• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bekleding impregneren, welk middel?

blingbling

Detailing chief
30 aug 2018
58
90
Benieuwd welk impregneermiddel gebruiken jullie voor de bekleding? Thuis of in de auto?

Wil mijn bekleding van de Seat Leon FR impregneren. En eventueel later thuis de bank ook nog. Alvorens ik ga impregneren ga ik de bekleding eerst reinigen met een extractiemachine.

Zelf wel nieuwsgierig hoe de Sonax het doet,iemand ervaring mee? Of adviseren jullie iets anders ?

 
Let wel op dat de meeste van die producten absoluut niet overweg kunnen met kunststof.
Zorg dus dat als je dat in de auto gaat aanbrengen je alles waar je die impregneer niet op wil hebben afplakt.
 
  • Leuk
Reactions: blingbling
Als ik de gevarensymbolen zo bekijk zou ik het niet IN je auto gebruiken, de damp kan nergens heen tenzij je de auto open laat staan.
 
Ik heb 303 Fabric Guard besteld voor mijn auto.
Deze wil ik gaan aanbrengen met een disco duo. Geen idee of dat lukt. Maar we zien het wel...
 
Ik heb zelf goede ervaringen met Gyeon Fabric Coat. Ik heb mijn canvas schoenen en fietstassen ermee gecoat en het doet wat het moet doen. Heb het buiten gedaan i.v.m. spuitnevel. Voor auto stoelen zou ik het eerder op een applicator opsprayen en daarmee aanbrengen. Gebruik je waarschijnlijk meer product mee maar beter dan spuitnevel overal. Als je de binnenkant doet denk ik dat je de auto daarna goed moet laten luchten. Die van Gyeon bijvoorbeeld ruikt namelijk best sterk.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ik heb begrepen dat Fabric coat van Gyeon blijft plakken. 303 heb ik ook gebruikt voor bekleding van banken en stoelen. Voor bekleiding vind ik de 303 erg goed. Voor een cabrio dak zou ik iets anders gebruiken.
 
Ook hier positieve ervaringen met de 303. Kan op matten zorgen dat ze glad worden, op de stoelen geen last van gehad. Ik heb deze dmv sprayen aangebracht.

Greetz Emiel
 
  • Leuk
Reactions: blingbling
Ik heb begrepen dat Fabric coat van Gyeon blijft plakken. 303 heb ik ook gebruikt voor bekleding van banken en stoelen. Voor bekleiding vind ik de 303 erg goed. Voor een cabrio dak zou ik iets anders gebruiken.
Wat raad je aan dan voor een cabrio? En waarom is in jou beleving 303 minder geschikt voor?
 
Ik heb zelf de carpro cquartz fabric coating besteld gister. Heb hem zelf nog niet geprobeerd dus kan nog niet zeggen wat mijn ervaring ermee is. Maar misschien dat iemand anders hier er wat over kan zeggen
 
Ik heb zelf de Sonax gebruikt, aanbrengen op een applicator pad, rustig inwrijven en mooist is direct erna in de zon zetten met de deuren open, is hij zo droog.
 
@GeBas 303 is niet slecht maar producten als Raggtop en fabric coat zijn voor mijn gevoel beter hiervoor. Ik denk ik meer gevoelsmatig dan dat ik er echt enorme gemeten verschillen aan kan hangen. Het is ook iets wat ik zou doen ;) Iedereen zijn eigen methodes.
 
A
Ik heb 303 Fabric Guard besteld voor mijn auto.
Deze wil ik gaan aanbrengen met een disco duo. Geen idee of dat lukt. Maar we zien het wel...
Al geprobeerd Roy? Ik wil het namelijk ook gaan gebruiken in onze nieuwe aanwinst straks......
 
Ik gebruik voor textiel die belast wordt op het oppervlak liefst 303 en geen SiO coating
Het theoretische verhaal achter een SiO coating is het Lotuseffect door minuscule staande deeltjes
303 Fabric Guard is gewoon een kunststof laagje, dat kan meer belasting hebben.
 
Laatst bewerkt: