• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

beschadigingen velgen

Klopt Xizer, met polijsten bedoelde ik in dit geval hoogglans-polijsten, omdat mijn velgen al hoogglans gepolijst waren. (vergelijkbaar met de bekende S8 velgen)
Wat betreft het alleen bijschuren en bij-lakken van de randen kan dit denk ik wel zonder de band er af te halen. Je dient dan de band e.d. heel goed af te plakken. Waar ik echter wel bang voor ben is dat je kleurverschil gaat krijgen. Is het niet door de kleurlak, dan waarschijnlijk wel door de blanke lak. Ik heb het ook ooit op deze wijze geprobeerd, maar je kon de overgang van de originele blanke lak naar de nieuwe blanke lak duidelijk zien.

Overigens wil ik benadrukken dat je het zelf zou KUNNEN doen, maar dit geen garantie is voor het behalen van het gewenste resultaat. Ik heb het destijds gewoon geprobeerd en het heeft goed uitgepakt, dit had ook niet het geval kunnen zijn en dan had ik ze alsnog door een bedrijf moeten laten herstellen.

Gr Patrick
 
Hoe heb je de stoeprandschade op jouw velgen dan weggekregen als ik vragen mag Patrick? Je kunt slecht 2 a 3 mm van de rand van je velg weg gaan wegschuren om zo gelijk te komen en de schade dus weg te werken.
 
Plamuren op hoogglans gepolijste velgen :D
Nee, plamuren is er idd niet aan te pas gekomen. Ik heb net zo lang geschuurd tot ik de krassen weg geschuurd had. Natuurlijk krijg je dan enig hoogteverschil met delen waar geen schade zat, maar dit heb ik zo geschuurd dat het hoogte-verschil in elkaar overliep en het dus niet erg op valt. Het is een beetje lastig uitleggen, want ik heb van het proces geen foto's gemaakt.
Het resultaat was ook zeker niet als nieuw, maar naar mijn idee allerminst redelijk.

Gr Patrick
 
ik zelf heb mijn velg ook eens bij de velgendoktor laten repareren maar nooit meer!!
had afgesproken dat er een naam die in me velg rand staat erin bleef staan maar mooit niet dus
heb als nog een neiwe kunnen kopen omdat je dat nooit meer terug krijgt
en een maat van me heeft ze daar ook laten repareren de stoeprand schade maar ook niet volgens afspraak was egt niet mooi gedaan

zoek anders eens op wheelcare die zitten daar ook ergens en goede verhalen over gelezen grtz