb ik alles (stappenplan, plan van aanpak, manier van werken en met welke produkten) in een Words bestandje gezet en een aantal verwijzingen naar how-to filmpjes, zoals die van Havanna (PatPolish) , erin gezet.
Mocht je deze willen hebben, lees dan ff je PM (personal message).

grtz,

Dachs, aka Jaap
 
Ik heb het beantwoord,^^ Thanks in iedergeval...

Ik leer nog wel hoe ik hier op het forum dingen moet zoeken want ik ben hier voorlopig nog niet weg... Ik vind wassen poetsen helemaal te gek om te doen en wil dus ook uit eindelijk machinaal beginnen,^^