• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bhuddymahn stelt zich voor...

Bhuddymahn

Detailing rookie
16 jan 2012
10
0
Hai!

Ik ben Ivo, 20 jaartjes jong en studeer op dit moment 2e jaars Geneeskunde aan de VU, in Amsterdam. Na mijn verjaardag op 13 november 2009 direct rijlessen genomen, 12 uur les gehad en op 30 november de gelukkige eigenaar van het roze papiertje. Niet veel later, 10 december, mijn eerste auto gekocht, een Volkswagen Jetta II in de mooie kleur wit met 120000km op de teller voor 350 euri's:

20glc85.jpg


Lak was smerig, maar in de basis nog erg goed met weinig beschadigingen. Met wat tools van Patrick die ik kende van het AW forum aan het poetsen geslagen met wat klei en polish (iets van Autoglym.. :eek:) ) heb ik 'm eigenlijk weer mooi kunnen krijgen! Daarna de auto eigenlijk alleen maar bijgewerkt met shampoo van de Action (werkt m.i. perfect voor weinig) en wax van de Aldi (die m.i. ook weer erg goed werkt voor weinig :p).

De Jetta is verkocht in de volgende staat na 2 jaar en 30.000km meer op de klok (met een versleten koppeling) voor 500 euro op 29 december 2011:

8x69gi.jpg


Maar goed, er moest wat nieuws komen. Nog dezelfde dag naar Amsterdam gereisd, want daar stond een Megane Cabrio 1.6e uit 1997 te koop voor een spotprijsje. En die heb ik na een proefrit direct gekocht voor maar liefst 700 euro met nog een paar maanden APK. Eerst even de foto's van de garage:

zo9q89.jpg


29gnybb.jpg


igi25s.jpg


Niet de mooiste meer (de blanke lak mist op de kofferklep helaas), maar het rijdt dus fantastisch. Deze afgelopen weken waren perfect cabrio-rij weer dus ik ben volop aan het genieten. Ondanks dat er een paar kleine dingen moeten gebeuren/gebeurd zijn: banden voor vervangen, aandrijfassen voor vervangen (kan ik gelukkig goedkoop doen) en verder kleine dingetjes als de antenne die niet meer uitschuift. De kap is echter nog in een fantastische staat en dat wil ik graag zo houden. Vandaar ook mijn aanmelding op dit forum :)

Eerst even wat meer foto's na een wasbeurt:

drf801.jpg


28ujiap.jpg


3005t2a.jpg


fzb6mq.jpg


Er zit nog een deukje links in, maar geen lakschade dus dat wordt eens uitdeuken zonder spuiten. De kleine pitjes overal met een lakstift bewerkt.
En dan binnenkort, met mooi en wat warmer weer toch gaan poetsen. What to do? Gewoon groene zeep en Ragg Top voor de bescherming? Of andere spulletjes?

Voor de lak ben ik niet meer van plan dan even handmatig polishen en dan lekker in de wax. Na zo'n poetsbeurt ben ik al helemaal kapot en kan me een conditioner gestolen worden haha. Kleien sla ik ook over, heb het idee dat de lak nog vrij glad is. Zeker in vergelijking met hoe ik de Jetta heb gekocht!

Hoop hier een leerzame tijd te hebben!

Ivo
 
Welkom op het forum!

Mbt tot carbio kappen heb ik helemaal geen ervaring dus kan je hierover ook geen informatie geven.
Kleien zal wel degelijk nut hebben!
Mijn vorige auto met (Golf 4 GTI dik 2ton gelopen) heb ik altijd netjes onderhouden en de eerste klei beurt was dan ook zeker nodig!
Er kwam meer dan genoeg vuil nog vanaf.
Huidige auto (Opel Astra H uit 2004 met 103k gelopen) dacht oow zal wel meevallen qua vuiligheid.
Nou niet dus! Kwam nog heel veel vuiligheid met kleien er vanaf. Dus vergis je er absoluut niet in.
Als je de auto eenmaal een keer helemaal flink aanpakt hoef je hem daarna alleen nog maar bij te houden ;)

Voor handmatig stappenplan:

Stappenplan handmatig

Zou zeggen doe er je voordeel mee ;)
En nog een tip heel veel lezen hier op het forum steek je echt wat van op:rules

Veel plezier alvast!
 
Welkom hier.
En blijft toch een leuke wagen die Jetta vooral de laatste uitvoering met dikke bumpers.
 
Hey jij ook hier...

Blijf het jammer vinden dat je die Jetta hebt weggedaan ;) Al is zo'n Megane ook een leuke auto hoor.. :)
 
Thanks, ja jammer van de Jetta maar kon hem dus voor een mooie prijs verkopen en wilde toch wel wat moderners. De Jetta was immers toch 21 jaar oud en dat merkte je wel overal aan.. Dan is de mégane toch wel een stuk prettiger (ook al is die ook al 15 jaar oud).