• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

beschadigingen velgen

markprinsen

Detailing rookie
23 nov 2008
355
0
Door het winterse weer ben ik tegen een stoeprand gegleden met beschadigingen op mijn lichtmetalen velg als gevolg.

Is dit te herstellen en zo ja, hoe en door wie?
 
Een fotootje is wel wenselijk voor een deskundig oordeel. ;) Hoewel je op de foto vermoedelijk ook niet zal kunnen zien of de velg krom is. Is het een merkoriginele velg? Dan is vervangen soms goedkoper dan herstellen. Is de beschadiging oppervlakkig en een nieuwe velg (te) duur of niet meer leverbaar, dan moet in principe ieder goed schadeherstelbedrijf je kunnen helpen.

Mocht de velg niet meer leverbaar zijn en naast de oppervlakkige beschadiging ook krom zijn, dan is er altijd nog: http://www.wheeltrim.nl/

:)^
 
Het is sowieso niet krom want zo hard ging het niet. Het is echt een kras/schaaf over de gehele velgrand. Het zijn VW merkvelgen (Polo).
 
Ik heb zelf goede ervaringen met van der wouden techniek in Reeuwijk. Zeer professioneel, maar toch persoonlijk.

En mijn ervaring is dat de velg al snel krom is en dat dit alleen te zien is op een balanceermachine, dus ook na een lichte 'touche' kan de velg al krom zijn.

Succes ermee
 
indien de velg ook opnieuw gespoten moet worden, er zal dan wel kleurverschil zijn, zou ik rekenen op 150 a 200 euro. Dit is dan bijwerken, richten en spuiten.

Maar het handigst is even om een mailtje te sturen met foto naar het bedrijf waar je het wilt laten opknappen, dan weet je het zeker. Voor ons is dit ook maar giswerk.
 
Pfoei, dan kan ik evengoed 4 nieuwe velgen + banden via marktplaats op de kop tikken! Ik zal vanavond wel is een fotootje proberen te plaatsen.
 
Stoeprandschade kun je bij een goede velgenboer gewoon laten repareren. Houd rekening met een 75 euro. Moeten ze gericht worden komt hier nog eens 75 euro bij.
 
Iemand tips voor goede bedrijven in de omgeving van Brabant voor reparatie?

Hier 2 pics, is richten hierbij nodig gokken jullie?

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Hoewel het eigenlijk alleen aan een balanceermachine vast te stellen is of ze gericht moeten worden, lijkt het hier wel mee te vallen. Dit is gewoon te herstellen en te vervolgens te spuiten. Maar de 75,- Euro die hier genoemd wordt zou ik maar verdubbelen en dat op z'n minst als schatting hanteren. :! Exclusief BTW.

Veel succes iig.
 
Harm, weet je nog wat hij ongeveer kwijt was?

Hij gaat binnenkort voor een beurt en APK en als die kosten meevallen kan ik wel is langs die velgendokter rijden!
 
www.velgenalsnieuw.nl is goedkoper geloof ik
ik heb er zelf ook al een beetje bij rondgekeken
maar waar ik over viel is dat het niet de kleur zou worden die ik wou, niet wie ik nu heb
je moet ze sowiezo alle 4 laten doen
al met al kost het nog aardig wat

ik heb winterbanden liggen, maar je bent de velg wel een paar dagen kwijt he?
 
Als ik je een tip mag geven; Koop een nieuwe velg als het je echt stoort, dit is goedkoper. Je hebt 14ers eronder dus zo heel duur zijn die niet. Het laten behandelen van velgen is duur en daarbij moet je de velg ook nog eens zonder band aanleveren. Dat betekent dus dat je ook nog eens naar een garage moet om de band erop en eraf te laten halen.
 
Dat is ook zeker waar, daar denk ik ook nu aan. Enig idee waar ik deze velgen online kan bestellen? Of moet ik dat echt via de dealer doen?
 
Waarom niet zelf de velgen schuren, opnieuw kleurlakken en aflakken met enkele lagen blanke lak? Ik heb een jaar terug mijn velgen (gepolijst met blanke lak) ook flink beschadigd gehad door ze langs een stoeprand te halen, maar dit dus zelf hersteld. Ik heb de gehele blanke laklaag afgeschuurd, vervolgens alles opnieuw gepolijst en ze weer opnieuw afgelakt met een drietal lagen blanke lak. Achteraf dienen ze dan nog wel even gebalanceerd te worden, want in mijn geval had ik slechts een kleine hoeveelheid verwijderd met schuren, maar gaf het uitbalanceren wel afwijkingen.

Moet zeggen dat ik erg tevreden was met het resultaat. (hoewel ik nu wel weer mag :confused: )

Gr Patrick
 
Ik wil eigenlijk dan alleen de randen bijschuren en bij-lakken. Kan dit zonder de band er af te halen? En polijsten...met welke middelen kan ik dat het beste doen?